Η Ελλάδα τρίτος κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη

Η Ελλάδα τρίτος κορυφαίος προορισμός κρουαζιέρας στην Ευρώπη

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τον τρίτο δημοφιλέστερο προορισμό κρουαζιέρας στην Ευρώπη αποτελεί η Ελλάδα, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας που πραγματοποίησε η Cruise Lines International Association (CLIA) για το 2013. Βάσει αυτής, η Ελλάδα διατηρήθηκε στην τρίτη θέση της πανευρωπαϊκής κατάταξης, καθώς τα ελληνικά λιμάνια έγιναν δέκτες 4,6 εκατ. επισκεπτών κρουαζιέρας κατά τη διάρκεια του 2013. Τα δημοφιλέστερα ελληνικά λιμάνια ήταν η Σαντορίνη, η Κέρκυρα και η Μύκονος, τα οποία, μάλιστα, κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις όσον αφορά τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς για επιβάτες κρουαζιέρας.

Αντίστοιχα, το λιμάνι του Πειραιά κατετάγη στην πέμπτη θέση πανευρωπαϊκά, όσον αφορά τα λιμάνια εκκίνησης κρουαζιέρας. Ειδικότερα, από τον Πειραιά επιβιβάστηκαν συνολικά 1,3 εκατ. επιβάτες με κατεύθυνση διάφορα ελληνικά λιμάνια, μέγεθος που αποτελεί αύξηση της τάξεως του 1% σε σχέση με το 2012.

Τα παραπάνω στοιχεία αποκαλύπτουν και το μέγεθος της συνεισφοράς της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με την έρευνα, το 2013, η άμεση οικονομική συνεισφορά του κλάδου στην Ελλάδα ανήλθε σε 574 εκατ. ευρώ, όντας το έβδομο υψηλότερο μέγεθος πανευρωπαϊκά, ενώ η εν λόγω δραστηριότητα συνέβαλε στη δημιουργία άνω των 11.000 θέσεων εργασίας στη χώρα. Τα εν λόγω μεγέθη είναι ιδιαίτερα σημαντικά, αν υπολογιστεί ότι το 2013, η ελληνική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 3,9%.

Οπως προκύπτει, η άμεση συνεισφορά της κρουαζιέρας θα μπορούσε να είναι πολλαπλάσια αν υπήρχαν οι κατάλληλες υποδομές. Σε δηλώσεις του, ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος της Louis Cruises και μέλος της εκτελεστικής επιτροπής CLIA Ευρώπης, ανέφερε ότι η Ελλάδα παραμένει μια πολύ σημαντική αγορά για την ευρωπαϊκή βιομηχανία κρουαζιέρας. Κατά τον ίδιο, η εμφάνιση των πρώτων δειγμάτων οικονομικής ανάκαμψης στην Ελλάδα επιτρέπουν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το μέλλον της ελληνικής κρουαζιέρας, η οποία έχει τεράστια περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Οπως τόνισε ο κ. Αναστασιάδης, στόχος των εταιρειών του κλάδου είναι να ξεπεραστούν τα εμπόδια που αποτρέπουν επενδύσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, «από τα λιμενικά τέλη έως την ελλιπή ανάπτυξη των υποδομών».

Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τα συνολικά έσοδα από την κρουαζιέρα άγγιξαν τα 39,4 δισ. ευρώ το 2013, μέγεθος που συνιστά ιστορικό υψηλό. Οι άμεσες δαπάνες του κλάδου διαμορφώθηκαν σε 16,2 δισ. ευρώ έναντι 15,5 δισ. ευρώ το 2012. Συνολικά το 2013, ο αριθμός των επιβατών που επιβιβάστηκαν από ευρωπαϊκά λιμάνια προσέγγισε τα 6 εκατ., μια αύξηση της τάξεως του 5,2% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Εξ αυτών, τα 5 εκατ. ήταν Ευρωπαίοι και το υπόλοιπο 1 εκατ. επιβάτες προήλθαν από τρίτες χώρες. Αντίστοιχα, το 2013 ο ευρωπαϊκός κλάδος της κρουαζιέρας απασχόλησε 339.417 εργαζομένους, οι οποίοι έλαβαν 10,5 δισ. ευρώ αμοιβές, μια αύξηση της τάξεως του 4% σε ετήσια βάση. Σημαντική είναι η συνεισφορά του κλάδου και σε ό,τι αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία. Κατά το 2013, οι εταιρείες κρουαζιέρας δαπάνησαν συνολικά 4 δισ. ευρώ για νέες ναυπηγήσεις και αναβαθμίσεις κρουαζιερόπλοιων στην Ευρώπη. Σήμερα, με το πέρας και του πρώτου εξαμήνου, τα ευρωπαϊκά ναυπηγεία έχουν σε εξέλιξη συμβάσεις για την κατασκευή και παράδοση 24 νέων κρουαζιερόπλοιων, αξίας 12,1 δισ. ευρώ.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή