Ομιλος Σαράντη: Οι στόχοι της 5ετίας – Πώς θα σπάσει το φράγμα των 700 εκατ. ευρώ σε έσοδα

Ομιλος Σαράντη: Οι στόχοι της 5ετίας – Πώς θα σπάσει το φράγμα των 700 εκατ. ευρώ σε έσοδα

Συνολικά υπολογίζεται πως από το 2023-2028 ο όμιλος θα τρέξει με ένα μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 9%

3' 28" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον οδικό χάρτη της επόμενης πενταετίας (2023-2028) χαράσσει ο όμιλος Σαράντη, γνωστός για την παραγωγή και την εμπορία καταναλωτικών προϊόντων, προσβλέποντας να σπάσει το φράγμα των 700 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις, να διπλασιάσει τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) και να υλοποιήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 81 εκατ .ευρώ έως το 2028.

Βασικοί πυλώνες για την ανάπτυξη του ομίλου, που κλείνει 60 χρόνια παρουσίας στην αγορά, είναι τα προϊόντα ομορφιάς και περιποίησης δέρματος, αντηλιακής προστασίας, προσωπικής φροντίδας, οικιακής φροντίδας καθώς και οι στρατηγικές συνεργασίες με μεγάλα brands, για τα οποία έχει αναλάβει τη διανομή (la prairie) .κλπ. 

Σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης που παρουσίασε χθες ο όμιλος στο πρώτο Investor Day, ο τζίρος από τα 482,2 εκατ.ευρώ αναμένεται να σημειώσει αύξηση 23,5%, φτάνοντας τα 595,2 εκατ. ευρώ το 2024, τα 662,5 εκατ. ευρώ το 2026, τα 698,9 εκατ. ευρώ το 2027 και τα 737,4 εκατ. ευρώ έως το 2028.

Πώς θα επιτευχθεί αυτό; Συνολικά υπολογίζεται πως από το 2023-2028 ο όμιλος θα τρέξει με ένα μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης κοντά στο 9%, ενώ μεγάλο μέρος της αύξησης θα τροφοδοτηθεί από brands του ομίλου, ειδικότερα από την κατηγορία ομορφιάς και περιποίησης δέρματος, αλλά και από τα είδη οικιακής φροντίδας. Αισιόδοξα είναι τα πλάνα του για την πορεία της κερδοφορίας του, εκτιμώντας πως τα EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) θα διπλασιαστούν, μέσω οργανικής ανάπτυξης, από τα 61,6 εκατ. ευρώ το 2023 στα 120,2 εκατ. ευρώ το 2028, ενώ τα ΕΒΙΤ θα διαμορφωθούν στα 95 εκατ. ευρώ το 2028 από τα 47,1 εκατ. ευρώ το 2023.

Ο όμιλος έχει δραστηριότητα, μέσω θυγατρικών, σε 13 χώρες στην Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη, ενώ διατηρεί 8 παραγωγικές εγκαταστάσεις (Πολωνία, Αθήνα, Ουκρανία), κάποιες εκ των οποίων απέκτησε, τα τελευταία χρόνια, μέσα από την εξαγορά διαφόρων brands. Ενδεικτική είναι η περίπτωση της Stella Pack, πολωνικής εταιρείας με δραστηριότητα στην παραγωγή προϊόντων οικιακής χρήσης (πλαστικές σακούλες απορριμάτων, συσκευασίες τροφίμων κ.λπ.) η εξαγορά της οποίας ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2024.

«Από μία εμπορική εταιρεία, ο όμιλος Σαράντη μετασχηματίζεται σε μία εταιρεία παραγωγική» επεσήμανε ο Γιάννης Μπούρας, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Σαράντη, τονίζοντας πως μετά την εξαγορά της Stella Pack δεν υπάρχουν εταιρείες αντίστοιχου μεγέθους που να κινούν, επί του παρόντος, το ενδιαφέρον του ομίλου. «Οι επόμενες προτεραιότητες από πλευράς εξαγορών θα αφορούν τις κατηγορίες της προσωπικής περιποίησης και της ομορφιάς στις χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε, στις χώρες της Ανατολικής και της Κεντρικής Ευρώπης» τόνισε.

«Υπάρχουν εταιρείες που μας ενδιαφέρουν, αλλά η συγκέντρωσή μας στρέφεται τουλάχιστον το 2024 στην αφομοίωση της Stella Pack στην Πολωνία». Με την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Stella Pack, η Πολωνία θα αναδειχθεί ως η πρώτη αγορά σε επίπεδο πωλήσεων, με την Ελλάδα να «χάνει» την πρωτοκαθεδρία. Οι πωλήσεις στην πολωνική αγορά ανήλθαν το 2023 στα 110,4 εκατ. ευρώ, ενώ ο τζίρος της ελληνικής αγοράς έφτασε τα 156 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η απορρόφηση της Stella Pack θα προσθέσει στα ταμεία τζίρο 81 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας συνέργειες ύψους 3,5 εκατ. ευρώ τη διετία 2024-2025.

Το εξαγωγικό του αποτύπωμα σε αγορές, εκτός της περιοχής δραστηριοποίησής του, επιχειρεί να ενισχύσει ο όμιλος με το λανσάρισμα προϊόντων περιποίησης στην Ασία. «Για εμάς η περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας αποτελεί νέο στοίχημα», δήλωσε ο κ. Μπούρας, επισημαίνοντας πως η κατηγορία του skincare στην περιοχή της Ασίας αυξάνεται με ρυθμούς 20-25%.

Επενδύσεις ύψους 81 εκατ. ευρώ δρομολογεί ο όμιλος σε ορίζοντα πενταετίας, εκ των οποίων τα 61 εκατ. ευρώ προγραμματίζονται μεταξύ 2024-2026. Ηδη, τη διετία 2024-2025 δρομολογούνται επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ για το νέο κέντρο διανομής στα Οινόφυτα, με τον Χρήστο Βάρσο, οικονομικό διευθυντή του ομίλου, να επισημαίνει πως «αυτό θα εξυπηρετήσει τόσο την ελληνική επικράτεια όσο και τις εξαγωγές μας και στις δικές μας χώρες και σε τρίτες». Παράλληλα, προωθούνται, μεταξύ άλλων, επενδύσεις και σε επίπεδο ψηφιακού μετασχηματισμού, οι οποίες χρηματοδοτούνται και από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Τέλος, ο όμιλος προσβλέπει στη δημιουργία ισχυρών, ελεύθερων ταμειακών ροών οι οποίες στην πενταετία μέχρι το 2028 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 375 εκατ. ευρώ. Αυτές αποτελούν κύρια πηγή χρηματοδότησης τόσο των επενδύσεων και των μελλοντικών εξαγορών όσο και της πληρωμής μερίσματος στους μετόχους. Υπενθυμίζεται πως ο όμιλος προτείνει τη διανομή μερίσματος 15 εκατ. ευρώ για το 2023, αυξημένο κατά 50% σε σύγκριση με τη χρονιά που προηγήθηκε.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή