ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Μεγάλη Βρεταννία», «Δειπνοσοφιστήριο», King George στρέφονται στο delivery

megali-vretannia-deipnosofistirio-king-george-strefontai-sto-delivery-2388138

Την είσοδό τους στο delivery σχεδιάζουν τα εστιατόρια των ξενοδοχείων «Μεγάλη Βρεταννία» και King George, σε μία προσπάθεια να εκμεταλλευθούν τη μεγάλη ζήτηση που σημειώνει η διανομή φαγητού κατ’ οίκον –ειδικά μετά το ξέσπασμα της πανδημίας–, αλλά και να «κρατηθούν» στην αγορά σε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο για την εστίαση.

Οπως σημείωσε ο κ. Τιμ Ανανιάδης, γενικός διευθυντής των «Μεγάλη Βρεταννία» και King George, στο πλαίσιο της ψηφιακής εκδήλωσης «Ho.Re.Ca. Business: Shaping Future Trends» που διοργάνωσε το Ελληνοαμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, η εισαγωγή στο delivery ήταν κάτι που συζητούσαν τα δύο ξενοδοχεία πριν από την κρίση του κορωνοϊού και έχει πλέον αποφασιστεί πως έως τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει ένα πρόγραμμα σε αυτή την κατεύθυνση.

Αν και δεν είναι μια αγορά η οποία μπορεί να δώσει στις δύο ξενοδοχειακές μονάδες του κέντρου της Αθήνας τεράστιο τζίρο, ωστόσο, όπως υπογράμμισε, είναι ένας τρόπος να κρατηθούν στην αγορά σε αυτές τις έκτακτες συνθήκες που έχει δημιουργήσει η πανδημία. Οπως μάλιστα τόνισε, ενώ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας η πληρότητα του «Μεγάλη Βρεταννία» για το καλοκαίρι ήταν μεγαλύτερη του 80%, πλέον κινείται κάτω του 50% για το υπόλοιπο έτος και αυτή είναι μια τάση που θα συνεχιστεί και έως το α΄ τρίμηνο του 2021. Εκτός του ότι το delivery έλαβε διαφορετική έκταση με την κρίση του κορωνοϊού, ο κ. Ανανιάδης θεωρεί πως είναι μία δραστηριότητα η οποία θα έχει χώρο στην αγορά της εστίασης και των ξενοδοχείων.

Η διανομή φαγητού βρίσκεται στα άμεσα σχέδια και του «Δειπνοσοφιστηρίου», εταιρείας που ειδικεύεται στον κλάδο του catering και της οργάνωσης εκδηλώσεων. Οπως τόνισε στο περιθώριο της εκδήλωσης ο Τάκης Χριστοφιλέας, ιδιοκτήτης του «Δειπνοσοφιστηρίου», βλέποντας τον τζίρο να υποχωρεί σε μια χρονιά που αναμενόταν να είναι ίσως η καλύτερη έως τώρα με αύξηση πωλήσεων έως και 30%, η εταιρεία αναγκάστηκε να προβεί σε επαναξιολόγηση του επενδυτικού της πλάνου και να προσπαθήσει να διεισδύσει με ανταγωνιστικούς όρους σε άλλες αγορές. Οπως σημείωσε: «Προσπαθούμε να αναπτύξουμε περισσότερες συνεργασίες για ανάληψη σιτίσεων σε σταθερούς χώρους, π.χ. μεγάλες εταιρείες, σχολικές μονάδες, σε πλατφόρμες delivery καθώς και fast casual dining», κάτι το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο – Οκτώβριο. Κατά την εκτίμησή του, η εταιρεία θα μπορούσε να εξασφαλίσει το 20% του τζίρου της από το delivery.

Ο γενικός διευθυντής των TGI Fridays στην Ελλάδα, Νίκος Νέγκας, σημείωσε από την πλευρά του πως η εστίαση τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί μπροστά σε πολλές και σημαντικές προκλήσεις. Το delivery έχει ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια και αν και δεν είναι εύκολο για ένα brand με ιστορία και διαδρομή να αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας του και την πρότασή του προς τον καταναλωτή, ωστόσο όλοι, είτε προσωρινά είτε μακροπρόθεσμα, πρέπει να βάλουν στην εξίσωσή τους εναλλακτικά μοντέλα. Αν και για τα TGI Fridays, κάτω από το 10% του τζίρου προέρχεται από το delivery, εκτιμά πως από τον Σεπτέμβριο θα υπάρξει αύξηση και σχεδιάζεται έτσι η επέκταση σε αυτή την αγορά.