ΤΑΞΙΔΙΑ

Δρ Ιωάννης Παππάς: Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Green Evolution AE, διευθυντής Μεσογείου του Παγκόσμιου Συμβουλίου Αειφόρου Τουρισμού (GSTC)

pappas

Για να μπορέσουμε να πάμε παρακάτω όταν η τρικυμία κοπάσει, δεν θα είναι αρκετή η εξωστρέφεια ούτε και η παραδοχή του πόσο όμορφη χώρα είμαστε, ούτε καν οι διαβεβαιώσεις περί ασφάλειας σε αυτούς που θα επιλέξουν την Ελλάδα για το επόμενο ταξίδι τους. Το αναγκαίο σήμερα είναι να δούμε εμείς τι θέτουμε ως προτεραιότητα σε όλους τους τομείς της ζωής και της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου του τουρισμού: να σταθούμε ξανά στον άνθρωπο, στον προορισμό, στη γαστρονομία, στα τοπικά στοιχεία της κουλτούρας και του πολιτισμού μας. Να αξιολογήσουμε τα δυνατά σημεία μας, τις αδυναμίες και τις προοπτικές μας. Να διαμορφώσουμε μια νέα τουριστική στρατηγική, προσαρμοσμένη στις συνθήκες της μετά COVID-19 εποχής. Να σχεδιάσουμε ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού, που θα υπάρχει και μετά από αυτό που ζούμε σήμερα.

Σε αυτή τη νέα στρατηγική, η ποιότητα του τουριστικού προϊόντος θα λειτουργήσει ως καταλυτικός παράγοντας σε ένα παγκόσμιο ράλι αναγέννησης μιας βιομηχανίας που νοσεί, αλλά θα ανακάμψει. Η αρχή της αειφορίας είναι το κλειδί. Τα στοιχεία που συνθέτουν το ελληνικό τουριστικό προϊόν εκεί οδηγούν. Βρισκόμαστε σε καλή θέση εκκίνησης, αλλά αυτό από μόνο του δεν φτάνει. Πρέπει να κάνουμε πολλά ακόμα για να μετατρέψουμε τη μοναδική εμπειρία που προσφέρει η χώρα μας στον επισκέπτη σε αυθεντική, στις νέες συνθήκες. Χρειάζεται να στηριχθούμε στον πολιτισμό και στη γαστρονομία μας, αξιοποιώντας την τεχνολογία, την εξειδίκευση και τη σωστή εκπαίδευση των στελεχών του τουρισμού.

Να στηρίξουμε τους μικρούς προορισμούς, να τους αναδείξουμε και να δώσουμε διέξοδο στις τοπικές κοινωνίες να χτίσουν ένα βιώσιμο τουριστικό προϊόν που θα σέβεται τα τοπικά στοιχεία και τα όρια του κάθε προορισμού, με στόχο τη συνοχή και τη δημιουργία σύνδεσης με την πρωτογενή παραγωγή. Εφαρμόζοντας αειφόρες πρακτικές, η Ελλάδα θα έχει τα απαραίτητα εφόδια για να βγει μπροστά και να προτείνει ουσιαστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες στους πολίτες του κόσμου, οι οποίοι στο εξής όχι απλώς δεν θα φοβούνται να σχεδιάσουν το μέλλον, αλλά και θα ξέρουν ακριβώς τι να ζητήσουν.