ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων: Λιγότερα μετρητά, περισσότερη… καινοτομία

Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων: Λιγότερα μετρητά, περισσότερη… καινοτομία

Περισσότερα έσοδα από POS και λιγότερα από μετρητά ήταν από την αρχή ο στόχος της προέδρου του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων (ΤΑΠ), Αθηνάς Χατζηπέτρου, προς την κατεύθυνση της γενικότερης οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης για μέγιστη διαφάνεια, όπου προκρίνεται οι συναλλαγές να διεξάγονται μέσω τραπεζών. Τα στοιχεία δείχνουν πως το ΤΑΠ έχει μπει σε καλό δρόμο.

Το 2018, σε σύνολο εσόδων που άγγιξαν τα 111 εκατ. από τις εισπράξεις εισιτηρίων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους, τα έσοδα από POS καταγράφηκαν σε ποσοστό 25%, με τα μετρητά να καταλαμβάνουν το 75%. Από τον Ιούλιο του 2018, όμως, στα 11 μνημεία (Ακρόπολη, Αρχαία Αγορά, Ολυμπιείο, Κνωσός, Αρχαία Μεσσήνη κ.ά.) όπου λειτούργησε το e-ticket μειώθηκε η αναλογία των μετρητών και από το 75% έπεσε στο 67%. Η διαφήμιση του e-ticket (είναι κρίμα που δεν έχουν γίνει ακόμη κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση) καθώς και η δυνατότητα έκδοσης από μεγάλες βάσεις, όπως Booking, Viva κ.ά., θα μειώσει δραστικά τη χρήση μετρητών. Ηδη, το 2019 στους 11 χώρους του e-ticket μειώνονται στο 44%.

Με γοργούς ρυθμούς προχωράει και ο διαγωνισμός για την εκμίσθωση των 15 αναψυκτηρίων σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία της χώρας, όπου υπάρχει μεγάλη συμμετοχή. Μάλιστα στους Δελφούς και στο Ολυμπιείο υπήρξε διψήφιος αριθμός συμμετοχών. Η λειτουργία των αναψυκτηρίων την ερχόμενη άνοιξη είναι ένα στοίχημα για την κυβέρνηση, που επιθυμεί να καταγράψει ένα success story στον πολιτισμό. Επίσης, το ερχόμενο Σαββατοκύριακο 22-23/2 το ΤΑΠ διοργανώνει στους χώρους του Επιγραφικού Μουσείου της Αθήνας (Τοσίτσα) διήμερο διαγωνισμό καινοτομίας TAP 2 OPEN 2.0 Bootcamp, με στόχο την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών για τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.

Η δράση αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων για μια προσέγγιση ανθρωποκεντρική στους αρχαιολογικούς χώρους και στα μουσεία μέσω της υιοθέτησης νέων διεθνών καλών πρακτικών, της προώθησης του ψηφιακού μετασχηματισμού στον χώρο του πολιτισμού και της δημιουργίας εμπειρίας και τεχνογνωσίας μέσα από διαδικασίες ανοιχτής καινοτομίας, με στόχο την ενίσχυση και την προώθηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.