Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)

Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)

Κατασκοπικά θρίλερ, σασπένς ανακατεμένο με σάτιρα, ισπανικά μυστήρια, «βρόμικο» αγγλικό νουάρ και χιουμοριστικές περιπέτειες αποδεικνύονται καλή παρέα για την παραλία

9' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ξέρω ποιος σκότωσε τον Ταχτσή».  Με την εναρκτήρια φράση των Ναυαγών του Αυγούστου –τρίτο και τελευταίο μέρος της Τριλογίας του Βυθού (εκδ. Ίκαρος)– η Ευτυχία Γιαννάκη ξεκινάει μια καταβύθιση στο ανεξιχνίαστο έγκλημα του 1988 που μπλέκεται με τη μυθοπλασία.

Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)-1Ο αστυνόμος Χάρης Κόκκινος θα διακόψει τις διακοπές του για να ενώσει τα κομμάτια ενός παζλ γεμάτου εγκλήματα, εξαφανίσεις, μυστικά και σκιές σε μια Αθήνα που φλέγεται από τις καταστροφικές πυρκαγιές.

Στο μυθιστόρημα Στον 5ο όροφο της Νομικής (εκδ. Μίνωας), η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΕΚΠΑ αναστατώνεται από μια σειρά φόνων. Ο Χρήστος Μαρκογιαννάκης τοποθετεί τον αστυνόμο

Χριστόφορο Μάρκου ανάμεσα στις πανεπιστημιακές βεντέτες, στις ανώφελες φιλοδοξίες και στα κλειστά στόματα του κτιρίου της Σόλωνος, εστιάζοντας περισσότερο στην ψυχολογία του εγκλήματος με δόσεις whodunnit και μεσογειακού νουάρ.

Δύο χρόνια μετά την τελευταία του περιπέτεια, ο Ελληνοσουηδός επιθεωρητής Άντερς Οικονομίδης έχει να διαλευκάνει άλλη μία σκοτεινή υπόθεση στις ομίχλες του σουηδικού Έρεμπρου. Μόνο που το έγκλημα δεν αφορά έναν φόνο, αλλά έναν βιασμό.

Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)-2Στο επίκαιρο Ίνκουμπους (εκδ. Διόπτρα) του Βαγγέλη Γιαννίση, ένας μεθοδικός βιασμός αναστατώνει τις μνήμες των γυναικών της μικρής πόλης, με τον Έλληνα συγγραφέα να επικεντρώνεται, εκτός από τη διαλεύκανση της υπόθεσης, και στην προσπάθεια των θυμάτων να σταθούν ξανά στα πόδια τους.

Μετά την ολοκλήρωση της τριλογίας της Στέλλας Άνταμς, η Κική Τσιλιγγερίδου ασχολείται με ένα μυστήριο σε ένα φανταστικό χωριό της Χαλκιδικής και αναμοχλεύει τα σκιρτήματα της εφηβικής ζωής.

Στην Τελευταία θυσία (εκδ. Bell), ένας φρικτός θάνατος ενός δεκαεξάχρονου κοριτσιού από την πτώση σε γκρεμό φέρνει στην κεντρική ηρωίδα μνήμες από την τραγωδία της καλύτερής της φίλης, που βρήκε τον θάνατο με τον ίδιο τρόπο. Η φιλία είναι μία από τις θεματικές που αγγίζει και ο Βαγγέλης Μπέκας στο σύγχρονο Παγωμένα πέλματα (εκδ. Ψυχογιός), με μια ιδιότυπη μείξη σκανδιναβικού θρίλερ και μεσογειακού νουάρ.

Η υπαστυνόμος Σοφία Μήτση μετατίθεται στο πατριαρχικό περιβάλλον του Τμήματος Ανθρωποκτονιών και παλεύει να διαλευκάνει το μυστήριο των δολοφονημένων ινφλουένσερ, με σύμμαχο τον ιδιωτικό ερευνητή Θωμά Δήμου. Ντετέκτιβ επιλέγουν για κεντρικό ήρωα και οι πρόσφατες συγγραφικές δουλειές δύο ακόμα Ελλήνων εκπροσώπων της εγχώριας αστυνομικής λογοτεχνίας.

Στο Βάσει σχεδίου (εκδ. Καστανιώτη) ο Νεοκλής Γαλανόπουλος δημιουργεί ατμόσφαιρα από μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή, με τον πρώην απόστρατο και νυν δημοφιλή ερευνητή Βαγγέλη Διαλυνά να αναλαμβάνει την έρευνα για ένα θανατηφόρο τροχαίο. Ο ντετέκτιβ Νετούνο του Δημήτρη Μαμαλούκα στο Τα πτώματα δεν πληρώνουν (εκδ. Κέδρος) μιλάει κοφτά και μεθάει από το κυνηγητό στους δρόμους της Αθήνας.

Η απαγωγή του παιδιού ενός παλιού αμόρε τον βγάζει από το μπούνκερ του και τον βάζει αντιμέτωπο με ένα δίδυμο αδίστακτων δολοφόνων. Σαν ντετέκτιβ ενεργεί και ο δημοσιογράφος Στρατής Λεονταρίτης, ο ήρωας του Ανδρέα Χατζηκυριάκου στο μυθιστόρημα Πτήση CY284 (εκδ. Καστανιώτη), ο οποίος ερευνά την υπόθεση της πτώσης του αεροσκάφους στα κιτάπια της κυπριακής και της ελληνικής ιστορίας.

Νέοι συγγραφείς κάνουν το ντεμπούτο τους στα ελληνικά γράμματα με όχημα ένα καλοστημένο θρίλερ. Η τυχερή Δάφνη (εκδ. Key Books) του Κωνσταντίνου Γαβριήλ παρακολουθεί την οδύσσεια της Δάφνης Κορρέ, που τοποθετείται στο κέντρο μιας συνωμοσίας στη διάρκεια ενός ταξιδιού με ιστιοφόρο.

Στο μυθιστόρημά του Ή εγώ ή κανείς (εκδ. Καστανιώτη), ο Άλκης Πετκώφ στήνει ένα φρικτό έγκλημα σε μια φθινοπωρινή Αθήνα. Δύο αταίριαστοι αξιωματικοί θα πρέπει να βρουν σύντομα τον δολοφόνο, ακόμα κι αν χρειαστεί να παίξουν ξύλο ή να ανταλλάξουν μεταξύ τους… λεκτικά οξέα.

– Θρίλερ και περιπέτειες από όλο τον κόσμο –

Μυστήρια στην Ευρασία

Να σας συστήσουμε την Αντόνια Σκοτ, μία από τις πιο δημοφιλείς λογοτεχνικές ηρωίδες της σύγχρονης ισπανικής λογοτεχνίας. Η Σκοτ ζει σε μια σοφίτα σε μία από τις πιο χιπστερικές γειτονιές της Μαδρίτης. Δεν είναι αστυνομικός, δεν έχει εγκληματολογικές και ιατροδικαστικές γνώσεις και σιχαίνεται να την επισκέπτονται. Γι’ αυτό αναστατώνεται όταν ανεβαίνει τις σκάλες της ένας άγνωστος άνθρωπος, αστυνόμος και νέος συνεργάτης της, με τον οποίο θα διαλευκάνουν μια σειρά από φόνους που επηρεάζονται από μια βιολογική θεωρία.

Η Κόκκινη βασίλισσα, το εκδοτικό φαινόμενο του Χουάν Γκόμεθ-Χουράδο, κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Κλειδάριθμος. Βορειότερα, στο Μπορντό, η Μαρί Εν’ Ντιέ, σύγχρονη φωνή της γαλλικής λογοτεχνίας, αφηγείται δεξιοτεχνικά μια ιστορία γεμάτη μυστήριο.

Εκείνος ο άνδρας που επισκέφτηκε ένα χειμωνιάτικο πρωινό τη δικηγόρο Σιζάν και της ζήτησε να αναλάβει την υπεράσπιση της παιδοκτόνου συζύγου του, τη γεμίζει αναμνήσεις από μια ιστορία που πηγαίνει τριάντα χρόνια πίσω.

Στο Η εκδίκηση είναι δική μου (εκδ. Πόλις) ξεδιπλώνεται αργά και ατμοσφαιρικά ένα περίπλοκο θρίλερ, του οποίου η αγωνία και τα ερωτηματικά αυξάνονται σε κάθε γύρισμα της σελίδας.

Αν θέλετε να ταξιδέψετε στη Γενεύη με τη γραφή του Ζοέλ Ντικέρ, μια συμβουλή: Μη μείνετε σε δωμάτιο ξενοδοχείου με αριθμό 622. Ένας συνονόματος διάσημος συγγραφέας διαμένει στο δωμάτιο 621B ενός πολυτελούς ξενοδοχείου στις Ελβετικές Άλπεις.

Αγνοώντας αρχικά τον ανεξιχνίαστο φόνο που είχε διαπραχθεί στο δωμάτιο που κάποτε είχε τον αριθμό 622, ο Ζοέλ μαθαίνει για το μυστήριο και ξεκινά την έρευνα. Το αίνιγμα του δωματίου 622 (εκδ. Πατάκη) καταρρίπτει τα στερεότυπα της σενιαρισμένης βιτρίνας της Ελβετίας. Στη Γερμανία, πάλι, δολοφονούν ενσυνείδητα.

Αυτό ισχυρίζεται ο Κάρστεν Ντους στο μυθιστόρημά του Ενσυνείδητος φόνος (εκδ. ΚΨΜ). Το λογοτεχνικό ντεμπούτο του Γερμανού σεναριογράφου ακολουθεί τις αρχές ενός επιβραδυμένου αστυνομικού μυθιστορήματος με δόσεις μαύρου χιούμορ. Η εργασιομανία ενός δικηγόρου νευριάζει τη γυναίκα του, που τον στέλνει σε ένα σεμινάριο ενσυναίσθησης. Ωστόσο, κάτι κατάλαβε λάθος. Διαφορετικά, δεν θα δολοφονούσε έναν αρχιμαφιόζο με τόση ενσυναίσθηση. Για όλα υπάρχει η πρώτη φορά.

Επόμενη στάση στον Αυστριακό Νόρμπερτ Γκστράιν, ο οποίος τοποθετεί τη δράση στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας. Στην Τέχνη της δολοφονίας (εκδ. Βακχικόν) διερευνάται το εξής μυστήριο: πώς μπορεί κανείς να περιγράψει ένα έγκλημα πολέμου; Θα το χαρακτηρίζαμε εναλλακτικά ως ένα υπαρξιακό εγχειρίδιο για την τέχνη της γραφής. Τερματικός σταθμός: Νορίλσκ. Στη βορειότερη πόλη της Σιβηρίας αναζητεί τον δολοφόνο ενός εκτροφέα ταράνδων ο ήρωας του μυθιστορήματος Led/Πάγος (εκδ. Άγρα) του Γάλλου Καρύλ Φερέ.

Βρετανικό φλέγμα

Στις φτωχοποιημένες γειτονιές του δυτικού Λονδίνου τοποθετεί τη δράση ο Ντέρεκ Ρέιμοντ στο βιβλίο Πέθανε με τα μάτια ανοιχτά (εκδ. Έρμα), το οποίο, χρόνια μετά την έκδοσή του, του χάρισε το προσωνύμιο του «νονού του βρετανικού νουάρ».

Είναι 1984 και η Θάτσερ κατοικεί ακόμα στο 10 της Ντάουνινγκ Στριτ. Οι φιλελεύθερες πολιτικές και ο υπερκαταναλωτισμός που έχει εμφανιστεί στις τάξεις της βρετανικής κοινωνίας αφήνουν τους ανθρώπους στη μοίρα τους, παρατημένους.

Όπως έγινε και με έναν μεσήλικα αλκοολικό συγγραφέα που βρέθηκε άγρια δολοφονημένος στην άκρη ενός δρόμου. Με ήρωα έναν ανώνυμο, κυνικό ντετέκτιβ, ο Ρέιμοντ πασπαλίζει το νουάρ του με στοιχεία του τυχοδιωκτικού του χαρακτήρα και περιγράφει ένα Λονδίνο γεμάτο απληστία, βαρβαρότητα και εγωισμό.

«Είναι σημαντικό να σταματάς μερικές φορές και απλώς να πίνεις ένα ποτό και να κουτσομπολεύεις με τους φίλους σου, καθώς τα πτώματα συσσωρεύονται δίπλα σου». Μετά τον θρίαμβο της ετερόκλητης τετράδας των ηλικιωμένων, που στο περσινό Η λέσχη των φόνων της Πέμπτης του Ρίτσαρντ Όσμαν διαλεύκαναν μια υπόθεση δολοφονίας, σειρά έχει ένα ξεκαρδιστικό κυνηγητό. Στην διασκεδαστική συνέχεια,

Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)-3Ο άνδρας που πέθανε δύο φορές (εκδ. Ψυχογιός), ένας επισκέπτης από το παρελθόν κατηγορείται ότι έχει κλέψει διαμάντια αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Η νεοϋορκέζικη μαφία απειλεί τον ίδιο και τους τέσσερις φίλους στον οίκο ευγηρίας με φόνο.«Οι θείες είναι πάντα ένας μπελάς».

Στο ίδιο μήκος κωμωδίας κινείται και Ο φόνος της θείας μου (εκδ. Αλεξάνδρεια) του Ρίτσαρντ Χαλ. Σε μια δυσκολοπρόφερτη κωμόπολη της Ουαλίας με το όνομα Λλθλς (σας προκαλώ να το ξεστομίσετε, θα το βρείτε αστείο), ο Έντουαρντ Πάουελ προσπαθεί να ξεπαστρέψει τη θεία του, προκειμένου να μη χρειαστεί να δουλέψει ποτέ.

Παρά τη μη καθαρόαιμη αστυνομική γραφή, το πιο γνωστό βιβλίο του αφηγηματικά εξτραβανταδόρικου συγγραφέα περιλαμβάνει τα σατανικά του σχέδια για το τέλειο έγκλημα. Μην παίρνετε ιδέες, όμως.

Ο Έντγκαρ, ο Άρθουρ, η Άγκαθα και οι άλλοι

Στο μυθιστόρημα του Λουί Μπεϊάρντ Βλέμμα από γαλάζιο (εκδ. Μίνωας), βρισκόμαστε στο 1830. Ένας νεαρός δόκιμος εντοπίζεται κρεμασμένος στην είσοδο μιας στρατιωτικής ακαδημίας. Καθώς ο στρατός δεν προτίθεται να τοποθετήσει άλλη μία κηλίδα αίματος στο σώμα του, επιστρατεύει τον Ογκάστους Λάντορ, έναν πρώην αστυνομικό με εξαιρετικές συστάσεις, για την ανεύρεση του δολοφόνου.

Στο πρόσωπο ενός νεαρού δόκιμου που γράφει εξαιρετικά ποιήματα, επινοεί ευφάνταστες ιστορίες, αλλά ειδικεύεται σε παραβάσεις, μεθύσια και κακές επιδόσεις στα μαθήματα, βρίσκει τον ιδανικό βοηθό. Το όνομά του; Έντγκαρ Άλαν Πόε.

Ο Κουβανός Χοσέ Κάρλος Σομόθα μάς μεταφέρει στο Πόρτσμουθ του 19ου αιώνα, κάνοντας μια Σπουδή στο μαύρο (εκδ. Πατάκη) με στοιχεία θεατρικής πρόζας και αποτίνοντας έναν φόρο τιμής στον Άρθουρ Κόναν Ντόιλ. Η Νίνα ντε Γκράμοντ δε, στρέφει την προσοχή της στην Αγκάθα Κρίστι και στην περιβόητη εντεκαήμερη εξαφάνιση της ιέρειας των μυθιστορημάτων μυστηρίου, για την οποία η Κρίστι αρνούνταν πεισματικά να μιλήσει.

H Υπόθεση Αgatha Christie (εκδ. Ελληνικά Γράμματα) αγγίζει μυθοπλαστικά το μυστήριο της εξαφάνισης με τα μάτια μιας γυναίκας, η οποία είναι η μόνη που εμπιστεύεται η μεγάλη συγγραφέας.

Θρίλερ γεμάτα μυστικά

«Οποιοσδήποτε μπορεί να γίνει συγγραφέας». Έτσι τιτλοφορείται το πρώτο κεφάλαιο της Πλοκής (εκδ. Μίνωας) της Τζιν Χανφ Κόρελιτζ, μιας σάτιρας για το συγγραφικό σινάφι με μπόλικες δόσεις θρίλερ και σάτιρας.

Ακούγοντας τους κομπασμούς του μαθητή του Έβαν Πάρκερ για το γεγονός ότι θα γράψει το καλύτερο μυθιστόρημα του κόσμου, ο καθηγητής Τζέικομπ Φιντς Μπόνερ ειρωνεύεται. Όταν ο Πάρκερ πεθαίνει αναπάντεχα, ο Μπόνερ κλέβει την ιστορία και την εκδίδει με το όνομά του. Κάποιος όμως ξέρει την αλήθεια.

Πολλά από τα βιβλία του Στίβεν Κίνγκ είναι σαν μια βόλτα με τρενάκι τρόμου. Πιο επικίνδυνη και πιο τρομακτική. To Φυλακτό, που έγραψε μαζί με τον Πίτερ Στράουμπ, εκδίδεται για πρώτη φορά στα ελληνικά (εκδ. Κλειδάριθμος) και διηγείται με σασπένς την τεράστια περιπέτεια του 12χρονου του Τομ Σόγιερ στα δάση του Νιου Χάμσιρ.

Βρείτε τον δολοφόνο (μέσα στα βιβλία)-4Πέντε νουβέλες από τον Γιου Νέσμπε (ή Τζο Νέσμπο, όπως προφέρεται στα αγγλικά) στο Νησί των αρουραίων (εκδ. Μεταίχμιο): Η δυστοπία ενός κόσμου μετά την πανδημία ανακατεύεται με εκρήξεις περιπέτειας, εκδίκησης και σασπένς.

Κάπου αλλού ο Δικαστής Τι, ο λογοτεχνικός ήρωας του Ολλανδού Ρόμπερτ βαν Γκούλικ, παλεύει με τα μυστικά της αυτοκρατορικής Κίνας, στο Κόκκινο περίπτερο που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μίνωας.

 

Επικίνδυνες Οδύσσειες

«Βοήθεια, χρειαζόμαστε βοήθεια». Οι πρώτες σφαίρες ενός καλάσνικοφ μπαίνουν από το ανοιχτό παράθυρο του μπάνιου. Η οικογένεια της Λυδίας έχει σφαγιαστεί. Μαζί με τον γιο της, αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την πατρίδα τους στο Μεξικό και να αναζητήσουν άσυλο στις ΗΠΑ. Τα καρτέλ και οι αρχές τούς καταδιώκουν στον δρόμο τους για τα σύνορα. Αθώοι φυγάδες μέσα στην ίδια τους τη χώρα.

Το Ξένο χώμα της Τζανίν Κάμινγκς (εκδ. Δώμα) ανήκει στις ιστορίες όπου σημασία έχει ο προορισμός και όχι το ταξίδι. Η γνωριμία με τον Όλεν Στάινχαουερ από τις εκδόσεις Πόλις το περσινό καλοκαίρι αναθέρμανε το ενδιαφέρον για τις κατασκοπικές ιστορίες. Μετά τον Τουρίστα, ο πράκτορας της CIA Μάιλο Γουίβερ ψάχνει την Έξοδο κινδύνου, όταν η υπηρεσία τού αναθέτει να δολοφονήσει την 15χρονη κόρη ενός Μολδαβού μετανάστη.

Την πολιτική οδύσσεια της νέας υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Έλεν Άνταμς εξιστορούν από κοινού η Λουίζ Πένι και η Χίλαρι Ρόνταμ Κλίντον (ναι, η πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ). Με αναφορές στη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ και στην έλλειψη επαφής στις διεθνείς υποθέσεις της χώρας, η συγγραφική ομάδα βάζει την Έλεν Άνταμς στο μάτι ενός διπλωματικού κυκλώνα και μιας πολύπλοκης συνωμοσίας. Το Κράτος τρόμου κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Bell.

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή