ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το Δημόσιο πλήρωσε, οι μπουλντόζες πιάνουν δουλειά

to-dimosio-plirose-oi-mpoylntozes-pianoyn-doyleia-2002098

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων. Οι εργολάβοι ξεκινούν από τα δυσκολότερα, δηλαδή τις σήραγγες και τις γέφυρες, ενώ σταδιακά θα ενεργοποιήσουν και τα εργοτάξια στα υπόλοιπα τμήματα. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το πρώτο από τα τέσσερα έργα που θα παραδοθεί, τον Αύγουστο του 2015, είναι η παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα με σήραγγες. Τον Δεκέμβριο, οι παραχωρησιούχοι έλαβαν 866 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο και πλέον πρέπει να σπεύσουν, για να ολοκληρώσουν τα έργα μέχρι τα τέλη του 2015. Πιο συγκεκριμένα:

Ιονία Οδός

Για την κατασκευή του δρόμου θα λειτουργήσουν έξι εργοτάξια: στην περιοχή Ευήνου (0 χλμ. – 76,7 χλμ.), στον ανισόπεδο κόμβο Αμβρακίας (76,6 χλμ. – 145,7 χλμ.), στη γέφυρα Μενιδίου, στην περιοχή Σύκουλα, στη Φιλιππιάδα (145,7 χλμ. – 170 χλμ.) και στο Επισκοπικό (170 χλμ. – 190 χλμ.). Μέχρι στιγμής έχει κατασκευαστεί περίπου το 25% του δρόμου και ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το τέλος του 2015.

Ε65

Από το έργο θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του 2015 περίπου 70 χλμ. και συγκεκριμένα το τμήμα Ξυνιάδας – Τρικάλων (32ο – 110ο χλμ.). Σήμερα η πρόοδος των εργασιών στο συγκεκριμένο τμήμα φθάνει το 26%. Οι εργασίες πρόκειται να εξελιχθούν με δύο εργοτάξια, στην Ανάβρα (60ό χλμ.) και στην Καρδίτσα (80ό χλμ.). Στις κατασκευαστικές εργασίες του τμήματος περιλαμβάνεται η διάνοιξη σήραγγας από τα Αγγεία έως και Λουτρά Καΐτσης, καθώς και κατασκευή δρόμου από τον κόμβο Ανάβρας έως και τον κόμβο Καρδίτσας.

Εθνική οδός Κορίνθου – Πατρών.

Μετά την περικοπή του τμήματος Πάτρας – Πύργου – Τσακώνας, οι εργολάβοι που απαρτίζουν την κατασκευαστική κοινοπραξία Απιον Κλέος επαναδιένειμαν το τμήμα Κορίνθου – Πάτρας (120 χλμ.). Λεπτομερές χρονοδιάγραμμα δεν υπάρχει ακόμα: σύμφωνα με την εταιρεία, το πρώτο τρίμηνο είναι η περίοδος ανασύνταξης και ανάπτυξης όλων των εργοταξίων. Το πρώτο εργοτάξιο που θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ημέρες είναι στον κόμβο του Κιάτου. Προτεραιότητα δίνεται στα μεγάλα τεχνικά έργα και έτσι έχουν ξεκινήσει ήδη οι εργασίες σε όλες τις σήραγγες, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα ξεκινήσουν στις γέφυρες.

Μαλιακός – Κλειδί

Στόχος είναι η παράκαμψη των Τεμπών και του Πλαταμώνα με σήραγγες (τμήμα Ευαγγελισμός – Σκοτίνα) να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2015. Πιο συγκεκριμένα:

– Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι δύο σήραγγες των Τεμπών. Θα ακολουθήσουν 3 μήνες δοκιμών και οι δύο σήραγγες θα είναι πλήρως λειτουργικές στα τέλη του 2014.

– Τοο τμήμα Ευαγγελισμού – Ραψάνης, πριν, μετά και ανάμεσα από τις σήραγγες θα ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2015. Στο τμήμα υπάρχουν συνολικά 9 γέφυρες που θα έχουν κατασκευαστεί έως τον Φεβρουάριο του 2015.

– Η διάνοιξη της σήραγγας του Πλαταμώνα (3 χλμ.) θα ολοκληρωθεί το φθινόπωρο του 2014. Υπολείπονται περίπου 170 μ. στον κλάδο προς Βορρά και περ. 380 μ. στον κλάδο προς Νότο. Εν τω μεταξύ, έχουν ήδη ξεκινήσει οι ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, που θα ολοκληρωθούν τον Ιανουάριο του 2015. Η σήραγγα θα είναι πλήρως λειτουργική περί τον Απρίλιο του 2015.

– Στο τμήμα Αιγάνη – Σκοτίνα, στο ανοιχτό τμήμα του δρόμου βρίσκονται υπό εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής γεφυρών και χωματουργικών. Σταδιακά επανεκκινούνται οι εργασίες στα τμήματα Νέων Πόρων και Πλαταμώνα. Οι εργασίες κατασκευής γεφυρών έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 50%, ενώ σύμφωνα με το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα, συνολικά οι εργασίες στο τμήμα αυτό αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Ιούλιο του 2015.

– Τέλος, οι εργασίες στον κόμβο Αιγινίου και στον βόρειο ανισόπεδο Κατερίνης είναι υπό εξέλιξη, ενώ σύντομα αναμένεται η εκκίνηση των εργασιών στον κόμβο του Κορινού με την κατεδάφιση της υφιστάμενης γέφυρας. Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2015 στον Κορινό και το Αιγίνιο και τον Απρίλιο του 2015 στον βόρειο ανισόπεδο κόμβο Κατερίνης.