ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Formula 1: Ουδείς εκκινεί εκ του μηδενός

formula-1-oydeis-ekkinei-ek-toy-midenos-561428752

Ο Ντίτριχ Μάτεσιτς (Dietrich Mateschitz), γεννημένος στις 20 Μαΐου 1944, είναι το αφεντικό της αγωνιστικής ομάδας Red Bull Racing και κάτοχος της αυστριακής πίστας, όπου θα διεξαχθεί για δεύτερη φορά, από τα τέλη του 2004, το κυριακάτικο grand prix. Αυστριακός δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, είναι ο συνιδρυτής, διευθύνων σύμβουλος και ιδιοκτήτης κατά 49% της εταιρείας ενεργειακών ποτών Red Bull Gmbh. Η εταιρεία πήρε την νομική μορφή της το 1984 με συνεταίρους τον ταϊλανδέζο Chaleo Yoovidhya (Τσαλέο Γιουβίντια) κατά 49%, εμπνευστή και κατασκευαστή του αρχικού ποτού (που ονομάζοταν Krating Daeng) και τον γιο αυτού Chalerm Yoovidhya κατά 2%, ο οποίος μετά τον θάνατο του πατέρα του κατέχει το 51% της επιχείρησης. Στις 24 Ιουλίου 2020, σύμφωνα με το Forbes, η καθαρή αξία του Μάτεσιτς υπολογίζεται σε 26,9 δισεκατομμύρια δολάρια, γεγονός που τον καθιστά τον 40ο πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο.

formula-1-oydeis-ekkinei-ek-toy-midenos0

Ο Μάτεσιτς γεννήθηκε στις 20 Μαΐου 1944, στο Sankt Marein im Mürztal, στη Στυρία της Αυστρίας, σε μια οικογένεια αυστροκροατικής καταγωγής. Η πλευρά της μητέρας του είναι από τη Στυρία, έδρα της αγωνιστικής πίστας, ενώ η πλευρά του πατέρα του από το Μάριμπορ. Οι γονείς του ήταν και οι δύο δάσκαλοι δημοτικού σχολείου και χώρισαν όταν ήταν μικρό παιδί. Στα 18 αποφάσισε να σπουδάσει μάρκετινγκ και τελικώς, δέκα χρόνια μετά, αποφοίτησε από το Hochschule für Welthandel (σήμερα Πανεπιστήμιο Οικονομικών και Επιχειρήσεων της Βιέννης) με το πτυχίο μάρκετινγκ, το 1972. Ο πρώτος εργοδότης του Μάτεσιτς ήταν η Unilever, όπου εργάστηκε στο μάρκετινγκ απορρυπαντικών. Στη συνέχεια μετακόμισε στην Blendax, τη γερμανική εταιρεία καλλυντικών που έχει εξαγοραστεί από την Procter & Gamble, όπου εργάστηκε, μεταξύ άλλων, στο μάρκετινγκ της οδοντόκρεμας Blendax. Στα πλαίσια των ταξιδιών του για την Blendax ανακάλυψε το Krating Daeng, το ποτό που αργότερα θα γινόταν Red Bull.

formula-1-oydeis-ekkinei-ek-toy-midenos2

Διαπίστωσε ότι το ενεργειακό ποτό το οποίο είχε αναπτυχθεί από την εταιρεία του Chaleo κατά τη δεκαετία του 1970, βοηθούσε στην ανακούφιση του τζετλάνγκ. Μεταξύ 1984 και 1987, η Red Bull Gmbh τροποποίησε τη φόρμουλα του Krating Daeng για να ταιριάζει καλύτερα με τα ευρωπαϊκά γούστα κάνοντας το ποτό ανθρακούχο και λιγότερο γλυκό. Η μάρκα επεκτάθηκε σε όλη την Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του 1990 και εισέβαλε στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών κατά τη διάρκεια του 1997, κατακτώντας το 75% της αγοράς μέσα σε ένα χρόνο.

Η πορεία προς την κατάκτηση του κόσμου

Τα εμπορικά σήματα του Μάτεσιτς προωθούνται σταθερά μέσω εμπορικών χορηγιών, ως συνδεόμενα με τα σωματικά και διανοητικά χαρακτηριστικά που απαιτούνται για διάφορους τύπους extreme αθλημάτων. Το Νοέμβριο του 2004, ο Mateschitz αγόρασε την ομάδα Formula One της Jaguar Racing από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες της, τη Ford, και τη μετονόμασε σε Red Bull Racing. Από εκείνην την ημέρα μέχρι σήμερα, επικεφαλής της ομάδας είναι o άγγλος Christian Edward Johnston Horner (Κρίστιαν Χόρνερ) και η ομάδα έχει αγγλική έδρα. Το Σεπτέμβριο του 2005, ο Μάτεσιτς ένωσε τις δυνάμεις του με τον στενό του φίλο και πρώην οδηγό της Φόρμουλα Ένα, Γκέρχαρντ Μπέργκερ για να αγοράσουν την ομάδα Minardi από τον Αυστραλό ιδιοκτήτη της, Πολ Στόνταρτ.  Την μετονόμασαν σε Scuderia Toro Rosso, που σημαίνει Red Bull στα ιταλικά. Φέτος η ομάδα ονομάστηκε Alfa Tauri, της εταιρίας ενδυμασίας της Red Bull. Το 2010, η Red Bull Racing κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και Οδηγών της Φόρμουλα Ένα με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, επαναλαμβάνοντας αυτήν την επιτυχία  τέσσερεις συνεχόμενες φορές. 

Τον Απρίλιο του 2005, αγόρασε την αυστριακή ποδοσφαιρική ομάδα SV Austria Salzburg, και τον Μάρτιο του 2006, την αμερικανική ομάδα MetroStars. Και οι δύο ομάδες μετονομάστηκαν στη συνέχεια από το διάσημο ποτό του, σε Red Bull Salzburg και New York Red Bulls, αντίστοιχα. Το 2007, η Red Bull ίδρυσε την Red Bull Brasil, μια ποδοσφαιρική ομάδα με έδρα την Καμπίνας της Βραζιλίας. Η ομάδα ανέβηκε στην 1η κατηγορία του πρωταθλήματος του Σάο Πάολο το 2014. Το 2008, η Red Bull ίδρυσε την Red Bull Ghana. Το Μάιο του 2009, ξεκίνησε μια γερμανική ποδοσφαιρική ομάδα με την ονομασία RB Leipzig, την οποία ανέβασε στην πρώτη κατηγορία την περιβόητη Bundesliga, αφού αγόρασε την άδεια παιχνιδιού της SSV Markranstädt. Από το 2012, είναι επίσης ιδιοκτήτης του γερμανικού συλλόγου χόκεϊ επί πάγου EHC München, ο οποίος μετονομάστηκε επίσης σε Red Bull München. 

Το 2007, η εταιρεία εγκαινίασε τη δική της δισκογραφική εταιρεία Red Bull Records. Διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις ηχογράφησης Red Bull Studio, στη Σάντα Μόνικα. Η Red Bull Music Academy διοργανώνει μουσικά εργαστήρια και φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο. Η μάρκα διοργανώνει επίσης και χορηγεί το διάσημο Red Bull Batalla de Los Gallos. Ένας διαγωνισμός freestyle hip hop που πραγματοποιείται κάθε χρόνο σε πολλές ισπανόφωνες χώρες.

Το 2013, ξεκίνησε ένα πρόγραμμα ανάπτυξης καλλιτεχνών με την ονομασία Red Bull Sound Select. Ο Randy Randall, του συγκροτήματος No Age, δήλωσε ότι δεν είχε πρόβλημα να συνεργαστεί με τη Red Bull, καθώς η εταιρεία δεν ανήκει σε κάποια μεγαλύτερη εταιρεία και το branding των εκδηλώσεων είναι σχετικά χαμηλών τόνων. Την ίδια χρονιά ξεκίνησε το Red Bull Amplifier με τη βοήθεια των Sidekick Studios. Σχεδιάζει να βοηθήσει τις ψηφιακές νεοσύστατες επιχειρήσεις δίνοντας πρόσβαση στο κοινό, στις εκδηλώσεις και τις εγκαταστάσεις της. Η Red Bull Media House είναι μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης που ειδικεύεται στον αθλητισμό, τον προγραμματισμό lifestyle, τη μουσική και τα παιχνίδια. Η εταιρεία εκδίδει διάφορα περιοδικά: Terra Mater (φύση, επιστήμη και ιστορία), Bergwelten (αλπινισμός) και Seitenblicke (διασημότητες).

Ο Μάτεσιτς έχει το δικό του υπόστεγο, όπου διατηρεί τη συλλογή του από παλιά αεροπλάνα, συμπεριλαμβανομένου του τελευταίου Douglas DC-6B που παρήχθη και το οποίο κάποτε ανήκε στον Γιουγκοσλάβο στρατάρχη Γιόσιπ Μπροζ Τίτο. Είναι επίσης ιδιοκτήτης του Seitenblicke, του κορυφαίου κοινωνικού περιοδικού της Αυστρίας, αλλά αποφεύγει το κύκλωμα των διασημοτήτων και παρακολουθεί τους περισσότερους αγώνες της Φόρμουλα Ένα από την τηλεόραση, παρά το γεγονός ότι είναι ιδιοκτήτης δύο ομάδων. 

Απεριόριστες δυνατότητες: ο βραχνάς του νεότερου ανθρώπου

Όποιος αναγνώστης κατάφερε να φτάσει ως εδώ χαίρει οπωσδήποτε της προσωπικής μου εκτιμήσεως αφού κατάφερε να αντέξει έναν κατάλογο ατελείωτων κατακτήσεων. Ο Γκαίτε, ο σπουδαίος γερμανός συγγραφέας του γνωστότερου “Φάουστ” (1808), έχει περιγράψει τον ήρωα, ο οποίος αδυνατώντας να περιορίσει την επιθυμία στα πνευματικά της όρια, πούλησε την ψυχή του στον διάβολο για να κατασπαράξει τον κόσμο στο πλαίσιο της ανικανοποίητης βουλιμίας του. Ο βραχνάς του νεότερου ανθρώπου είναι οι απεριόριστες δυνατότητες του, οι οποίες δεν συνάδουν στην θνητή του φύση με συνέπεια τη συνεχή αντιπαράθεσή του με την κατάκτηση και τη συσσώρευση υλικών αγαθών και φήμης. Η παλιά τροχοπέδη της παραδοσιακής κοινωνίας ρόλων έχει προ πολλού παρέλθει, τουλάχιστον για το “δυτικό” κόσμο, που είναι η αιχμή του παγκόσμιου πολιτισμικού προτύπου. Χαρακτηριστικό της ριζοσπαστικής φαντασιώσεως του Μάτεσιτς, είναι αυτό που επεδίωξε με την αγορά της ποδοσφαιρικής ομάδας του Σάλτσμπουργκ: κατήργησε το παραδοσιακό βιολετί χρώμα της φανέλας και το αντικατέστησε με το κόκκινο, προκαλώντας έτσι την αντίδραση των ανθρώπων της κοινότητας της πόλεως που επανίδρυσαν την παλιά ομάδα. Μετά την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της, η Red Bull άλλαξε την ονομασία της ομάδας, το έμψυχο υλικό της καθώς και τους εργαζομένους υπαλλήλους, αναφέροντας ότι “πρόκειται για μια νέα ομάδα με μηδενική ιστορία”. Αυτή είναι η φράση κλειδί για τον Μάτεσιτς, “μηδενική ιστορία”. 

Μηδέν

Όλα ξεκινούν από το μηδέν και με μοναδικό μέσο την εξορθολογισμένη δομή κατασκευής, σκοπός γίνεται αποκλειστικώς η νίκη. Η κατάκτηση των πρώτων θέσεων και η συνεχής άνοδος. Ο Dr. Helmut Marko (Χέλμουτ Μάρκο) επικεφαλής του τμήματος αναπτύξεως νέων πιλότων της αγωνιστικής  ομάδας της Red Bull και ουσιαστικός αρχηγός της, σύμφωνα με το Associated Press, πρότεινε τον εγκλεισμό των πιλότων της ομάδας σε «στρατόπεδο» εκπαίδευσης-training camp όπου θα εκτίθεντο στον κορονοϊό και λόγω του νεαρού της ηλικίας τους θα ξεπερνούσαν εύκολα τις συνέπειες της μολύνσεως με συνέπεια να κερδίσουν πλεονέκτημα έναντι των άλλων ομάδων στην συνέχεια. Για ευνόητους λόγους η πρόταση απερρίφθη. Όμως ή έκφραση και μόνο μιας τέτοιας σκέψης αποτελεί ενδεικτικό, αν όχι αποδεικτικό στοιχείο της επικέντρωσης των ιθυνόντων στη νίκη με κάθε μέσο. Στη «νίκη» που δεν ταυτίζεται απαραίτητα με την εξέλιξη και την πρόοδο και πιθανόν δεν εκκινούν από την ικανότητα που διέθετε ο Μάτεσιτς: να έχει πάντα τα μάτια και τα αυτιά ανοιχτά στις ευκαιρίες, όπως αυτή που του έδωσε η εμπνευσμένη κατασκευή του ενεργειακού ποτού και το λογότυπο από τον ταϊλανδέζο συνέταιρό του. Το λογότυπο απεικονίζει δύο μεγάλους, κόκκινους ταύρους να επιτίθενται ο ένας στον άλλον. Οι ταύροι δεν είναι βοοειδή, αλλά άγρια γκαούρ, ένα είδος βοοειδών που είναι ενδημικό στη Νοτιοανατολική Ασία και ονομάζεται krathing στα ταϊλανδέζικα. Έτσι εξηγείται η δυσκολία να συνδέσει κανείς αυτό το σύμβολο με κάποιο περιεχόμενο, πόσω μάλλον και με διαφορετικά περιεχόμενα (για παράδειγμα, το περιστέρι είναι το σύμβολο της ειρήνης και της αγνότητος), που δίνουν τη δυνατότητα ποικιλίας ερμηνειών οι οποίες ζωντανεύουν τη ζωή με το νόημα τους. Το “κόκκινο” της Ferrari εκφράζει το πάθος αλλά και τη θέρμη. Το στοιχείο της φωτιάς ενώνει, η κεφαλοσύγκρουση δύο κερατοφόρων ζώων χωρίζει. 

formula-1-oydeis-ekkinei-ek-toy-midenos4

Επιτέλους φτάσαμε στον αγώνα

Το Σάββατο, 3 Ιουλίου 2021, στις τέσσερις η ώρα Ελλάδος διεξήχθησαν οι κατατακτήριες δοκιμές στην πίστα του Spielberg. Οι ελπίδες ανακάμψεως της ομάδας της Mercedes που διεφάνησαν κατά τη διάρκεια των πρακτικών ή ελεύθερων δοκιμών αποδείχθηκαν φρούδες. Ο Μαξ Φερστάπεν (Max Verstappen) κατέλαβε με άνεση την πρώτη θέση (pole position), αφήνοντας στην τέταρτη και πέμπτη θέση τα μονοθέσια της γερμανικής ομάδας, απειλούμενος μάλλον απροσδόκητα από τον Λάντο Νόρις (Lando Norris) της McLaren-Mercedes, ο οποίος, σε μία επίδειξη καλής αισθήσεως χιούμορ, δήλωσε ότι είναι ευτυχισμένος με τους εκατοντάδες θεατές με τις πορτοκαλί μπλούζες που ήρθαν για να τον επευφημήσουν, παίζοντας με τη σύμπτωση του χρώματος της Εθνικής ομάδας της Ολλανδίας, ιδιαίτερης πατρίδος του Φερστάπεν με αυτό της McLaren. Οι Ολλανδοί οπαδοί είχαν γεμίσει τις κερκίδες της πίστας για να αποθεώσουν τον συμπατριώτη τους και όχι τους “κόκκινους ταύρους”. Ο Τζώρτζ Ράσελ (George Russell) για πρώτη φορά στην αγωνιστική ιστορία του θα ξεκινήσει από την ένατη θέση. Μεγάλη επιτυχία για έναν πιλότο που οδηγεί το δεύτερο χειρότερο αυτοκίνητο των αγώνων. Οι δύο οδηγοί της Ferrari θα βρεθούν στην έκτη γραμμή εκκίνησης. Ο ομόσταυλος του Φερστάπεν, ο μεξικανός Σέρτζιο Πέρεζ (Sergio Pérez) θα εκκινήσει από την τρίτη θέση του grid, αποδεικνύοντας την ολική επικράτηση της Red Bull Racing-Honda επί της Mercedes, τουλάχιστον γι’αυτό το διήμερο. 

Στον κυριακάτικο αγώνα οι δύο πρώτοι στάθηκαν λοξώς στην εκκίνηση, με κατεύθυνση σύγκρουσης, για τον ίδιο λόγο, αλλά απευθυνόμενοι σε διαφορετικό πρόσωπο. Ήθελαν να εξασφαλίσουν τη σωστή γραμμή πλεύσεως σε σχέση με τον πίσω από αυτούς διεκδικητή. Ο Νόρις είχε ορίσει ως αντίπαλο του αγώνα τον Πέρεζ και ο Φερστάπεν τον Νόρις. Πράγματι βάζοντάς τους στην ουρά τους ήλπιζαν με σοβαρές πιθανότητες σε έναν άνετο ρυθμό αγώνα, τουλάχιστον μέχρι την πρώτη αλλαγή. Όλα εξελίχθησαν ομαλώς εκτός από την εγκατάλειψη του Οκόν, στον πρώτο γύρο. Με την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας και την επανεκκίνηση του αγώνα η πίεση του Πέρεζ γίνεται ασφυκτική και μετά την έξοδο στην στροφή 4 ο Πέρεζ “μαζεύει” χαλίκια εκτός πίστας και κατρακυλάει στη δέκατη θέση.

Οι αγωνοδίκες θα φορτώσουν τον Νόρις με πέντε δευτερόλεπτα ποινής για επικίνδυνη οδήγηση, επηρεασμένοι από την υπερβολική ευαισθησία περί ασφαλείας. Από την ανοικτή τηλεπικοινωνία (μπορούν άπαντες οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν τα λεγόμενα) γίνεται φανερό ότι αντίπαλοι της McLaren-Mercedes είναι οι οδηγοί της Alfa Tauri-Honda, στόχος λογικός και δυνατός. Πρώτος όλων εισέρχεται στα pit ο Τσουνόντα στον 14/71 γύρο και αμέσως μετά ο ομόσταυλος του Γκαζλί πραγματοποιώντας, αμφότεροι, αλλαγή ελαστικών από μαλακή σε σκληρή γόμα και διακόπτοντας κατ’ανάγκην τη ροή του ρυθμού τους ενώ προεξοφλούν ταυτοχρόνως  έναν αγώνα τακτικής δύο pit stop. Στον 18/71 γύρο όταν και ο τελευταίος με μαλακή γόμα, Σεμπάστιαν Φέτελ, κάνει αλλαγή ελαστικών, η διαφορά του Ρικάρντο από τον τέταρτο Μπότας είναι είκοσι ένα δευτερόλεπτα ενώ ο Φερστάπεν οδηγεί σε ρυθμό άπιαστο από τον δεύτερο Νόρις. Εκτός απροόπτου οι τέσσερεις πρώτες θέσεις φαίνονται κατειλημμένες με αδιαμφισβήτητο τελικό νικητή τον οδηγό της Red Bull. Στον 20ο γύρο ο Χάμιλτον προσπερνά τον Νόρις ο οποίος τον βασάνιζε αρκετή ώρα, δίνοντας μέσω του ασυρμάτου τα εύσημα για την οδήγηση του αντιπάλου του και επιδαψιλεύοντας συγχρόνως τιμή στον εαυτό του.  Εκείνη την στιγμή ανακοινώνεται η τιμωρία του Νόρις, η οποία θα τελεστεί στο πρώτο pit που θα πραγματοποιήσει. Οι μηχανικοί θα μπορέσουν να ακουμπήσουν το αυτοκίνητο πέντε δευτερόλεπτα μετά την ακινητοποίησή του στους γρύλους (jacks). 

Στον 31ο γύρο εισέρχεται για αλλαγή το πρώτο αυτοκίνητο με μεσαία γόμα ελαστικών, αυτό του Ράσελ, ο οποίος διεκδικεί με αξιώσεις τον πρώτο του βαθμό με την πιθανή κατάταξή του στη δεκάδα. Ακολουθούν στα pit stop οι τέσσερεις επικεφαλής του αγώνα. Φυσικά όλοι βάζουν σκληρή γόμα, πιστοί σε μία τακτική δύο stints (ολοκληρωμένης διάρκειας παρουσία στην πίστα με τα ίδια ζεύγη ελαστικών). Ο Λεκλέρ, μετά την αλλαγή του, επανέρχεται στην πίστα στη δέκατη θέση, στον 35ο γύρο. Οι εμφανίσεις του οδηγού της Ferrari παρουσιάζουν πάντα ένα ειδικό ενδιαφέρον λόγω του ήπιου, μη επιθετικού, χαρακτήρα του, τις ικανότητες του και την κρυφή ελπίδα όλων για επιτυχίες της μεγάλης αγαπημένης, που φαίνεται να εκπροσωπεί ο νεαρός πιλότος ψυχή τε και σώματι.

Στον 41ο γύρο στη στροφή 4, ακριβώς στο ίδιο σημείο που είχαμε την μάλλον αναίτια τιμωρία του Νόρις, ο Πέρεζ εμποδίζει, σαφώς καθαρότερα, την προσπέραση που επιχειρεί ο Λεκλέρ από την εξωτερική γραμμή ή την αριστερά πλευρά του μονοθεσίου του μεξικανού. Πέραν του δεδικασμένου, η ποινή είναι δίκαιη -πέντε δευτερόλεπτα τα οποία θα αφαιρεθούν από τον τελικό του χρόνο αφού δεν είναι στα σχέδια της ομάδος ένα ακόμα pit stop. Μετά το ξάφνιασμα και τη δικαιολογημένη υποχώρησή του, ο Λεκλέρ βρίσκει ξανά το ρυθμό του και επιτίθεται εκ νέου. Ανάμεσα στην 7 και 8 στροφή, με πλήρως συνειδητοποιημένη πρόθεση εκτροχιασμού, ο Πέρεζ κόβει δεξιά το τιμόνι έχοντας τον μονεγάσκο πιλότο στα δεξιά του αυτή την φορά. Τον βγάζει σχεδόν εκτός πίστας χωρίς όμως να τον εξουδετερώσει. Δεύτερη ποινή πέντε δευτερολέπτων τον απομακρύνει από την πέμπτη θέση που ήταν η λογική του επιδίωξη. 

Ο Σάινθ αφού έχει διανύσει το 72% του αγώνα, είναι ο τελευταίος που κάνει αλλαγή ελαστικών από την σκληρή γόμα με την οποία ξεκίνησε, σε μεσαία. Επανέρχεται στην πίστα στην όγδοη θέση πίσω από τον teammate (ομόσταυλο) του. Λίγους γύρους μετά, ο Μπότας και ο Νόρις προσπερνούν τον Χάμιλτον ο οποίος αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Στον 61/71 γύρο αρχίζει μία συναρπαστική καταδίωξη του Ράσελ από τον Αλόνσο για την διεκδίκηση του βαθμού της δεκάτης θέσεως. Η καταδίωξη στέφεται με επιτυχία επτά γύρους μετά, προς απογοήτευση του φιλοθεάμονος κοινού που θα ήθελε να πανηγυρίσει τον πρώτο βαθμό του Ράσελ και να επαναλάβει φαντασιακά τη νίκη του Δαβίδ εναντίον του Γολιάθ που στην περίπτωση μας ο μύθος ζωντανεύει όχι λόγω της διαφοράς δυνάμεως αλλά ηλικίας. Στον τελευταίο γύρο ο Σάινθ προσπερνά τον Ρικάρντο και τερματίζει στην πέμπτη θέση λόγω της αφαίρεσης των 10 δευτερολέπτων του Πέρεζ ο οποίος κατακτά την έκτη θέση. Η σύγκρουση Φέτελ και Ραϊκόνεν στερεί την εμφάνιση στα μάτια τους της καρό σημαίας τερματισμού αλλά δεν τους στερεί την κατάταξη. 

Πέντε συνεχόμενες νίκες για την Red Bull Racing-Honda με την αντίστοιχη πρωτοκαθεδρία στην λίστα των κατασκευαστών και στην λίστα των οδηγών με τον Φερστάπεν. Το ενδιαφέρον του σημερινού αγώνα όμως μονοπώλησε η οδηγική συμπεριφορά του Πέρεζ, του δεύτερου τη τάξει πιλότου της ομάδας. Ήταν επιθετικός και επικίνδυνος. Ίσως πιέζεται να αποδείξει αυτό που όλοι οι άλλοι πριν από αυτόν δεν κατάφεραν. Να σταθούν κοντά αλλά υποτακτικά δίπλα στον εκλεκτό του Μάρκο. Να φέρνουν τους βαθμούς του δεύτερου αλλά να μην απειλούν τον πρώτο. Η Red Bull θα ήθελε να είναι μία ομάδα-εταιρεία ιδρυμένη εκ του μηδενός, άνευ παρελθόντος, από έναν “άνθρωπο χωρίς ιδιότητες” όπως περιέγραψε στο ομώνυμο μυθιστόρημά του ο Ρόμπερτ Μούζιλ τον άνθρωπο των ρευστών σημασιών, κινήτρων και ενεργειών. Όμως, όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο σημαντικότερος, ίσως,  έλληνας δοκιμιογράφος, Νίκος Καλαποθάκος: “Ακόμη και ένας άνθρωπος χωρίς ιδιότητες, έχει έναν πατέρα με ιδιότητες”. Ο τελευταίος, και ως εκ τούτου και ο πρώτος, που δημιούργησε εκ του μηδενός ήταν ο βιβλικός Θεός, ο οποίος ακριβώς εξαιτίας αυτού του συμβάντος επιθύμησε μανικώς την σάρκωση του Υιού του.