Υποβολειο

3' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ιδού εμείς • να διανύουμε πάλι τις πιο περίεργες ίσως μέρες του χρόνου • τις «ήσυχες μέρες του Αυγούστου» • που λέει κι ένα τραγούδι του Χατζιδάκι από την ομώνυμη ταινία του Βούλγαρη. • Πόσο «ήσυχες» όμως αλήθεια; • Και πόσο «ξένοιαστες»; • Στην επιφάνεια σίγουρα έτσι φαίνεται. • Αλλά αυτό «του Αυγούστου» δεν μοιάζει καθόλου με την αρχή του καλοκαιριού. • Οπου «έχεις κάτι να περιμένεις». • Ενώ εδώ καραδοκεί στο πίσω μέρος του μυαλού ένα «τέλος» • και η αρχή μιας πάλι «άγνωστης ζώνης» • – σε τέτοιους καιρούς που ζούμε. • Και για να θυμηθούμε ένα άλλο τραγούδι του Χατζιδάκι από την ίδια ταινία • (ηχογραφημένα το 1992 και εκδομένα το ’98 από τον Σείριο στον δίσκο «Η Νένα Βενετσάνου τραγουδά Μάνο Χατζιδάκι»): • «Μες στις ζεστές νύχτες του Αυγούστου / το φως στο δρόμο οπλίζεται / και η ψυχή μου αδειάζει…». •

Ε, καλά, εντάξει! • Μετά λέει «το σώμα μου ερεθίζεται / το σπίτι ξεθωριάζει» • αλλά άμα είσαι στην παραλία • παραδομένος στον ήλιο και τη θάλασσα, • και το σπίτι, και τα προβλήματα σύμπαντα ξεθωριάζουν. • Οσο για «το σώμα που ερεθίζεται» • – άσε τα αυτά. • Ου φωνητά. • Αν και βουερά. •

Προτείνω • -ανάγκη πάσα πια- • να μπει σε όλες τις τάξεις του δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου το μάθημα «Αγωγή του Πολίτη». • Οχι όμως αυτή η ανιαρή • που ως αγγαρεία διδάσκεται (;) στο Λύκειο. • Οχι. • Αλλά σε κάθε τάξη θα έχει διαφορετικό περιεχόμενο • με γενικό άξονα να μάθει ο αυριανός πολίτης να κινείται με σεβασμό στον «δημόσιο χώρο» • – πραγματικό και νοητό. • Να αρχίσουμε από την Α΄ Δημοτικού διδάσκοντας στα παιδιά πώς να συμπεριφέρονται • πώς να κινούνται στον δρόμο • ή την αξία λ.χ. της ατομικής υγιεινής • – όπως μας μάθαιναν εμάς κάποτε στο σχολείο «νύχια καθαρά» • «δεν βάζουμε το δάχτυλο στη μύτη» • «δεν φτύνουμε κάτω» • «δεν μασάμε τσίκλα όταν μιλάμε» κ.λπ.- • και να κλιμακώνονται τα ζητήματα από τάξη σε τάξη • ώστε να μάθουμε κάποια στιγμή ως πολίτες να σεβόμαστε από την καθαριότητα κάθε δημόσιου χώρου • ώς τους θεσμούς του δημοκρατικού πολιτεύματος. • Πράγματα εν εξοφθάλμω ανεπαρκεία στον βίο και την Πολιτεία μας • – κι έτσι που τα καταντήσαμε αμφότερα ομού και τα δύο. •

Μπορεί η πρόταση να ακούγεται «αντιεπιστημονική» (τρομάρα μας) • αλλά το κενό βοά. • Δεν Πάει Αλλο. • Και δεν νοιάζεται κανείς. • (Αφού και στο σπίτι, στην οικογένεια, ου φροντίς • – ολοφάνερο, χρόνια πια). •

«Δεν μασάμε τσίκλα όταν μιλάμε» μας έλεγε ένας δάσκαλός μας στο Δημοτικό Νέου Ψυχικού, • κάααποτε, • εκεί στην «παράγκα» που στεγαζόταν τότε • στην κομψή πλατειούλα τώρα του Αγίου Γεωργίου, • ο «κύριος Μυλωνάς», μύρο στην ψυχούλα του, • και θα ήθελα πολύ να προσθέσω: • «Κι όταν είμαστε στο θέατρο δεν μασάμε τσίκλα, ρε!». • Δεν αντέχω πια να βλέπω με την άκρη του ματιού τη διπλανή μασέλα να ανεβοκατεβαίνει συνέχεια. • Ασε το κλατς πλατς κλιτς, άστο αυτό. • Δεν μπορώ κυρία μου • – διότι γυναίκες είναι κυρίως, ψέμα να πω; • Δεν μπορώ, με αποσπά, με εκνευρίζει. •

Φαντάσου τώρα τι μου κάνει μες στο σκοτάδι * -καρφί στο μάτι- • το φως του κινητού • με το οποίο ασχολείται εν ώρα παραστάσεως μεγάλο μέρος αγενούς κοινού. • Και δεν είναι μόνο η ενόχληση. • Περισσότερο στη δίνει ότι δεν περνά καν από το νου τους πως ενοχλούν. • Για να μην πω τι παθαίνω αν υποψιαστώ ότι περνά και παραπερνά από τον νου τους πως ενοχλούν • αλλά σκασίλα και σκορδοκαΐλα τους. • Ε, τότε πάει, τη χάνω την παράσταση. • Διότι βλέπει παράσταση η φουφού; •

Ενώ αυτός που έπαιζε με το κινητό * χειροκροτάει στο τέλος κα-τεν-θου-σι-α-σμέ-νος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή