ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αυξήθηκαν κατά 12,4% οι εξαγωγές καλλυντικών εντός του 2019

gkat_26_0703_page_1_image_0004

Ανοδικά κινήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές καλλυντικών προϊόντων το 2019 σε σύγκριση με το 2018, με τα προϊόντα μακιγιάζ, τα σκευάσματα για τη φροντίδα του δέρματος αλλά και τα αντιηλιακά να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των εξαγωγικών προϊόντων. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που έχει στη διάθεσή του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), η αξία των εξαγωγών στα καλλυντικά διαμορφώθηκε στα 289 εκατ. ευρώ το 2019, από 257 εκατ. ευρώ το 2018 και 241 εκατ. ευρώ το 2017. Η αύξηση αυτή αγγίζει το 12,4% σε σχέση με το 2018 και 19,9% σε σχέση με το 2017, με τη γειτονική Κύπρο να αποτελεί τον κορυφαίο προορισμό και την αξία τους να ανέρχεται στα 45 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, οι ΗΠΑ, η Πολωνία και η Ιταλία. Αντιθέτως, η Τουρκία, που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, με την τουρκική λίρα να σημειώνει σημαντικές διακυμάνσεις, βρίσκεται στη 16η θέση. Η αξία των ελληνικών εξαγωγών στην Τουρκία έχει υποχωρήσει στα 4,7 εκατ. ευρώ, από 6,3 εκατ. το 2018, σημειώνοντας πτώση κατά 24,7%. Στον αντίποδα, η Κίνα κατέλαβε τη 18η θέση, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 180,6% σε σχέση με το 2018, με την αξία των εξαγωγών να ανέρχεται στα 4 εκατ. ευρώ, από 1,4 εκατ.

Την πρώτη θέση, με ποσοστό 55,5% επί του συνόλου των εξαγωγών, που σε αξία αγγίζουν τα 155,6 εκατ., καταλαμβάνουν τα προϊόντα μακιγιάζ και τα σκευάσματα για τη φροντίδα του δέρματος (πλην των φαρμάκων), στα οποία περιλαμβάνονται αντηλιακά προϊόντα. Ακολουθούν τα σκευάσματα για το ξύρισμα, αποσμητικά σώματος αλλά και προϊόντα αποτρίχωσης, που καταλαμβάνουν το 16% του συνόλου των εξαγωγών. Επονται τα σκευάσματα για τα μαλλιά (11,7%), ενώ την πρώτη τετράδα ολοκληρώνουν τα αρώματα και οι κολόνιες, με ποσοστό 8,6% επί του συνόλου.