Μεταξύ «Ανατολής» και «Δύσης»

Μεταξύ «Ανατολής» και «Δύσης»

1' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με αυτοδικαιωτική μεροληψία, χωρίζουμε τον πλανήτη σε δύο κόσμους: ο ένας, ο εκλεκτός, όπου υποτίθεται ότι ανήκει και η Ελλάδα, είναι ο λεγόμενος δυτικός· ο άλλος είναι ο υπόλοιπος πλανήτης, ο «υπανάπτυκτος», ο «οπισθοδρομικός» κ.τ.λ. Η Ελλάδα πάντως, για να το πούμε σχηματικά, συνεχίζει να έχει στους κοινωνικούς και πολιτικούς κόλπους της τόση προοδευμένη και προοδευτική «Δύση» όση και αρχαϊκή «Ανατολή».

Εδώ δεν είναι ο τόπος των αγέρωχων «παντελονάτων» πολιτικών; Εδώ δεν αποφεύγεται η νομική κατοχύρωση του όρου «γυναικοκτονία»; Εδώ δεν ξεσπάει ιερός πόλεμος όποτε κάποιος «ανθέλλην» φιλόλογος ή ιστορικός διερευνά σε βιβλίο του την ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα; Εδώ δεν είναι συστατικό της παράδοσης η χοντροκομμένη χυδαιότητα κατά των ομοφυλοφίλων, κινηματογραφική, θεατρική, τηλεοπτική κ.ο.κ.; Εδώ δεν ανταγωνίζονται τέσσερα κόμματα (του μισού κυβερνητικού συμπεριλαμβανομένου) για την ιδιοκτησία του συνθήματος «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»; Εδώ δεν υπάρχουν άκρως συντηρητικοί βουλευτές σε κόμματα που αυτοθαυμάζονται σαν «προοδευτικά», καθώς και αρχηγοί-παιδονόμοι που απειλούν με διαγραφές (ο Στέφανος Κασσελάκης) ή οπορτουνίζουν άγαρμπα (ο Νίκος Ανδρουλάκης); Εδώ το Κ.Κ. δεν βρίσκει λόγο να συμβάλει στην προώθηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διότι όλα αυτά θα λυθούν στο μαγικό Κάποτε της δικτατορίας του προλεταριάτου;

Δεύτερη εικασία, πιο αβάσιμη και από την πρώτη: «Ο δυτικός κόσμος εμφορείται, πολιτεύεται βάσει αρχών και αξιών». Βάσει αρχών, λ.χ., η Δύση επιτρέπει στο Ισραήλ να ξεχειλώσει το «δικαίωμά του στην αυτοάμυνα» τόσο πολύ ώστε ο επικεφαλής της υπηρεσίας του ΟΗΕ για τους Παλαιστίνιους πρόσφυγες, Φιλίπ Λαζαρινί, να δηλώνει τα εξής οδυνηρά: «Ο αριθμός των θανάτων σε τόσο μεγάλη κλίμακα, η καταστροφή και ο πόνος των τελευταίων εκατό ημερών είναι μια κηλίδα στην κοινή μας ανθρωπιά».

Τρίτη υπόθεση, πλήρως ανεδαφική: «Οι πολιτικές ηγεσίες του δυτικού κόσμου, ακριβώς επειδή υπηρετούν πάγια ιδεώδη και όχι περιστασιακές ορέξεις, αδιαφορούν για το πιθανό κόστος των αποφάσεών τους». Αυτό το ισχυρίστηκε ξανά τις προάλλες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, με αφορμή τις μεσοβέζικες αποφάσεις του για τον γάμο ομοφύλων. Είναι βέβαιο ότι όποτε διαβεβαιώνει πως δεν νοιάζεται για τις δημοσκοπήσεις και το ισοζύγιο κόστους – οφέλους, βρίσκεται πολύ μακριά από καθρέφτη. Γιατί το κάτοπτρο, ακούγοντάς τον, θα του επέστρεφε τον ίδιο του τον εαυτό καγχάζοντα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή