Υποβολείο

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρατηρήσει κανείς τη σχέση του Τύπου, κυρίως των εφημερίδων δηλαδή, και των ποικιλώνυμων «ειδησεογραφικών» σάιτ του Διαδικτύου. l Οτι τα δεύτερα συνήθως λεηλατούν το περιεχόμενο των εφημερίδων είναι οφθαλμοφανές. l Ολο και πιο φανερή όμως είναι και η επιρροή των σάιτ στις εφημερίδες. l

Ιδίως τα σάιτ των εφημερίδων αντιγράφουν πολλά και κακά ανέγκυρων σάιτ, l όπως το «ροζ» κουτσομπολιό ή η χρήση μιας γλώσσας όχι απλώς ατημέλητης, αλλά όλο και πιο αδιάφορης -επιθετικά αδιάφορης- για το μαύρο χάλι της. l Ασε πια τα κλισέ στους τίτλους, όπως το γενικευμένο πια «Σοκ»: l «Σοκ από τη δολοφονία γιου απ’ τον πατέρα του», l «Σοκ: πέθανε γνωστός τραγουδιστής» l  ή το επίσης μαϊμουδικό «Ξέσπασε»: l  «Ξέσπασε ο Ερντογάν», l «Ξέσπασε η Νόνη Παγώνη κατά των επικριτών των ενδυματολογικών επιλογών της». l Τέτοια φαινόμενα όχι μόνο κάνουν θραύση στα «σάιτ» αλλά έχουν αρχίσει να μολύνουν σοβαρά και τα των εφημερίδων. l

Στο μέχρι πρότινος έγκυρο σάιτ συγκροτήματος Τύπου λ.χ. βρίσκεις πια τουρλού τουρλού θέματα πολιτικής ατάκτως ερριμμένα ανάμεσα σε πλήθος φληναφήματα περί ποδοσφαίρου, l (πλήθος όμως!), l νέων ειδυλλίων ή χωρισμών μεταξύ τηλεοπτικών γλαστρών και μαϊντανών, l συνταγών μαγειρικής, γαργαλιστικών φωτογραφιών κ.ο.κ. l Συνελόντι ειπείν, δεν είναι ο Τύπος, και μάλιστα οι καλές εφημερίδες, που επηρεάζουν τα ποικιλώνυμα σάιτ, αλλά το χύμα, η κουφότης κι η ανευθυνότητα των σάιτ που επηρεάζουν τον Τύπο, ιδίως στη διαδικτυακή του μορφή. l

Το φαινόμενο βέβαια δεν είναι σημερινό ή καινούργιο. l Ας θυμηθούμε λ.χ. ποια επίδραση είχε στον Τύπο, αρχές της δεκαετίας του ’80, η έκδοση του πρώτου ελληνικού ταμπλόιντ l του «Εθνους». l Πόσες εφημερίδες και πόσο σύντομα απεμπόλησαν όχι μόνο το σχήμα, αλλά ακόμη και τον χαρακτήρα τους. l Οσα δεν είχε ήδη λεκιάσει στον Τύπο ο «αυριανισμός», τα μόλυνε l ή και τα κατεδάφισε l το ταμπλόιντ. l

Τι θυμήθηκα τώρα! l «Γραμμή» του Φιλιππόπουλου, δημιουργού και ισχυρού ανδρός του ταμπλόιντ «Εθνος», ήταν να μπαίνουν τίτλοι «γαργαλιστικοί», «υπαινικτικοί», παντού, ακόμα και στα «Καλλιτεχνικά». l Το Εθνικό Θέατρο ανέβαζε τότε τον «Βυσσινόκηπο» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη και σκηνικά Διονύση Φωτόπουλου, ο οποίος είχε κρεμάσει στην οροφή της σκηνής πλήθος χάρτινες φαρδιές κορδέλες που σειούνταν ελαφρά –«Ο δικός μας βυσσινόκηπος σαλεύει» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου ο σκηνοθέτης. l Και ο τίτλος του «Εθνους», την επαύριο, στο δημοσίευμα για το ανέβασμα της πολυαναμενόμενης παράστασης: l «Ο δικός του σαλεύει». l

Ο «παραμένω αντισυστημικός» Τσίπρας δεν χάνει ευκαιρία να προβάλει «φιλοδικαιωματικό» προφίλ l αρκεί τα δικαιώματα αυτά να μην απειλούν το κομματικό του συμφέρον. l Ως τέτοια, ανωφελή δικαιώματα, ανακήρυξε  l (λόγω άγρυπνης δημοκρατικής συνείδησης) l τα δικαιώματα ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού l και δεν διστάζει να γίνεται περίγελος με όσα εφευρίσκει για να μη συναινέσει στη νομοθέτησή τους l (η ψήφος τους να βγάζει μεν βουλευτές, αλλά να μην προσμετράται στο συνολικό αποτέλεσμα των εκλογών). l Αλλά και το ΚΚΕ πολύ τα μασάει και πολλά μπερδεύει ως «προϋποθέσεις» l -«να δούμε και τον εκλογικό νόμο, είναι κι η συνταγματική αναθεώρηση, αμ τα εργατικά δικαιώματα που πλήττονται;». l Ασε τον διεθνή ιμπεριαλισμό. l

Η Σώτη Τριανταφύλλου, ακατάβλητη εχθρά των παρωπίδων πάσης φύσεως, περιέγραψε στα «Νέα» τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στο θέμα αυτό, και κατέληξε: l «Εμείς μόλις βγήκαμε από την εποχή του ναυλωμένου κομματικού λεωφορείου, αλλά παραμένουμε στην εποχή της εξίσωσης των δικαιωμάτων με τα συμφέροντα της Αριστεράς».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή