ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

5,3 εκατ. ξόδεψαν οι Ελληνες σε εφαρμογές παιχνιδιών

22s1smart1

Σε πιστό… σύντροφο κατά τις ημέρες της καραντίνας έχουν εξελιχθεί για μεγάλο τμήμα του ελληνικού πληθυσμού οι εφαρμογές (apps) παιχνιδιών στο κινητό τηλέφωνο και άλλες φορητές ηλεκτρονικές συσκευές (π.χ. ταμπλέτες). Σύμφωνα με στοιχεία που εξασφάλισε αποκλειστικά η «Κ» από την αμερικανική εταιρεία ανάλυσης δεδομένων τεχνολογικών εφαρμογών Sensor Tower, στη χώρα μας, μόνο τον μήνα Μάρτιο δαπανήθηκαν συνολικά περίπου 5,3 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε αγορές εντός εφαρμογών (in-app) παιχνιδιών μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων της Google (Google Play) και της Apple (App Store). Πρόκειται για τις υψηλότερες δαπάνες, από τις αρχές της χρονιάς, σε τέτοιου είδους εφαρμογές, έχοντας αυξηθεί σε ποσοστό 18% και 26% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο και τον Ιανουάριο, αντίστοιχα. Κατά προσέγγιση δηλαδή, σύμφωνα με την Sensor Tower, οι Ελληνες gamers δαπάνησαν, μέσω κινητών συσκευών, τον πρώτο μήνα της χρονιάς 4,2 εκατ., ποσό που αυξήθηκε ελαφρώς σε 4,5 εκατ. τον Φεβρουάριο, οπότε ο κατ’ οίκον περιορισμός αποτελούσε άγνωστη πρακτική. Η αύξηση των δαπανών αντανακλάται και στον αριθμό των τηλεφορτώσεων (downloads), δηλαδή πόσες μοναδικές φορές οι χρήστες έλαβαν και εγκατέστησαν ένα app στη συσκευή τους.

Για τον Ιανουάριο, η έρευνα της αμερικανικής εταιρείας τοποθετεί σε 9,5 εκατ. τον αριθμό των downloads, μέγεθος που αυξάνεται τον Μάρτιο κατά 37%, σε 13 εκατ. τηλεφορτώσεις. Συνολικά, τα παιχνίδια καταλαμβάνουν την πρώτη θέση στις επιλογές των χρηστών, συγκριτικά με τις υπόλοιπες κατηγορίες (π.χ. on demand ταινίες) των επί πληρωμή εφαρμογών. Στην κορυφή της λίστας των προτιμήσεων συγκαταλέγονται τα apps παιχνιδιών Minecraft, Football Manager, Plague, Monopoly, Kingdom Rush, Grand Theft Auto και Construction Simulator.

Η έρευνα της Sensor Tower περιλαμβάνει 32 χώρες της Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένων της Ρωσίας και της Τουρκίας), με την Ελλάδα να αντιπροσωπεύει το 0,8% του συνόλου των δαπανών για εφαρμογές παιχνιδιών. Αντίστοιχα, αυξητική είναι η τάση στις υπόλοιπες 31 χώρες, με τον Μάρτιο να είναι ο καλύτερος μήνας των εφαρμογών παιχνιδιών στην Ευρώπη σε επίπεδο τόσο downloads όσο και δαπανών από τους χρήστες. Τον περασμένο Μάρτιο έναντι του Φεβρουαρίου, οι σχετικές δαπάνες αυξήθηκαν σε ποσοστό 12% στα 681 εκατ., από 557 εκατ. τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Μεγάλος χαμένος της καραντίνας; Οι εφαρμογές μετακίνησης με ταξί: μόνο στη Μεγάλη Βρετανία η πτώση του αριθμού των νέων downloads ξεπέρασε το 50% τον Μάρτιο, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο.