Η ήπια προειδοποίηση του Βερολίνου προς το Πεκίνο

Η ήπια προειδοποίηση του Βερολίνου προς το Πεκίνο

Η Κίνα είναι μια ζωτικής σημασίας αγορά για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες

1' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Γερμανία μπορεί να κλιμακώσει τους τόνους της συζήτησης για τις κινεζικές βιομηχανίες. Ο Γερμανός καγκελάριος Ολαφ Σολτς χρησιμοποίησε την επίσκεψή του στην Κίνα για να προειδοποιήσει σχετικά με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα σε τομείς όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, ουσιαστικά συνεχίζοντας τη θεματολογία της υπουργού Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζάνετ Γέλεν. Ωστόσο επισήμανε πως δεν είναι η απάντηση ο προστατευτισμός, όταν ρωτήθηκε σχετικά με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις επιδοτούμενες εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Ο Σολτς διάλεξε τις λέξεις με προσοχή, διότι η Κίνα είναι ζωτικής σημασίας για τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Παραμένει η μεγαλύτερη αγορά για τη Volkswagen και αντιπροσωπεύει το 1/3 των πωλήσεων για τις BMW και Mercedes-Benz. Εντούτοις, αν και τα συμφέροντα της χώρας του απαιτούν λεπτούς εξισορροπητικούς χειρισμούς, η μετριοπαθής τοποθέτηση αναφορικά με την ταχέως διεθνοποιημένη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχει νόημα και για άλλους λόγους.

Πρώτον, η ιδέα ότι η Κίνα έχει σκόπιμα ανανεώσει την πλεονάζουσα παραγωγή της εύκολα μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Αληθεύει, βέβαια, ότι οι κατασκευαστές της επωφελούνται από την κρατική υποστήριξη. Στην περίπτωση της BYD, η κρατική επιδότηση συνεισέφερε 4,6 δισ. γουάν στα καθαρά της κέρδη των 30 δισ. γουάν του 2023, ενώ στο παρελθόν τέτοιες επιχορηγήσεις ήταν ακόμη πιο σημαντικές, φθάνοντας να ξεπερνούν τα καθαρά κέρδη μόλις το 2019. Τα φθηνά δάνεια αποτελούν ακόμα έναν παράγοντα.

Πάντως, η υπερβολική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα είναι εμφανώς δύσκολο να προσδιοριστεί. Επί του παρόντος, η Κίνα κατασκευάζει πιο πολλά αμάξια από όσα χρειάζεται η εγχώρια αγορά, εν μέρει διότι έχει κλονιστεί η ανάπτυξη. Παρατηρείται, ωστόσο, διογκούμενη παγκόσμια ζήτηση για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Ο πρόεδρός της Σι Τζινπίνγκ υπογράμμισε, μάλιστα, στον Σολτς ότι ο κόσμος χρειάζεται περισσότερη φθηνή και καθαρή τεχνολογία από την Κίνα για την αντιμετώπιση του πληθωρισμού.

Ούτε οι επιδοτήσεις ούτε η δύναμη πυρός της παραγωγής είναι οι μόνοι λόγοι για την επιτυχία των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών εντός και εκτός συνόρων. Οι BYD και CATL, οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές νέων ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών αντίστοιχα, εντοπίζουν τις ρίζες τους στις επιχειρήσεις μπαταριών, αρχής γενομένης τη δεκαετία του 1990, πολύ πριν από την επίσημη εκστρατεία του Πεκίνου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, οι εν λόγω εταιρείες έχουν αναπτύξει συγκεκριμένες στρατηγικές, όπως η κάθετη ολοκλήρωση των εργασιών και οι γρήγοροι κύκλοι έρευνας και ανάπτυξης, ώστε να τοποθετείται το προϊόν τους στην αιχμή της τεχνολογίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT