Υποβολείο

2' 45" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Ο ΕΝΦΙΑ», έχει πει ο Τσίπρας, «είναι ένας λαιμητόμος»  • –αρσενικός είναι απεχθέστερος–  • «που δεν διορθώνεται, καταργείται».  • Γι’ αυτό τώρα τον παλεύουν από δω, τον πιλατεύουν από κει,  • αλλά αυτός αντιστέκεται.  • Και πώς να ανακοινωθεί.  • Ο αδιόρθωτος.  • Ο λαιμητόμος.  •

Ισως το χειρότερο που «υλοποιούν» οι συριζαίοι είναι το δηλητήριο με το οποίο ποτίζουν  • με χίλιους δυο τρόπους  • τη δημόσια ζωή.  • (Παλιά τους τέχνη κόσκινο, θα πεις.)  • Χολερικοί και μικρόψυχοι, λιανίζουν αίφνης από την «Αυγή» τον Πύρρο Δήμα ως ολυμπιονίκη.  • Φασίζοντες του Μαξίμου δαχτυλοδείχνουν,  • εξομοιώνοντάς τους με τα σαπρόφυτα του Διαδικτύου,  • τον Πορτοσάλτε του ΣΚΑΪ και τον Παπαπαναγιώτου του Βήμα fm επειδή τουίταραν την απορία τους  • –γενική απορία–  • για τους «χειρισμούς» των Αρχών στο θαλάσσιο δυστύχημα στην Αίγινα.  • Και ο μιθριδατισμός καλά κρατεί.  •

Ρετάρω ακόμα, μετά τις «διακοπές».  • Το τομίδιο του Ν.Δ. Τριανταφυλλόπουλου «Για τον Ζήσιμο Λορεντζάτο»,  • στο οποίο αναφέρθηκα την περασμένη Κυριακή,  • έχει εκδοθεί από τον «Ικαρο». • Για όσους το αναζητήσουν.  •

Και πώς σου φάνηκαν οι «Ορνιθες» του Αριστοφάνη στην Επίδαυρο;  • Κατ’ αρχάς, ποιου Αριστοφάνη;  • Του Καραθάνου, ναι.  • Και μου κάνει εντύπωση που όσα  • διθυραμβικά  • δημοσιεύθηκαν τις πρώτες μέρες της εβδομάδας για την παράσταση,  • μεταξύ των οποίων και μια εκτενής κριτική,  • δεν αναφέρουν λέξη για το γεγονός ότι στην παράσταση αυτή είδαμε το μισό έργο.  • Εδώ είχαν εξαφανιστεί απολύτως ολόκληρα επεισόδια,  • ιδίως τα κωμικά εκείνα όπου την πολιτεία των πουλιών επισκέπτονται διαδοχικά, μόλις πληροφορήθηκαν την ίδρυσή της, διάφορα τρωκτικά της δημόσιας ζωής της Αθήνας,  • όπως ιερέας, ποιητής, χρησμολόγος, γεωμέτρης, νομοπώλης, καταδότης, πατροκτόνος κ.λπ.,  • τους οποίους εκδιώκουν κακήν κακώς ο Πεισθέταιρος και τα πουλιά.  • Εδώ ακόμη και η κωμικότατη σκηνή με την επίσκεψη τριμελούς αντιπροσωπείας των θεών στραγγαλίστηκε  • και το έργο τελείωσε απότομα καταπίνοντας την καταληκτήρια σκηνή, όπου ο Πεισθέταιρος παίρνει από τον Δία τη Βασιλεία και την φέρνει θριαμβικά στην πόλη των πουλιών. • Για να το πω με αριθμούς,  • βασιζόμενος στην παλιά, πιστή μετάφραση του Θρασύβουλου Σταύρου,  • από τις 69 σελίδες του κειμένου είχαν εξαφανιστεί οι 35 • – δηλαδή το μισό έργο. •

Πιστεύω ότι ο Νίκος Καραθάνος έδειξε πως θα μπορούσε να στήσει μια εξαίρετη αριστοφανική παράσταση, • ισοζυγιασμένη μεταξύ κωμικής και ποιητικής ατμόσφαιρας. Με πνεύμα, με δροσιά,• μακριά από τα πανηγυρτζίδικα, σαχλοεπιθεωρησιακά καμώματα, • αυτά που έκαναν το ελληνικό κοινό να έχει σήμερα στρεβλή ιδέα για το τι είναι το έργο του Αριστοφάνη. • Πιστεύω, μάλιστα, ότι είναι ο μόνος σκηνοθέτης των τελευταίων αρκετών χρόνων που δείχνει ότι μπορεί να το καταφέρει αυτό. •Αλλο αν έχανε εδώ κι εκεί το μέτρο, • πλατειάζοντας και απορρυθμίζοντας τη ροή και το νεύρο της παράστασης. • Το ζήτημα είναι να το παλέψει με το σύνολο ενός αριστοφανικού έργου. •

Αναρωτιέμαι όμως: • Ούτε το Φεστιβάλ • ούτε η παραγωγός της παράστασης Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση • αισθάνθηκαν την ευθύνη να ενημερώσουν το κοινό ότι θα δουν όχι τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη • αλλά παράσταση εμπνευσμένη από το έργο αυτό; • Δεν έχουν καμία ευθύνη για την πλάνη που αποκόμισαν χιλιάδες θεατές για τους «Ορνιθες» του Αριστοφάνη, • ιδίως όσοι έβλεπαν για πρώτη φορά το έργο; • Το συνηθέστατα πλέον σημειούμενο στο πρόγραμμα μιας παράστασης «σκηνοθεσία-διασκευή» είναι παραπλάνηση του κοινού όταν λείπει το μισό έργο. • Οχι;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή