«Βουτιά» 5,6% των ασφαλιστικών εργασιών το πρώτο πεντάμηνο

«Βουτιά» 5,6% των ασφαλιστικών εργασιών το πρώτο πεντάμηνο

2' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αμείωτο σχεδόν ρυθμό συνεχίζεται και κατά το τρέχον έτος η πτώση των ασφαλιστικών εργασιών, που υποχώρησαν κατά 5,6% στο πεντάμηνο Ιανουάριος – Μάιος 2016, με αποτέλεσμα η ασφαλιστική αγορά να συρρικνωθεί στο 1,6 δισ. ευρώ.

Τη μεγαλύτερη μείωση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, καταγράφουν οι ασφαλίσεις ζωής, που υποχώρησαν κατά 10,9%, οδηγώντας τα ασφάλιστρα του κλάδου στο επίπεδο των 761,7 εκατ. ευρώ. Η συνεχιζόμενη υποχώρηση των ασφαλίστρων ζωής οφείλεται στους περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων, που περιορίζει τη δυνατότητα τοποθετήσεων σε επενδυτικά προϊόντα, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις παρόμοιων προγραμμάτων να μειωθούν κατά 45% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο και να διαμορφωθούν στα 106,2 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα, ενθαρρυντικό στοιχείο συνιστά η αύξηση των εργασιών στον κλάδο ζωής και στα παραδοσιακά αποταμιευτικά προγράμματα, τα ασφάλιστρα των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,4% και διαμορφώθηκαν στα 569,6 εκατ. ευρώ, συγκρατώντας την πτώση του κλάδου. Μικρότερη άλλωστε του 10,9% θα ήταν η εμφανιζόμενη πτώση του κλάδου ζωής, εάν στα στοιχεία περιλαμβάνονταν και τα ασφάλιστρα του κλάδου υγείας. Τα ασφάλιστρα από το νοσοκομειακά προγράμματα από την αρχή του χρόνου, αθροίζονται πλέον στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων, ακολουθώντας τη μεθοδολογία του νέου κανονιστικού πλαισίου για τη φερεγγυότητα (Solnevcy II).

Η αλλαγή στην κατάταξη των ασφαλίστρων υγείας είναι και ο λόγος που συνέβαλε στη συγκράτηση των εργασιών του κλάδου γενικών ασφαλίσεων, χωρίς τη συμβολή των οποίων θα εμφάνιζε μείωση. Τα ασφάλιστρα διαμορφώθηκαν στα 809 εκατ. ευρώ και εκτός από την αύξηση του κλάδου ασθένειας, στον οποίο εγγράφονται πλέον τα συμβόλαια υγείας και εμφανίζει ενίσχυση κατά 558,8%, οι υπόλοιποι βασικοί κλάδοι συνέχισαν την πτωτική τους πορεία.

Τα ασφάλιστρα από την υποχρεωτική ασφάλιση για το αυτοκίνητο υποχώρησαν περαιτέρω κατά 11,7% και συρρικνώθηκαν στα 310,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο κλάδος των χερσαίων οχημάτων, που περιλαμβάνει τις συμπληρωματικές καλύψεις για το αυτοκίνητο (πυρός, κλοπής κ.λπ.), υποχώρησε κατά 8,6% και τα ασφάλιστρα διαμορφώθηκαν 73,8 εκατ. ευρώ. Βασική αιτία της συνεχιζόμενης υποχώρησης των ασφαλίστρων είναι ο ανταγωνισμός τιμών στον κλάδο αυτοκινήτου. Στον τιμολογιακό πόλεμο έχουν μπει και οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών (ΕΠΥ), που έχουν την έδρα τους σε άλλο κράτος-μέλος και εποπτεύονται από τη χώρα στην οποία εδρεύουν. Μέσω συνεργασιών που έχουν κάνει με πράκτορες στην Ελλάδα, έχουν αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο αγοράς, που εκτιμάται ότι ξεπερνάει το 12% και σε αρκετές περιπτώσεις ο κύριος όγκος των εργασιών τους είναι στην Ελλάδα.

Η σημαντική διείσδυση των ΕΠΥ στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτου προκαλεί αντιδράσεις από τον επίσημο επιχειρηματικό φορέα, την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, που εναντιώνεται στον ανεξέλεγκτο τρόπο δραστηριοποίησής τους στη χώρα μας. Εκτός από την επιθετική τιμολογιακή πολιτική, οι εταιρείες αυτές επωφελούνται του ευνοϊκού φορολογικού καθεστώτος στις χώρες στις οποίες εδρεύουν (Βρετανία, Βουλγαρία, Γιβραλτάρ κ.λπ.).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή