Η Unilever, ηγέτις ενάντια στην κλιματική αλλαγή που απειλεί τη βιομηχανία τροφίμων

Η Unilever, ηγέτις ενάντια στην κλιματική αλλαγή που απειλεί τη βιομηχανία τροφίμων

1' 57" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Δημόσια πρόσκληση απηύθυνε η Unilever προς όλες τις εταιρείες που επηρεάζονται από τον αυξανόμενο κίνδυνο της κλιματικής αλλαγής – κυρίως η βιομηχανία τροφίμων– και τις καλεί να εντείνουν τη δέσμευσή τους για την αντιμετώπισή του. Η πρόσκληση συνέπεσε και με τη δημοσίευση της έκθεσης της Ofxam International –υψηλού κύρους Μη Κερδοσκοπική Οργάνωση– η οποία κατατάσσει την Unilever μεταξύ των «Top 10» εταιρειών τροφίμων που ηγούνται της προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσα από τις δικές της δραστηριότητες, στις αλυσίδες εφοδιασμού και στον ευρύτερο χώρο της δημόσιας πολιτικής.

Ωστόσο, στην πρώτη γραμμή του κλάδου παγκοσμίως, η Unilever βρίσκεται από το 1990 και είναι η πρώτη που δημιούργησε Πρόγραμμα για την Αειφόρο Γεωργία, ενώ από το 2010 ξεκίνησε και το «Παγκόσμιο Σχέδιο Δράσης για την Αειφορία» που θέτει συγκεκριμένους στόχους αυτοδέσμευσης ώς το 2020, για την πρόοδο των οποίων η εταιρεία ανακοινώνει τα αποτελέσματα σε ετήσια βάση. Με το σχέδιο αυτό η Unilever έχει δεσμευθεί να βελτιώσει το αποτύπωμά της σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας της και να διαδραματίσει καταλυτικό ρόλο στη βιομηχανία και στον ευρύτερο ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, να παρέχει βοήθεια σε περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους ώστε να βελτιώσουν την υγεία και την ευημερία τους. Επίσης, η προμήθεια των γεωργικών πρώτων υλών για την παραγωγή των προϊόντων της να είναι από αειφόρες πήγες.

«Δύο χρόνια μετά», σε απολογισμό των αποτελεσμάτων της –τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα– έχει σημειώσει σταθερή πρόοδο και στους τρεις μεγάλους αυτούς στόχους της. Συγκεκριμένα, στη χώρα μας η κινητή μονάδα της ΑΙΜ για τον οδοντιατρικό έλεγχο και τη στοματική υγιεινή εξετάζει κάθε χρόνο περισσότερα από 25.000 παιδιά. Με πρωτοβουλία της προωθεί την αειφόρο καλλιέργεια ντομάτας, ενώ το φοινικέλαιο που χρησιμοποιεί για την παραγωγή τροφίμων στα εργοστάσιά της είναι πιστοποιημένα αειφόρο. Οσο για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των προϊόντων της, η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που πέτυχε ώστε τα εργοστάσιά της να μη χρειάζεται να στέλνουν πλέον απορρίμματα στις χωματερές.

Η πρόοδος στο διάστημα των πρώτων δύο ετών από την εφαρμογή του σχεδίου είναι όντως σημαντική. Ωστόσο, η πρόκληση την οποία αντιμετωπίζει η Unilever, είναι η ενθάρρυνση των καταναλωτών της να χρησιμοποιούν τα προϊόντα της με περισσότερο αειφόρο τρόπο και μέσα στο σπίτι τους. Κάτι που πετυχαίνει με τα προϊόντα και τις συσκευασίες τους, μέσα από τα οποία εκπαιδεύει τους καταναλωτές να αλλάξουν συνήθειες και μέσα στο δικό τους σπίτι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή