Η κατάρτιση προσφέρεται για e-learning

Η κατάρτιση προσφέρεται για e-learning

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο αριθμός των καταρτιζoμένων στο εξάμηνο που διανύουμε είναι 22.704 και το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι 5.457.

Ο τομέας της κατάρτισης προσφέρεται ιδιαίτερα για την επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Και αυτό διότι απευθύνεται σε ένα μικρό, σε σχέση μάλιστα με τα ΑΕΙ, ακροατήριο σπουδαστών, ενώ το e-learning ήδη έχει δοκιμαστεί με επιτυχία από τις επιχειρήσεις στα προγράμματα επιμόρφωσης του προσωπικού τους. Η δίμηνη αναστολή λειτουργίας των δημόσιων και ιδιωτικών Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) προσέφερε την ευκαιρία στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και στην αρμόδια Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης να εξαγάγουν σημαντικά συμπεράσματα για την οργάνωσή της.

Πιο συγκεκριμένα, η κατάρτιση εξ αποστάσεως χρησιμοποιείται ευρέως στις επιχειρήσεις. Όπως ανέφερε στο «Κ» ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, Γεώργιος Βούτσινος, στον χώρο των ΙΕΚ κατά τη διάρκεια της καραντίνας το εγχείρημα της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποτέλεσε μια πρωτόγνωρη και απαιτητική διαδικασία, με δεδομένο ότι ο αριθμός των καταρτιζομένων στο εξάμηνο που διανύουμε είναι 22.704 και το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού είναι 5.457. Το ποσοστό των μαθημάτων που παρέχονταν από τα δημόσια ΙΕΚ διά ζώσης και εντάχθηκαν στην ασύγχρονη εκπαίδευση έφτασε το 97%. Το ποσοστό επί των εκπαιδευτών που συμμετείχαν ενεργά στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ανήλθε στο 81%, το ποσοστό των καταρτιζομένων που έλαβαν κωδικούς πρόσβασης στο 96,5%, ενώ το 72,6% επί των συμμετεχόντων καταρτιζομένων στη διά ζώσης εκπαίδευση συμμετείχαν ενεργά στις διαδικασίες.

Προβλήματα και ευκαιρίες

Αντί των εξετάσεων προόδου, οι καταρτιζόμενοι θα εκπονήσουν γραπτή εργασία, ενώ με τον ίδιο τρόπο θα γίνει η τελική αξιολόγησή τους. «Θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ο βαθμός δυσκολίας λόγω της ύπαρξης πολλών εργαστηριακών μαθημάτων, όπως και το γεγονός ότι ορισμένα εργαστήρια πραγματοποιούνται σε επιχειρήσεις», παρατηρεί ο κ. Βούτσινος για την πολυπλοκότητα του έργου που έφεραν εις πέρας τα στελέχη της Γενικής Γραμματείας.

Ωστόσο, να σημειωθεί ότι το 2013 ψηφίστηκε νόμος με τον οποίο τα ΙΕΚ μπορούν να παρέχουν το μέρος της θεωρητικής εκπαίδευσης των ειδικοτήτων που διαθέτουν με τη μέθοδο του e-learning. Όμως μέχρι σήμερα δεν έχει ψηφιστεί ο εφαρμοστικός νόμος, στον οποίο θα περιγράφονται οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή του e-learning. Την ίδια στιγμή, η Κύπρος έχει δεκάδες χιλιάδες σπουδαστές τους οποίους εξυπηρετεί με τη μέθοδο του e-learning, προσελκύοντας και ξένους. Το σημαντικό όμως είναι ότι, αν από το 2013 υπήρχε ο εφαρμοστικός νόμος, θα είχαμε ως χώρα μεγάλη εμπειρία στη χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου στον χώρο της εκπαίδευσης και δεν θα γινόταν πειραματική χρήση τώρα που υπήρξε ανάγκη…

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή