ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκε ο τζίρος της «Μέγας Γύρος» στη διάρκεια του 2020

meiothike-o-tziros-tis-megas-gyros-sti-diarkeia-toy-2020-561471481

Ισχυρό πλήγμα επέφερε η πανδημία στις πωλήσεις και στα κέρδη της «Μέγας Γύρος», ανακόπτοντας το 2020 την ανοδική πορεία που κατέγραφε μέχρι τότε, και μάλιστα με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης. Το κλείσιμο της εστίασης για 4,5 μήνες μες στο 2020 στην Ελλάδα στοίχισε σημαντικά στην εταιρεία, καθώς τα ψητοπωλεία αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος της πελατείας της και η παρουσία στη λιανική είναι πολύ μικρή. Σοβαρές απώλειες κατέγραψε η εταιρεία και στις ΗΠΑ, όπου διατηρεί και παραγωγική μονάδα, ενώ από την άλλη οι πωλήσεις της στην Ευρώπη ήταν το 2020 ελαφρώς αυξημένες.

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα, οι πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο διαμορφώθηκαν το 2020 σε 34,35 εκατ. ευρώ έναντι 41,67 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας μείωση 18%. Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησαν το 2020 στα 3,57 εκατ. ευρώ έναντι 4,46 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας πτώση 19,9%. Τα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν το 2020 κατά 44,7%, σε 1,22 εκατ. ευρώ το 2020 έναντι 2,20 εκατ. ευρώ το 2019.

Στην Ελλάδα οι πωλήσεις της «Μέγας Γύρος» διαμορφώθηκαν το 2020 σε 21,72 εκατ. ευρώ έναντι 26,75 εκατ. ευρώ το 2019, στις τρίτες χώρες (σ.σ. αφορά τις πωλήσεις της θυγατρικής που έχει η εταιρεία στις ΗΠΑ και η οποία πουλάει τα προϊόντα εκτός από τις ΗΠΑ, σε Μεξικό, Παναμά και Καναδά) υποχώρησαν σε 5,87 εκατ. ευρώ από 8,37 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση αυξήθηκαν ελαφρώς, στα 6,75 εκατ. ευρώ το 2020 από 6,53 εκατ. ευρώ το 2019.

Για το 2021 η διοίκηση του ομίλου αναμένει αύξηση των πωλήσεων στα επίπεδα του 2019, με την αισιόδοξη αυτή εκτίμηση να υπάρχει παρά το γεγονός ότι και φέτος η εστίαση παρέμεινε κλειστή για τέσσερις μήνες. Πού στηρίζεται η εκτίμηση αυτή; Στην αυξημένη τουριστική κίνηση, στην επανεκκίνηση φυσικά της εστίασης, αλλά και στη μεγάλη άνθηση της κατανάλωσης έτοιμων γευμάτων στο σπίτι. Δύο άλλοι τομείς στους οποίους ποντάρει η εταιρεία είναι, πρώτον, η λιανική, στην οποία αποφάσισε να δώσει ήδη από πέρυσι μεγαλύτερη βαρύτητα σε σύγκριση με το παρελθόν, αναπροσαρμόζοντας τη στρατηγική της, και δεύτερον, η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων χωρίς κρέας (meatless), όπως μπέργκερ, σουβλάκια από όσπρια, τόσο στη λιανική όσο και στην εστίαση, εντός κι εκτός Ελλάδος. Τα εν λόγω προϊόντα είχαν παρουσιαστεί στις αρχές του 2020, προτού η πανδημία χτυπήσει την πόρτα της Ελλάδας, γεγονός που επιβράδυνε τον σχεδιασμό που υπήρχε αρχικά.