Ενας Ελληνας στον «ναό» του Αρμάνι

Ενας Ελληνας στον «ναό» του Αρμάνι

3' 0" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κρατώντας ένα πανό με ευχαριστίες προς τον Τζιόρτζιο Αρμάνι, ο Αγγελος Μπράτης «άνοιξε» την εβδομάδα μόδας του Μιλάνου για την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2015 στις 17 Σεπτεμβρίου. Αναμφίβολα μια ιδιαίτερη στιγμή για τον 36χρονο Ελληνα σχεδιαστή, o οποίος είχε δεχτεί πρόσκληση από τον Ιταλό μαέστρο της μόδας για να δείξει τη συλλογή του στο θέατρο που φέρει το όνομά του.

«Είχα την αίσθηση πως βρισκόμουν στο άβατο, μέσα στον ναό που ο Ταντάο Αντο δημιούργησε ειδικά για τον βασιλιά Τζιόρτζιο», λέει ο σχεδιαστής μιλώντας στην «Κ» για τη μινιμαλιστική οπτική του Γιαπωνέζου σταρ-αρχιτέκτονα στο Τεάτρο Αρμάνι.

Τα διεθνή μίντια

Καθώς το περιπλανώμενο μπουλούκι της παγκόσμιας βιομηχανίας άνοιγε τις φροντισμένες βαλίτσες του για μία εβδομάδα στυλιστικής φρενίτιδας στη βορειοϊταλική πόλη –πριν καταλήξει για το «κλείσιμο» της σεζόν στο Παρίσι–, το Τεάτρο Αρμάνι υποδεχόταν τον Ελληνα σχεδιαστή και τη δουλειά του: μία κολεξιόν χτισμένη πάνω σε 23 φορέματα τα οποία έφεραν τη δημιουργική του υπογραφή: χειροποίητες πιέτες και πτυχώσεις και bias-cut τεχνικές.

Δομημένη πάνω σε τρία υλικά –Crepe de Chine, μεταξωτό τουίλ και κρεπ με βισκόζη– η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από έργα του Γιάννη Μοράλη και έφερε made in Italy υπογραφή. Κοσμήματα της Μαρίας Μάστορη –ξύλινα κολιέ στα χρώματα της κολεξιόν και δαχτυλίδια από μπρούντζο– συμπλήρωναν τα λουκ.

Λίγη ώρα μετά το ντεφιλέ, τα διεθνή μίντια μετέφεραν τις πρώτες εντυπώσεις τους στο Διαδίκτυο. Πρώτη απ’ όλους η Σούζι Μένκες, International Vogue Editor, η οποία περιέγραφε τη συλλογή ως «ένα ωραίο σόου που έδωσε ένα νέο στίγμα άνετης κομψότητας στο Μιλάνο». Ακολούθησαν πολλά άλλα ηλεκτρονικά και μη δημοσιεύματα, όπως η προβολή της συλλογής στο www.style.com, διαδικτυακή πλατφόρμα της αμερικανικής Vogue.

Ενδιαφέρον αγοραστών

Η θετική κριτική και προβολή της κολεξιόν πολύ γρήγορα προκάλεσε το ενδιαφέρον διεθνών αγοραστών, η πλειονότητα των οποίων δεν παρακολούθησε το σόου.

«Δέχτηκα πολλά τηλεφωνήματα από αγοραστές που ήθελαν να κλείσουν ραντεβού για να δουν τη συλλογή και να κάνουν παραγγελίες από αγορές που με ενδιαφέρουν πολύ, όπως η Σαουδική Αραβία και η Αμερική, από “resort” μέρη όπως η Καλιφόρνια», λέει ο Μπράτης.

Ολλανδία – Ελλάδα – Ρώμη

Γεννημένος στην Αθήνα το 1978, ο σχεδιαστής σπούδασε στο Ινστιτούτο Μόδας Arnhem της Ολλανδίας και συνεργάστηκε αρχικά με τον οίκο Gattinoni στη Ρώμη. Στα μέσα της δεκαετίας του 2000 επέστρεψε στην Ελλάδα και άνοιξε το ατελιέ του. Η επιστροφή του συνέπεσε με μια σχετικά ενθαρρυντική εποχή για την εγχώρια μόδα, η οποία όμως δεν κατάφερε να δημιουργήσει τις απαραίτητες συνέργειες μεταξύ του ταλέντου των Ελλήνων σχεδιαστών και της βιομηχανικής παραγωγής.

Η επέλαση της οικονομικής κρίσης ήταν καταλυτική για τον Mπράτη, ο οποίος αποφάσισε να αφήσει πίσω τη γενέτειρά του για μία ακόμη μια φορά. Επέστρεψε στην Ιταλία, αρχικά στη Ρώμη, μετέπειτα στο Μιλάνο, όπου εργάστηκε ως σύμβουλος σε διάφορες εταιρείες ενώ παράλληλα δούλευε τις δικές του συλλογές. Το 2011 απέσπασε το πρώτο βραβείο στην κατηγορία πρετ-α-πορτέ στον διαγωνισμό Who Is On Next που διοργανώνει η επικεφαλής της ιταλικής Vogue, Franca Sozzani.

«Το να φύγω από την Ελλάδα ήταν το καλύτερο πράγμα που έκανα στη ζωή μου. Οταν όλα είναι καλά, μπορεί να αναβάλλεις πράγματα. Η ανάγκη όμως σε κάνει να παίρνεις ένα ρίσκο», λέει ο ίδιος. «Το γεγονός ότι είμαι στο Μιλάνο όμως δεν σημαίνει ότι οι Ιταλοί μού δίνουν σημασία όταν “νέος” σχεδιαστής εδώ θεωρείται κάποιος που είναι 40 ετών».

Η παρουσίαση της καλοκαιρινής συλλογής στο Τεάτρο Αρμάνι δείχνει να αλλάζει τα δεδομένα και να εντάσσει τον Μπράτη ακόμη περισσότερο στο σύστημα.

«Ο Αρμάνι ήταν η αφορμή με τον χώρο και τους καλεσμένους», τονίζει ο ίδιος. «Η συλλογή ήταν επαγγελματική, λογική, φορέσιμη και ευκαιρία για κάποιους να γνωρίσουν τη δουλειά μου. Είναι πολύ σημαντικό να αρχίσεις να γίνεσαι ένα brand».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή