Κόσμημα: Η δύναμη της Ένωσης

Κόσμημα: Η δύναμη της Ένωσης

Η γνωστή σχεδιάστρια κοσμημάτων Πολίνα Σαπουνά-Έλλις γιορτάζει δέκα χρόνια στον χώρο με μια επετειακή συλλογή.

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Καθώς το ένα κομμάτι χρυσού συναντά το επόμενο, η ένωσή τους αντικατοπτρίζει τη χαρακτηριστική δωρική αισθητική της δημιουργού τους. Η σχεδιάστρια κοσμημάτων Πολίνα Σαπουνά-Έλλις γιορτάζει δέκα χρόνια στον χώρο και η ιδέα της «ένωσης» στέκεται στον πυρήνα των δημιουργικών γενεθλίων μέσα από μια επετειακή συλλογή με τον ίδιο τίτλο.  
 
«Η Enosis είναι παντού. Η δύναμή της προέρχεται από την αρμονία που προκύπτει μέσω της αντιθετικής συμμετρίας», λέει η ίδια. «Είναι ένα επισφράγισμα όλων αυτών των ετών και η ουσία της φιλοσοφίας του brand. Πάντα υπάρχει αυτό το δυαδικό και το αφαιρετικό στοιχείο και το όλον εκφράζεται μέσα από αυτό. Η Enosis εκφράζει τη δεκαετή πορεία, τη λιτή και απέριττη γραμμή που συνδέει δύο αντιθετικά στοιχεία».

Η πρώτη δεκαετία της μάρκας Polina Ellis μοιάζει με ένα πολύ μικρό και συγχρόνως πολύ μεγάλο διάστημα. Το σίγουρο είναι ότι, μέσα σε αυτά τα δέκα χρόνια, η δημιουργός έχτισε μια ξεκάθαρη ταυτότητα, βασισμένη στη «δύναμη μιας αυστηρής γραμμής», όπως λέει η ίδια.
 
Μια δημιουργική ταυτότητα που μέσα της περικλείει εμπειρίες ζωής. Οι τελευταίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με τους θείους της, Γιάννη Σακελλαράκη και Έφη Σαπουνά-Σακελλαράκη, ένα power couple της αρχαιολογίας, τους οποίους η σχεδιάστρια ακολουθούσε σε ανασκαφές τα καλοκαίρια των παιδικών και εφηβικών της χρόνων. Θυμάται πάντα την ανάβαση στο Φουρνί της Κρήτης, ξεκινώντας κατά τις έξι το πρωί, να περπατάει με την υπόλοιπη ομάδα από το χωριό των Αρχανών προς το μινωικό νεκροταφείο ή ακόμα την ανασκαφή στο Βουνό, στη θέση Άγιος Γεώργιος, στα Κύθηρα. 

Κόσμημα: Η δύναμη της Ένωσης-1

«Βίωσα όλα αυτά τα καλοκαίρια με ομάδα και πειθαρχία. Η ανασκαφική εργασία έχει μια δωρικότητα, σκάβεις, μελετάς, υπάρχει μια σεμνότητα σε όλο αυτό, η οποία βγαίνει υποσυνείδητα», παρατηρεί η Σαπουνά-Έλλις, η οποία σπούδασε κλασική αρχαιολογία, ενώ παράλληλα ανέπτυξε ενδιαφέρον για τη ζωγραφική και το σχέδιο.  

Από τη σειρά Τέθριππον μέχρι τις συλλογές Μινώταυρος και Βυζάντιο, μεταξύ άλλων, η Σαπουνά-Έλλις μεταφέρει αρχαίες ιδέες και μοτίβα μέσα από μια αφαιρετική διάθεση, η οποία κρατάει την ουσία των συμβολισμών. «Το μότο μας είναι ότι τα κομμάτια μας “φοριούνται” στην ψυχή», τονίζει η ίδια. «Μπορεί κάποιος να μην αναγνωρίσει αμέσως όλες τις αναφορές, αλλά θα νιώσει κάτι δυνατό. Δεν γίνεται αποτύπωση, αλλά μεταφορά υποσυνείδητων γραμμών, θεμάτων και συμβολισμών. Μπορεί κάποιος να χρειαστεί κάποια ενημέρωση, αλλά το ένστικτο λειτουργεί».

Λίγα ή πολλά, τα πρώτα δέκα χρόνια της Σαπουνά-Έλλις στον χώρο του δημιουργικού κοσμήματος έχουν καλύψει μόλις ένα μικρό κομμάτι μιας ανεξάντλητης πηγής έμπνευσης που περιλαμβάνει αρχέγονα πρότυπα και μηνύματα και συχνά μια gender fluid σχεδιαστική διάθεση. 
Τελικά, όμως, γιατί την κέρδισε το κόσμημα; «Με το κόσμημα, από την πρώτη στιγμή έχεις την αίσθηση της αρχιτεκτονικής, κατασκευάζεις κάτι και γίνεται τρισδιάστατο. Εισβάλλει στον χώρο και έρχεται σε άμεση επαφή με το σώμα μας. Οι νεκροί “έφευγαν” με το κόσμημά τους. Ο χρυσός έχει θετική ενέργεια, είναι διαχρονικός, και αυτό μου το έμαθε η αρχαιολογία. Είναι ένα ευγενές μέταλλο που βγαίνει μέσα από το χώμα. Το κόσμημα, φορώντας το, το κάνουμε δικό μας. Μας ενδυναμώνει και είναι σαν ένα φυλαχτό».

ΙΝFO → Μπορείτε να ανακαλύψετε και να περιηγηθείτε στις δημιουργίες της Πολίνας Σαπουνά-Έλλις στο polinaellis.com. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή