ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο νόμος και η ασυλία στην ωμή βία

Σχολιάζοντας τη νέα ρύθμιση για την προστασία του πανεπιστημιακού ασύλου πως «εντός των χώρων των ΑΕΙ οι αρμόδιες αρχές ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους, συμπεριλαμβανομένης της επέμβασης λόγω τέλεσης αξιόποινων πράξεων», ο  κ. Κώστας Γαβρόγλου ρώτησε «ποιος ακριβώς αποφασίζει ότι είναι αξιόποινη η πράξη; Εκτός αν στόχος είναι η καλλιέργεια μιας κουλτούρας της κουκούλας».

Ο πρώτος που θα έπρεπε, νομίζω, να κουνήσει το δάχτυλο στον τέως υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου είναι ο καθρέφτης του. Ξεχνά ο πανεπιστημιακός –ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών – τη Μαρία Ευθυμίου του ΕΚΠΑ, την οποία άγνωστοι απείλησαν εάν δεν εναρμονιστεί με τις απόψεις τους. Ξεχνάει ο κ. Γαβρόγλου εκείνους που έκαναν λαμπόγυαλο το γραφείο της Χριστίνας Ζαραφωνίτου στο Πάντειο, σε  ένδειξη αλληλεγγύης σε αναρχικό κρατούμενο. Εχει απωθήσει από τη μνήμη του εκείνους που, «αφού έγραψαν συνθήματα στους τοίχους, πέταξαν τρικάκια και έβρισαν τον πρύτανη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (η ΑΣΟΕΕ για όσους έχουν καλή μνήμη), κατηγορώντας τον πως συνεργάζεται με την αστυνομία για την εξάλειψη του παρεμπορίου σε χώρους γύρω από το πανεπιστήμιο».

Είναι όλοι τους πανεπιστημιακοί και θύματα ατόμων που τους απείλησαν, τους εκφόβισαν, που καλύφθηκαν πίσω από μια κουκούλα. Οι δράστες δεν έκαναν γνωστά τα πρόσωπά τους. Αντιθέτως, κρύφτηκαν πίσω από την ανωνυμία της κουκούλας. Ποιες ενέργειες πήρε ο  κ. Γαβρόγλου για να προστατέψει τους συναδέλφους του από τους κουκουλοφόρους;

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, με την ανοχή που επέδειξε, προσέφερε την πολιτική κάλυψη σε τέτοια φαινόμενα, αφήνοντας ατιμώρητους τους κουκουλοφόρους που εκφοβίζουν τον κόσμο.

Η ιδεολογία της κουκούλας επιστρέφει από τα χείλη των μελών της αξιωματικής αντιπολίτευσης, για να επικρίνουν την κυβερνητική πολιτική, που είναι προφανής και αφορά την ασφάλεια των πανεπιστημίων.

Επίσης, χθες ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε ότι η τρίτη παράγραφος της νέας ρύθμισης «είναι ακόμη πιο επικίνδυνη: ποιος ακριβώς αποφασίζει ότι είναι αξιόποινη η πράξη». Μα νομίζω ότι σε μια ευνομούμενη πολιτεία είναι γνωστό αυτό: οι νόμοι. Εκτός κι αν υπονοεί ότι τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ επέστρεψε στην αντιπολίτευση τους νόμους τούς ορίζουν τα κινήματα, διολισθαίνοντας στη ρητορική του μικρού κόμματος. Η κοινωνία και τα ΑΕΙ έχουν κουραστεί από στρεβλώσεις που βασίζονται σε ιδεοληψίες.