ΤΑΞΙΔΙΑ

Doug Lansky: Δημοσιογράφος, σύμβουλος τουρισμού (douglansky.com)

doug-lansky-dimosiografos-symvoylos-toyrismoy-douglansky-com-2373409

Μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος γι’ αυτήν, προφανώς ούτε η τουριστική βιομηχανία. Επειδή όμως μου αρέσει να βλέπω τη μεγάλη εικόνα, όχι μόνο πιστεύω ότι από αυτή την κρίση θα βγούμε σοφότεροι, αλλά και ότι εντέλει τα ταξίδια μας θα γίνουν πιο ασφαλή. Θα γίνουν ζυμώσεις, θα προκύψουν νέα προϊόντα, θα αναδυθούν καινούργιες τάσεις.

Θεωρώ πιθανή –και χρήσιμη– την εισαγωγή ενός είδους ταξιδιωτικής κάρτας εμβολιασμού, που θα πιστοποιεί ότι ο κάτοχός της έχει ανοσία και συνεπώς μπορεί να ταξιδέψει. Θεωρώ επίσης επιβεβλημένη τη λήψη μέτρων από πλευράς των κρατών, ώστε να μπορούν υπό οποιεσδήποτε συνθήκες να επαναπατρίσουν με ασφάλεια τους πολίτες τους εύκολα και γρήγορα. Θα είναι ανεπίτρεπτο να ξαναδούμε εικόνες ταξιδιωτών που έχουν ξεμείνει επί μέρες σε αεροδρόμια και λιμάνια, περιμένοντας να γυρίσουν σπίτι τους.

doug-lansky-dimosiografos-symvoylos-toyrismoy-douglansky-com0
Η βιομηχανία του τουρισμού πρέπει να «προπονηθεί» υπό αντίξοες συνθήκες για την επόμενη μέρα. Εδώ, ο Γερμανός τριαθλητής Lasse Lührs «κολυμπά» στην αυλή του σπιτιού του, στο Bornheim. © Getty Images/Ideal Image

Όταν αρχίσουμε να ταξιδεύουμε ξανά, πολλοί είναι εκείνοι που για ένα διάστημα θα προτιμούν να μετακινούνται εντός της χώρας τους ή σε γειτονικούς προορισμούς του εξωτερικού. Αυτό θα συμβεί για δύο λόγους: θα νιώθουν πιο ασφαλείς κοντά στο σπίτι τους, αλλά και, έχοντας πληγεί οικονομικά από την ύφεση που έρχεται, δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στο κόστος ενός, π.χ., υπερατλαντικού ταξιδιού.

Τέλος, ένα κρίσιμο ζήτημα που εκτιμώ ότι θα προκύψει και θα αλλάξει τον τρόπο που ταξιδεύουμε αφορά τις ταξιδιωτικές ασφάλειες. Δουλειά των ασφαλιστικών εταιρειών είναι να μας ανακουφίζουν από τους φόβους μας και εδώ έχουν ένα πεδίο δόξης λαμπρό: είναι στο χέρι τους να αναπτύξουν στενότερη συνεργασία με τους αερομεταφορείς, τις επιχειρήσεις φιλοξενίας και την τουριστική βιομηχανία εν γένει, ώστε να προσφέρουν πιο εξειδικευμένα και ευέλικτα προϊόντα, που θα επιτρέπουν στους ανθρώπους να ονειρεύονται, να σχεδιάζουν και να οργανώνουν τα ταξίδια τους χωρίς να φοβούνται ότι θα χάσουν τα χρήματά τους.