Συνεργασία με ΔΕΠΑ επιθυμεί η κοινοπραξία του Tap μετά το ιταλικό αδιέξοδο

Συνεργασία με ΔΕΠΑ επιθυμεί η κοινοπραξία του Tap μετά το ιταλικό αδιέξοδο

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παράθυρο εισόδου της ΔΕΠΑ στον αγωγό Tap ανοίγει η άρνηση των τοπικών αρχών της Ιταλίας στην περιβαλλοντική μελέτη του αδριατικού αγωγού. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η κοινοπραξία του Tap έχει ήδη βολιδοσκοπήσει τη ΔΕΠΑ προκειμένου να διασφαλίσει τη συνεργασία της για την άρση του αδιεξόδου που έχει προκύψει με τις τοπικές αρχές της Ιταλίας στην περιοχή Σαν Φοκά όπου καταλήγει ο αγωγός. Το αδιέξοδο προέκυψε μετά τη δεύτερη απόρριψη από την περιφέρεια της Πούλια των περιβαλλοντικών όρων του αγωγού Tap. H προσαιγιάλωση του αγωγού στην περιοχή Σαν Φοκά έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην Ιταλία εδώ και τρία χρόνια, οι οποίες κορυφώθηκαν το τελευταίο διάστημα, από τοπικούς φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις που υποστηρίζουν ότι στις παράκτιες περιοχές που θα καταλήγει ο αγωγός αναπαράγονται θαλάσσιες χελώνες caretta caretta και ενδημούν φώκιες monachus monachus, καθώς επίσης και ότι στην υποθαλάσσια διαδρομή του ο αγωγός διασχίζει λιβάδια Ποσειδωνίας. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε εύλογες ανησυχίες στην κοινοπραξία του Tap, η οποία ήρθε σε επαφή με την ιταλική κυβέρνηση για άρση του αδιεξόδου.

Πρώτος στόχος της κοινοπραξίας σε αυτές τις επαφές είναι να επιλυθούν τα προβλήματα με τις τοπικές αρχές που έχουν προκύψει και να προχωρήσει το έργο όπως έχει σχεδιαστεί. Παράλληλα, ωστόσο, συζητείται και το ενδεχόμενο της συνεργασίας με την εταιρεία Poseidon (κοινοπραξία της ΔΕΠΑ και Edison) που ελέγχει το υποθαλάσσιο τμήμα του αγωγού IGI, o oποίος έχει λάβει τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις από τις ιταλικές αρχές. Αυτό που συζητείται είναι η συγχώνευση του αγωγού Tap από ένα σημείο και μετά της υποβρύχιας διαδρομής του με τον αγωγό IGI, που έχει διασφαλίσει τις σχετικές άδειες. Η κοινοπραξία του Tap, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει έρθει σε επαφή τόσο με την ιταλική Edison όσο και τη ΔΕΠΑ για να βολιδοσκοπήσει τα ανταλλάγματα που θα ζητήσουν έναντι της πολυπόθητης άδειας του ΙGI. Oι ίδιες πληροφορίες φέρουν τόσο την Edison όσο και τη ΔΕΠΑ να διαπραγματεύονται μερίδιο στο μετοχικό σχήμα του Τap. H ΔΕΠΑ φέρεται, μάλιστα, να επιδιώκει σχετική συμφωνία μέσα σ’ ένα εξάμηνο.

Οι συζητήσεις με την κοινοπραξία του Tap σε αυτήν την πρώτη φάση αφορούν την παραχώρηση στη ΔΕΠΑ δωρεάν του 5% που έχει δεσμεύσει για λογαριασμό του το ελληνικό Δημόσιο. Βάσει της σχετικής συμφωνίας, το ελληνικό Δημόσιο θα αγοράσει ποσοστό 5% από τον Tap αμέσως μετά την ολοκλήρωση του έργου. Αξιοποιώντας τη δύσκολη θέση που βρίσκεται η κοινοπραξία του αγωγού λόγω των εξελίξεων στην Ιταλία, η ΔΕΠΑ φέρεται να ζητάει το ποσοστό αυτό να δοθεί από τώρα δωρεάν στην ίδια έναντι των διευκολύνσεων που θα παρέχει στον Tap μέσω της Poseidon. Oι επαφές μεταξύ των δύο πλευρών βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ ενήμερη φέρεται να είναι και η ελληνική κυβέρνηση.

Σε ό,τι αφορά, τέλος, τις αιτιάσεις που εκφράστηκαν στην Ελλάδα περί αποκλεισμού ελληνικών εταιρειών από τα κατασκευαστικά έργα στο ελληνικό τμήμα του αγωγού, η κοινοπραξία του Tap, σε σχετική ανακοίνωσή της, αναφέρει ότι σε συνεργασία με εταιρεία συμβούλων έχουν εντοπισθεί εκατοντάδες ελληνικές επιχειρήσεις που θα μπορούσαν να υποβάλουν προσφορές για να αναλάβουν την εκτέλεση εργασιών στον αγωγό. Προσκλήσεις υποβολής προσφορών θα απευθύνει η κοινοπραξία στα τέλη του 2014 αρχές του 2015.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή