ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

O Tommy Hilfiger δεν σπαταλά τίποτα και καλωσορίζει τους πάντες

H αμερικανική εταιρεία και ο ιδρυτής της ανακοινώνουν ένα νέο φιλόδοξο πρόγραμμα βιώσιμης και ηθικής μόδας.

Είναι ένα όνομα που καθρεφτίζει μια αγαπημένη πλευρά του αμερικανικού τρόπου ζωής. Χρόνια τώρα, το όνομα Tommy Hilfiger αντιπροσωπεύει την cool άνεση μιας επώνυμης ενδυματολογικής καθημερινότητας. Σήμερα όμως, σε μια εποχή που το στιλ δεν αρκεί από μόνο του αν δεν συνοδεύεται από κάποιες αξίες, το όνομα Tommy Hilfiger υιοθετεί ένα νέο όραμα.

Στα 35α της γενέθλια, η εταιρεία Tommy Hilfiger δεν αλλάζει τροχιά, αλλά εξελίσσει την ιστορία και την κληρονομιά της. Το φιλόδοξο πρόγραμμα «Make It Possible», το οποίο αποκαλύφθηκε πρόσφατα, βασίζεται στην ανάπτυξη μιας ακόμα πιο βιώσιμης και ηθικής μόδας, η οποία «Wastes Nothing and Welcomes All», δεν σπαταλά τίποτα και καλωσορίζει τους πάντες. Το νέο σχέδιο εστιάζει σε 24 στόχους, οι οποίοι θέτουν προκλήσεις και λύσεις γύρω από θέματα κυκλικής οικονομίας και ενσωμάτωσης. Μέχρι το 2030, η μάρκα στοχεύει στην ανάπτυξη προϊόντων κυκλικής παραγωγής, μέσα από μια παραγωγική λειτουργία που λαμβάνει υπόψη της τα όρια του πλανήτη, μέσα σε ένα πλαίσιο όπου όλοι είναι ευπρόσδεκτοι και έχουν ίσες ευκαιρίες.

Το inclusive πνεύμα

«Το Make It Possible βασίζεται στην έννοια της επιδίωξης των αξιών και των “πιστεύω” μας», σημειώνει ο ίδιος ο Tommy Hilfiger. «Όταν άνοιξα το πρώτο μου κατάστημα, το People’s Place, το 1969, στη γενέτειρά μου, την Ελμίρα, ήταν ένα μέρος για ανθρώπους από όλα τα κοινωνικά στρώματα που μπορούσαν να ενωθούν και να μοιραστούν συναρπαστικές εμπειρίες ποπ κουλτούρας, να ανταλλάξουν ιδέες και να αμφισβητήσουν τους κοινωνικούς κανόνες. Εμπνευσμένοι από αυτό το inclusive πνεύμα, ξεκινήσαμε πρόσφατα το People’s Place Program, αφιερωμένο στην προώθηση της εκπροσώπησης των μειονοτήτων στις βιομηχανίες της μόδας. Το νέο πρόγραμμα βασίζεται στο inclusive πνεύμα της μάρκας μας και στην αποστολή του να καταστεί δυνατή η δημιουργία μόδας που “Δεν Σπαταλά Τίποτα και Καλωσορίζει τους Πάντες”».

Το ότι η σύγχρονη μόδα αναπτύσσεται συχνά μέσα από δυναμικά μότο σίγουρα δεν είναι κάτι καινούργιο. Όμως, σήμερα, τα «πιστεύω» της βιομηχανίας έχουν όλο και περισσότερο να κάνουν με μια πιο «πράσινη» και ηθική στάση ζωής. Και στο πλαίσιο αυτό, η επέλαση της COVID-19 αποτέλεσε μια άλλου τύπου «ευκαιρία» για τους μικρούς και μεγάλους παίκτες της βιομηχανίας, οι οποίοι βρέθηκαν με περισσότερο και ουσιαστικότερο χρόνο για να συλλογιστούν το μέλλον. Πριν από την πανδημία, η αναπτυσσόμενη συζήτηση περί βιωσιμότητας είχε ενισχύσει εκείνες ενάντια στη σεξουαλική παρενόχληση και υπέρ της διαφορετικότητας και της ενσωμάτωσης. Στις μέρες του νέου κορωνοϊού, το θέμα του ρατσισμού βρέθηκε ξανά στο παγκόσμιο προσκήνιο μετά την αναζωπύρωση του κινήματος «Black Lives Matter», που ακολούθησε τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ στα χέρια αστυνομικών.

Δύο εκατομμύρια κομμάτια ντένιμ Tommy Hilfiger έχουν παραχθεί με χαμηλότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον.

 

Συγχρόνως, η Tommy Hilfiger, όπως και η ευρύτερη βιομηχανία, εξετάζει και επενδύει όσο ποτέ άλλοτε στις πρακτικές και στις καινοτομίες που οδηγούν σε μια πιο βιώσιμη παραγωγή. Άλλωστε, το σχέδιο «Make It Possible» έρχεται να προστεθεί στις προηγούμενες προσπάθειες της μάρκας, οι οποίες περιλαμβάνουν το επιτυχημένο λανσάρισμα του πρότζεκτ «Tommy Hilfiger Adaptive», που σχεδιάστηκε για να διευκολύνει το ντύσιμο ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, αλλά και του «Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge», ενός διεθνούς προγράμματος στήριξης επιχειρήσεων που προωθούν τη βιωσιμότητα στη μόδα. Σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από το 80% των σχεδιαστών της Tommy Hilfiger έχουν εκπαιδευτεί σε κυκλικές στρατηγικές σχεδιασμού, ενώ πέρυσι το 72% του βαμβακιού που χρησιμοποιήθηκε στις διεθνείς μονάδες παραγωγής της εταιρείας προήλθε από βιώσιμες πηγές. Την ίδια στιγμή, δύο εκατομμύρια κομμάτια ντένιμ παράχθηκαν με χαμηλότερο αντίκτυπο στο περιβάλλον, καθώς μειώθηκαν οι ποσότητες χρήσης νερού και ενέργειας. Την άνοιξη του 2021, η συλλογή Tommy Hilfiger θα περιλαμβάνει πολύ περισσότερες βιώσιμες επιλογές απ’ ό,τι η αντίστοιχη φετινή.  
 
«Οι καταναλωτές μας θα βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο όσων κάνουμε», σημειώνει ο Hilfiger. «Ζητούν από εμάς να είμαστε πρωτοπόροι στο κομμάτι της βιωσιμότητας, από το πώς δημιουργούμε και πώς παρουσιάζουμε τα ρούχα μας μέχρι το πώς και πού μπορούν να τα αγοράσουν – και όλα αυτά χωρίς να θυσιάσουμε την ποιότητα. Καθώς συνεχίζουμε να κάνουμε βιώσιμες προσπάθειες με το Make It Possible, το κοινό θα βλέπει το ίδιο Tommy Hilfiger brand όπως τo έχουν συνηθίσει, αλλά με πιο ποικιλόμορφη εκπροσώπηση στις καμπάνιες μας, περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους και πιο βιώσιμα στιλ που καθρεφτίζουν το παρόν αλλά και το μέλλον των Tommy καταναλωτών».

Στον όμιλο PVH

Οι προσπάθειες που ξεκινούν τώρα διαθέτουν έναν δυναμικό «σύμμαχο». Η Tommy Hilfiger ανήκει σήμερα στον αμερικανικό όμιλο μόδας PVH Corp., στο πορτφόλιο του οποίου βρίσκονται κι άλλα ονόματα της αμερικανικής μόδας, όπως οι εταιρείες Calvin Klein και Geoffrey Beene. Ο όμιλος έχει πάνω από 40.000 συνεργάτες σε 40 χώρες, ενώ πέρυσι τα ετήσια έσοδά του ανήλθαν σε 9,9 δισ. δολάρια.  

Μια καθόλου άσχημη εξέλιξη για τον Thomas Jacob Hilfiger, ο οποίος γεννήθηκε το 1951 στην Ελμίρα της Νέας Υόρκης. Μετά το People’s Place, που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1970, ο δημιουργός στράφηκε στον σχεδιασμό της πρώτης ομώνυμης Tommy Hilfiger ανδρικής σειράς τη δεκαετία του ’80. Η επιτυχία οδήγησε στο λανσάρισμα γυναικείων συλλογών, αξεσουάρ και αρωμάτων, με αποτέλεσμα η εταιρεία να περάσει την πόρτα του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης το 1992. Το 2010, η PHV αγόρασε την Tommy Hilfiger στην τιμή των 3 δισ. δολαρίων, ενώ ο ιδρυτής της παραμένει επικεφαλής σχεδιαστής και κεντρικό πρόσωπο της ταυτότητας και της επιτυχίας της.

Το ψηφιακό showroom της εταιρείας Tommy Hilfiger, η οποία ανήκει στον αμερικανικό όμιλο PVH.

 

Με το βλέμμα συνεχώς στραμμένο στις εξελίξεις, η Tommy Hilfiger έχει παρουσιάσει συλλογές «σεμνής» μόδας, στοχεύοντας στο παγκόσμιο καταναλωτικό κοινό που ψωνίζει κυρίως την περίοδο του ραμαζανιού, ενώ το 2019 ανακοίνωσε την τοποθέτηση της ταλαντούχας ηθοποιού Ζεντάγια ως πρέσβειρας του brand.  

Στο μεταξύ, το ελπιδοφόρο «Make It Possible», το οποίο απαντά σε πολλά από τα ερωτήματα που θέτει σήμερα το διεθνές καταναλωτικό κοινό, θα αλλάζει και θα προσαρμόζεται όποτε και αν χρειαστεί. Παράλληλα, η εταιρεία υπόσχεται να επικοινωνεί την πρόοδο του «πράσινου» σχεδίου της μέσα από μια ειδικά διαμορφωμένη ιστοσελίδα.

«Είμαστε δεσμευμένοι για τη δημιουργία μόδας που δεν σπαταλά τίποτα και καλωσορίζει τους πάντες», καταλήγει ο Hilfiger. «Με σκληρή δουλειά, συνεργασία και θετική διάθεση, όλα είναι δυνατά, ακόμα και όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μεγάλες προκλήσεις. Γνωρίζουμε ότι ένα fashion brand από μόνο του δεν μπορεί να το κάνει, γι’ αυτό και συνεργαζόμαστε με μια διευρυμένη κοινότητα συνεργατών, καθώς και άλλα brands και οργανισμούς ανά τον κόσμο, προκειμένου το όραμά μας να γίνει πραγματικότητα».■