ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Νέα κόντρα για το μετρό της Θεσσαλονίκης

metro

Διαστάσεις λαμβάνει η σύγκρουση ανάμεσα στον κατασκευαστή του μετρό της Θεσσαλονίκης και την «Αττικό Μετρό». Η εταιρεία «Ακτωρ» υποστηρίζει ότι όχι μόνο η βασική γραμμή του έργου δεν πρόκειται να παραδοθεί το 2020, αλλά ούτε καν είναι εφικτό να προσδιοριστεί πότε, απουσία ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος. Επιπλέον, εκτιμά ότι η απουσία οριστικών αποφάσεων για τον σταθμό Βενιζέλου επηρεάζει το σύνολο του έργου. Η «ομοβροντία» επιστολών της «Ακτωρ» για το έργο, ακόμα και αν συνδέεται με την αλλαγή ηγεσίας στην «Αττικό Μετρό», φανερώνει μια ανησυχητική διαφορά ανάμεσα στην επίσημη ενημέρωση και στην πραγματικότητα. Οπως αναφέρει η «Ακτωρ» στην επιστολή της (με ημερομηνία 9 Αυγούστου), «οι δηλώσεις σας (σ.σ.: της ηγεσίας της “Αττικό Μετρό”) στον Τύπο ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020, παρά το γεγονός ότι γνωρίζετε και έχετε επί μακρόν ενημερωθεί από τον ανάδοχο ότι αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατον, δεν ευσταθούν.

Στην πραγματικότητα η “Αττικό Μετρό” γνωρίζει ότι όσο δεν αποφασίζει επί της τεχνικής λύσης του σταθμού Βενιζέλου, ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι άγνωστος».  Ο κατασκευαστής κατηγορεί την «Αττικό Μετρό» ότι καθυστερεί συστηματικά στον σχολιασμό και στην έγκριση των μελετών του έργου, με αποτέλεσμα να του δημιουργεί πρόβλημα στη διαχείριση των πόρων του, αλλά και στον συντονισμό των μελετών. Σημειώνει ότι το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του σταθμού «Αγία Σοφία» πήγε πίσω κατά ενάμισι έτος, λόγω της αλλαγής στον σχεδιασμό του σταθμού. Και το πιο ενδιαφέρον: αποκαλύπτει ότι δεν έχει ληφθεί καμία απόφαση σχετικά με τη μετάθεση των εργασιών κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου. «Αξιοσημείωτο είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί από μέρους σας ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, ενώ έχουν παρέλθει δύο έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων της “Αττικό Μετρό” και δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα το κατασκευαστικό αντικείμενο αυτού», αναφέρει. Αυτό σημαίνει ότι όχι μόνο δεν έχει ακόμα αποφασιστεί πώς θα κατασκευαστεί ο σταθμός (κάτι γνωστό), αλλά δεν έχει ζητηθεί από τον κατασκευαστή να προχωρήσει στην ολοκλήρωση της βασική γραμμής χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου, όπως εδώ και χρόνια έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών και την «Αττικό Μετρό». Η επιστολή της «Ακτωρ» καταλήγει με τις γνωστές αναφορές σε δικαίωμα διεκδίκησης αποζημιώσεων. Και αυτό δεν είναι το μόνο: παρά τις «φιέστες» προ μηνών για την υποδοχή του πρώτου συρμού του μετρό Θεσσαλονίκης, η εταιρεία στα τέλη Ιουλίου αρνήθηκε… να τον πληρώσει στον εργολάβο, «κόβοντας» για άγνωστη αιτία τη δαπάνη (η απόφαση έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια).

Χθες πάντως ο απερχόμενος πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος αποχαιρέτησε τους εργαζομένους της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη ευχαριστώντας τους για τη συμβολή τους. Η θητεία του κ. Μυλόπουλου χαρακτηρίστηκε από μια πρωτόγνωρη για την ιστορία του μετρό τοπικιστική (συχνά μικροπολιτική) διαχείριση του έργου, η οποία βέβαια θα συνεχιστεί αν στην ηγεσία της εταιρείας τοποθετηθούν πολιτικά στελέχη από τη Θεσσαλονίκη και όχι στελέχη με εμπειρία σε έργα μετρό (ανεξαρτήτως… τόπου κατοικίας).