Πλατεία Εξαρχείων: Γιατί αποκλείστηκε η αλλαγή στη χωροθέτηση της στάσης του μετρό

Πλατεία Εξαρχείων: Γιατί αποκλείστηκε η αλλαγή στη χωροθέτηση της στάσης του μετρό

Απαντήσεις για τη χωροθέτηση του σταθμού Εξαρχείων έδωσε στη Βουλή το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οι εναλλακτικές για τη χωροθέτηση του σταθμού Εξαρχείων, όπως η συμβολή των οδών Μπουμπουλίνας και Τοσίτσα εξετάστηκαν ήδη από το 2016 -2017 και αποκλείστηκαν για τεχνικούς λόγους, όπως η έλλειψη επαρκούς χώρου και η ανάγκη επαναχάραξης τμήματος της γραμμής. Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα έκλεισε με τη δημοπράτηση του έργου ως έχει από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Με αυτά τα επιχειρήματα απάντησε το υπουργείο Υποδομών, διά του υφυπουργού Γιώργου Καραγιάννη, στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε η ανεξάρτητη βουλευτής Α’ Αθηνών Αγγελική Αδαμοπούλου. «Κατά την περίοδο 2016-2017 έγινε προσπάθεια να ελεγχθούν και οι θέσεις του Μουσείου και της οδού Τοσίτσα. Απεδείχθη ότι οι εναλλακτικές αυτές θέσεις που είχαν προταθεί, λ.χ. στην οδό Τοσίτσα και Μπουμπουλίνας, είναι σημαντικά μικρότερες σε έκταση, σε σχέση με την πλατεία Εξαρχείων, η οποία να σημειωθεί είναι ότι είναι η ελάχιστη απαιτούμενη για την κατασκευή σταθμού του Μετρό.

Επίσης, κάθε άλλη θέση, πλην της πλατείας, είναι δυσχερής από άποψη κατασκευασιμότητας του σταθμού, λόγω περιορισμένου διαθέσιμου χώρου για τις κατασκευαστικές εργασίες», ανέφερε ο κ. Καραγιάννης. «Ακόμη ένα βασικό επιχείρημα είναι ότι οποιαδήποτε αλλαγή χάραξης του έργου θα επέφερε ζητήματα χάραξης της γραμμής από τον σταθμό Δικαστήρια μέχρι τον σταθμό Ακαδημία, όπως και επαναχωροθέτηση και εκ νέου σχεδίαση του σταθμού Αλεξάνδρας, καθώς αυτός ο σταθμός θα έπρεπε να μετακινηθεί περίπου τριακόσια μέτρα, στο όριο του Πεδίου του Άρεως, με κίνδυνο να κοπούν πολύ περισσότερα δέντρα για την κατασκευή του. Συνεπώς, η πρόταση της μεταφοράς του σταθμού Εξαρχείων από την πλατεία στην Οδό Τοσίτσα τέθηκε για πρώτη φορά το 2016 και εξετάστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και αποκλείστηκε τόσο για ουσιαστικούς και συγκοινωνιακούς, αλλά και κατασκευαστικούς λόγους».

Ο κ. Καραγιάννης υποστήριξε ότι στην πλατεία θα επαναφυτευθεί ίδιος αριθμός δέντρων με αυτά που θα μεταφυτευτούν ή θα κοπούν. Υποστήριξε δε ότι οι εγκαταστάσεις του μετρό (λ.χ. κλίμακες, φρεάτια εξαερισμού) όταν ολοκληρωθεί ο σταθμός θα καταλαμβάνουν λιγότερο από 10% της πλατείας.

Από την πλευρά της η κ. Αδαμοπούλου στηλίτευσε τον τρόπο αντιμετώπισης των αντιδράσεων περιοίκων από την αστυνομία, μιλώντας για πολλαπλά περιστατικά αστυνομικής βίας, ενώ υποστήριξε ότι ουδέποτε έγινε ουσιαστική διαβούλευση με τους κατοίκους. Τέλος, υποστήριξε ότι στόχος της χωροθέτησης του σταθμού επί της πλατείας είναι η καταστροφή της ιστορικότητας της πλατείας και του χαρακτήρα της ως φυτωρίου ιδεών. Από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης μίλησε «μικροπολιτικά συμφέροντα και μικρο-ιδιοκτησιακές αντιλήψεις», υποστηρίζοντας ότι «οργανωμένες μειοψηφίες» θεωρούν την περιοχή ιδιοκτησία τους.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή