ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «Κ»

Δίαιτα να την πιεις στο ποτήρι!

shutterstock_297711812

Μεγάλο Σάββατο και το μενού για το τραπέζι της Ανάστασης είναι ήδη έτοιμο· όπως και το αυριανό, το πασχαλιάτικο. Πολλά θα περάσουν από το πιάτο σας: μαγειρίτσα και αυγά, αρνάκι και πατάτες, τυριά και αλλαντικά. Από κοντά και τα γλυκά: τσουρέκια και κουλουράκια, σοκολατένια αυγά και τούρτες. Και, φυσικά, ο οίνος θα ρέει άφθονος. Ετσι, την Τρίτη θα το ξαναδούμε… το έργο: θα αισθανόμαστε μια κούραση, ένα βάρος. Θα αποστρέφουμε το βλέμμα μας από καθετί φαγώσιμο. Μάλλον θα έχει έρθει η ώρα για αποτοξίνωση!

Τα οφέλη της είναι πολλά: κατ’ αρχάς, ξεκουράζει τον οργανισμό μας και τονώνει το συκώτι, το οποίο θα αναλάβει να αποβάλει τις ενοχλητικές τοξίνες από το σώμα μας. Επιπλέον, βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, μας προκαλεί ευεξία, μας αναζωογονεί. 

Αν δεν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας (γιατί σ’ αυτή την περίπτωση πρέπει προηγουμένως να έχετε συνεννοηθεί με τον γιατρό σας), μπορείτε να επιχειρήσετε μια clear liquid diet (έτσι καταγράφεται στη διεθνή βιβλιογραφία), δηλαδή τη δίαιτα μιας μέρας βασισμένη σε υγρά, όπως αυτή που προτείνει η Μayo Clinic. Τι περιλαμβάνει; Χυμούς φρούτων και λαχανικών: πλούσιοι σε βιταμίνες, ηλεκτρολύτες και αντιοξειδωτικά, όχι μόνο θα κρατούν ενυδατωμένο το σώμα μας, αλλά και θα ενισχύσουν την άμυνα του οργανισμού μας απέναντι στη δράση των ελεύθερων ριζών. Επιπλέον, θα μας προσφέρουν ενέργεια, χάρη στην περιεκτικότητά τους σε φυσικά σάκχαρα. Στο πλαίσιο μιας clear liquid diet επιτρέπεται επίσης η κατανάλωση τσαγιού (κατά προτίμηση πράσινου), άντε και καφέ (ελάχιστου, όμως, και σίγουρα χωρίς ζάχαρη και γάλα). 

Αλλαγή διατροφικών συνηθειών

Ομως, κανένα θαύμα δεν γίνεται σε μία μέρα. Ο οργανισμός σας θα τονωθεί αν καταφέρετε να μείνετε μακριά από το φαγητό έστω και για ένα 24ωρο. Αλλά σημασία έχει να μην επιστρέψετε στις παλιές –και επιβλαβείς– διατροφικές σας συνήθειες, όπως στη μεγάλη κατανάλωση λιπαρών και θερμίδων. Η αποτοξίνωση πρέπει να είναι το ζητούμενο μακροπρόθεσμα. 

Πώς επιτυγχάνεται; Με μαγείρεμα στον ατμό, στον φούρνο σε λαδόχαρτο ή μόνο με νερό. Με άπαχες πρωτεΐνες (γαλοπούλα, κοτόπουλο χωρίς πέτσα, ψάρι). Με δημητριακά ολικής αλέσεως. Με περιορισμό των ζωικών λιπών. Με ελάττωση της ποσότητας αλατιού που καταναλώνουμε, όπως και της ζάχαρης (το μέλι είναι μια καλή εναλλακτική). Με αποχή από το αλκοόλ και τα αναψυκτικά (μας φουσκώνουν, προκαλούν κατακράτηση και κυτταρίτιδα και συχνά περιέχουν «κρυμμένες» θερμίδες). Με άφθονα φρούτα και λαχανικά: τα ραπανάκια, οι αγκινάρες, το λάχανο, το μπρόκολο είναι εξαιρετικά αποτοξινωτικά. Με πολύ νερό (τουλάχιστον οκτώ ποτήρια ημερησίως). Με αφεψήματα από βότανα (φασκόμηλο, χαμομήλι, τσάι του βουνού κ.ά.) που ενισχύουν τη διούρηση. ■