ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η κρίση δεν επηρέασε τα σχέδια της LEO Pharma για την Ελλάδα

19s9aabo-p

«Η Ελλάδα αποτελεί για εμάς μία από τις μεγαλύτερες αγορές, καθώς περίπου 1 στους 5 Ελληνες επωφελείται από τις θεραπείες μας σε ετήσια βάση». Με αυτά τα λόγια, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της φαρμακευτικής εταιρείας LEO Pharma, Γκίτε Αμπο, σε συνέντευξή της στην «Κ», κάνει μια αποτίμηση της πορείας της ελληνικής θυγατρικής, η οποία, πριν από λίγες ημέρες έκλεισε 60 χρόνια ζωής. Παρότι στη σκέψη των Ελλήνων ασθενών η LEO Pharma έχει συνδεθεί κατά κύριο λόγο με κρέμες δερματικών παθήσεων όπως οι Fucidin και Fucicort, η δανική εταιρεία δραστηριοποιείται στη χώρα μας ήδη από το 1958, αναπτύσσοντας με την πάροδο των χρόνων συνεργασίες και με εγχώριες φαρμακευτικές. «Οι συνεργασίες αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι για τη LEO Pharma. Στην Ελλάδα από το 1983 διατηρούμε συνεργασία με την ΒΙΑΝΕΞ για την παραγωγή ηπαρίνης και προϊόντων για τις λοιμώξεις του δέρματος όπως η Fucicort», αναφέρει στην «Κ» η κ. Αμπο. Αναφερόμενη στις οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετώπισε η Ελλάδα την τελευταία δεκαετία, επισήμανε ότι η κρίση δεν αποτέλεσε αφορμή για να επαναξιολογήσει η εταιρεία την παρουσία της στη χώρα μας. «Οταν η εταιρεία εισέρχεται σε μία αγορά, σχεδιάζει να παραμείνει εκεί επί μακρόν, αυτή είναι η φιλοσοφία μας».

Η LEO Hellas αντιπροσωπεύει το 3% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου, με τον τζίρο της να φθάνει τα 42,3 εκατ. ευρώ για το 2017. Σε διεθνές επίπεδο, τα προϊόντα της LEO ταξιδεύουν σε 130 χώρες, ο τζίρος της ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ, ενώ το 15% των εσόδων της κατευθύνεται για επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη. Αναφερόμενη στον ανερχόμενο κλάδο της βιοτεχνολογίας, επισημαίνει πως «η εταιρεία εξετάζει ευκαιρίες επενδύσεων σε κλάδους που θα μπορούσαν να φέρουν επαναστατικές λύσεις στη δερματολογία», προσθέτοντας ότι ακόμη και εάν δεν υπάρχει κάποιο πλάνο επενδύσεων στην Ελλάδα, παρακολουθεί στενά τις προοπτικές ανάπτυξής στη χώρα μας.

Η εξεύρεση νέων θεραπειών σε δερματικές παθήσεις σχετίζεται άμεσα και με τη διείσδυση νέων τεχνολογιών στον κλάδο της υγείας. Η κ. Αμπο αναφέρει ότι ήδη οι νέες τεχνολογίες έχουν οδηγήσει στην εξεύρεση καινοτόμων λύσεων, δίνοντας ως παράδειγμα τον χώρο της διάγνωσης. «Σε παγκόσμιο επίπεδο έχει διαπιστωθεί πως είναι εσφαλμένο το 45% των γνωματεύσεων για τις δερματοπάθειες. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή οι γιατροί δεν είναι καλοί –αντιθέτως μάλιστα, είναι πολύ εξειδικευμένοι–, αλλά επειδή είναι πάρα πολύ δύσκολο να γίνει μία διάγνωση την ώρα που υπάρχουν συνολικά πάνω από 3.000 δερματικές παθήσεις με παρόμοια συμπτώματα».

Η LEO Pharma λοιπόν, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες της τεχνητής νοημοσύνης, ανέπτυξε μια εφαρμογή κινητών τηλεφώνων με την οποία ο χρήστης μπορεί να σκανάρει την πάθηση που έχει εμφανιστεί στο δέρμα και να λάβει έπειτα την ένδειξη με τη διάγνωση. «Αυτή η εφαρμογή έχει διαγνώσει σωστά την ψωρίαση στο 91% των περιπτώσεων και το έκζεμα στο 86%». Κάνοντας αναφορά στο σύστημα υγείας της Δανίας, που εδώ και χρόνια κάνει άλματα στο κομμάτι της ψηφιακής τεχνολογίας, η κ. Αμπο τονίζει ότι στη Δανία υπάρχει εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και στους θεσμούς, με αποτέλεσμα οι ασθενείς να μοιράζονται τα δεδομένα τους και να καταγράφονται ηλεκτρονικά τα μητρώα τους. Αλλωστε, κατά την ίδια, η διαφανής σχέση μεταξύ των θεσμών, των φαρμακευτικών εταιρειών και γενικά των παρόχων υγείας αποτελεί «κλειδί» για την αναβάθμιση των συστημάτων υγείας. Κλείνοντας, δεν παρέλειψε να κάνει και μια εκτίμηση για τις μεταβολές που θα επέλθουν στον κλάδο της υγείας, λέγοντας ότι «σε περίπου 10-15 χρόνια θα δούμε αλλαγές παρόμοιες με εκείνες που έφερε η Uber στην αγορά των ταξί».