ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μαζική φυγή εμπορικών σημάτων από Folli Follie

maziki-fygi-emporikon-simaton-apo-folli-follie-2338183

Μπορεί κάποτε να εθεωρείτο από την αγορά το απόλυτο ελληνικό success story και τα brand που αντιπροσώπευε να αποτελούσαν τις «κορωνίδες» του χαρτοφυλακίου της, όμως πλέον η Folli Follie φυλλορροεί. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι, σημαντικά brands που εκπροσωπούσε η ίδια πέρασαν στα χέρια των ανταγωνιστών της, ενώ τελευταία απώλεια είναι αυτή της Shiseido Group, η οποία –όπως ήδη έχει γράψει η «Κ»– αποχωρεί στις 30 Σεπτεμβρίου από το χαρτοφυλάκιό της οδεύοντας κατά πάσα πιθανότητα προς τη Νotos Com. Τα δε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς της Shiseido Group (Shiseido, Dolce & Gabbana Make up Skincare & Fragrances), ο τζίρος της οποίας στην ελληνική αγορά ξεπερνάει τα 10 εκατ. ευρώ, διεκδικούσαν άλλοι δύο παίκτες της αγοράς, η Cosmobrands που αποτελεί θυγατρική της Αττικά Πολυκαταστήματα και η Aromca, η οποία εάν και μικρότερη διατηρεί ισχυρή παρουσία στην αγορά καλλυντικών, αφού διανέμει επί πολλά έτη αρώματα επιλεκτικών σημάτων.

Η Folli Follie είχε αρχίσει να χτίζει σημαντικό χαρτοφυλάκιο τόσο στον τομέα της ένδυσης και υπόδησης όσο και σε εκείνον των καλλυντικών ως διανομέας και αντιπρόσωπος σημαντικών διεθνών οίκων παγκοσμίως. Ενδεικτικά, στο πεδίο της ένδυσης εκπροσωπούσε στην αγορά brands όπως Guess, Ermenegildo Zegna, Juicy Couture, Scotch & Soda κ.ά., τα οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει απολέσει σχεδόν στο σύνολό τους, πλην της Nike, η οποία σταδιακά –και ενδεχομένως πριν από το 2022– αποδεσμεύεται. Ωστόσο, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Folli Follie φαίνεται ότι συνεχίζει να διατηρεί παρουσία στη λιανική αγορά μέσω του Factory Outlet και του δικού της δικτύου καταστημάτων (Collective, KIX, Sports Loft). Παράγοντας της αγοράς αναφέρει επίσης στην «Κ» ότι η δραστηριότητά της μέσω του εκπτωτικού πολυκαταστήματος Factory Outlet στην Πειραιώς στα νότια προάστια Αθήνας είναι κερδοφόρος. Ωστόσο, αυτή ενδέχεται να επηρεαστεί λόγω του ανταγωνισμού που θα προκύψει από την επικείμενη ανακατασκευή του εμπορικού κέντρου Athens Heart (Gazi Outlet), δεδομένου ότι βρίσκονται σε σχετικά κοντινή απόσταση μεταξύ τους.

Παράλληλα, πρόσφατα η Calvin Klein, που μαζί με τη Nike ήταν από τις σημαντικότερες μάρκες σε όρους κύκλου εργασιών για τον όμιλο, κατευθύνθηκε προς τη Sarkk ΑΒΕΕ, συμφερόντων της οικογένειας Σαράντη. Eιδικότερα, προς τα τέλη Ιουλίου ανακοινώθηκε ότι η Calvin Klein αλλάζει διανομέα στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες βαλκανικές χώρες, ορίζοντας ως αποκλειστικό διανομέα και franchise partner για την Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία, τη Sarkk ABEE. 

Σχεδόν ταυτόχρονα όμως brand της COTY (Escada, Gucci, Lacoste, Marc Jacobs, Miu Miu κ.ά.) έφυγαν από τον έλεγχο της Folli Follie Cosmetics –θυγατρικής του ομίλου– και περιήλθαν από την 1η Σεπτεμβρίου στo χαρτοφυλάκιο του ομίλου Σαράντη. Αυτή η απώλεια που δέχθηκε ο πυλώνας Beauty & Cosmetics της Folli Follie ήταν ίσως ακόμη πιο ισχυρή, δεδομένου ότι τα brand της COTY εισέφεραν στον όμιλο, κατά πληροφορίες τζίρο περίπου 16 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται δε ότι τον κλάδο των καλλυντικών άρχισε να οικοδομεί η Folli Follie, μετά την κατάρρευση της Gerolymatos Cosmetics, όταν ξένοι οίκοι καλλυντικών που αντιπροσώπευε και διένεμε μεταπήδησαν σε ανταγωνιστές.