ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Νεοφυείς εταιρείες με στόχο την Κωνσταντινούπολη

neofyeis-etaireies-me-stocho-tin-konstantinoypoli-2003044

Ολοι οι δρόμοι οδηγούν στην… Πόλη. Με στόχο την Κωνσταντινούπολη, 16 ομάδες νεοφυών επιχειρήσεων (start-ups) δουλεύουν πυρετωδώς όλο το Σαββατοκύριακο, στο πλαίσιο της πρώτης ελληνοτουρκικής συνεργασίας για την προώθηση της επιχειρηματικότητας. Το πρόγραμμα «Disrupt, Startup, ScaleUP Founders Bootcamp» αποτελεί πρωτοβουλία της ελληνικής Industry Disruptors – Game Changers, του τουρκικού Business School Özyegin και του οργανισμού Girisim Fabikasi – Fit Startup Factory. To ενδιαφέρον για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό, που θα δώσει σε τρεις επιχειρήσεις πρόσβαση στην ανθηρή τουρκική αγορά των 75 εκατομμυρίων, ήταν τέτοια, που αντί για δέκα επελέγησαν 16 ομάδες. «Πολλοί από τους σημερινούς Τούρκους επιχειρηματίες σπούδασαν και δημιούργησαν στο εξωτερικό, αλλά επαναπατρίστηκαν μεταφέροντας την τεχνογνωσία τους» ανέφερε χθες στους Ελληνες συμμετέχοντες ο Ιhsan Elgin, που πιστεύει στη δυναμική των ελληνοτουρκικών επιχειρηματικών συνεργασιών.

Μια εταιρεία που θα λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ των διοργανωτών εκδηλώσεων και επίδοξων χορηγών έχει δημιουργήσει η 5μελής ομάδας sponsor boat, που έχει επιλεγεί και στον συνεργατικό κόμβο orange grove της ολλανδικής πρεσβείας. «Εχοντας εργαστεί στον χώρο του θεάματος είχα διαπιστώσει ότι η εξεύρεση χορηγού ήταν πολύ απαιτητική διαδικασία», σχολίασε στην «Κ» ο Αλέξανδρος Μέλης, «έχει, άλλωστε, αποδειχθεί ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι η χορηγία». Τα βάσανα της γραφειοκρατίας υπόσχεται να απαλύνει το tobiz. «Πρόκειται για μια πλατφόρμα όπου θα υποδεικνύουμε μέσω βίντεο στους νέους επιχειρηματίες τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν στην εφορία, για να αποφύγουν μοιραία λάθη και να εξοικονομήσουν ενέργεια και χρόνο, ενώ σε δεύτερο επίπεδο θα μπορούμε να τους φέρνουμε σε επαφή με έμπειρους λογιστές», εξηγεί ο 31χρονος Στέργιος Ντίνος.

Εφαρμογή για τον καφέ

Το εθνικό μας πάθος, τον καφέ, στον οποίο επενδύουμε ετησίως 448 ευρώ ο καθένας μας, σκοπεύει να μας προσφέρει απλόχερα εφαρμογή, που θα λειτουργεί από τον Μάρτιο, το coffree. «Ως γιος καφετζή γνώριζα εκ των έσω τη δουλειά» θυμάται ο 36χρονος Πέτρος Δεμερτζής. «Στο δίκτυο θα συνδεθούν 100 καφετέριες στην Αττική, ο χρήστης θα εντοπίζει στο κινητό ποια είναι η πιο κοντινή του και θα αγοράζει από εκεί καφέ» περιγράφει, «έτσι θα κερδίζει έναν πόντο, που θα τον εξαργυρώνει σε άλλη καφετέρια, μέλος της αλυσίδας, όπου θα απολαμβάνει δωρεάν τον καφέ».

Το πάθος των φιλάθλων θα ανατροφοδοτεί μια άλλη εφαρμογή, μέσω της οποίας οι φίλαθλοι μέσα και έξω από το γήπεδο θα μοιράζονται την εμπειρία τους με ανταλλαγή φωτογραφιών και σχολίων. «Στην ουσία, οι φίλαθλοι θα δίνουν το δικό τους στίγμα στον αγώνα, που θα αποτυπώνεται σε ένα ιδιότυπο καρδιογράφημα» περιγράφει η εμπνεύστρια και φίλαθλος η ίδια, Νίκη Παυλίδου, που εργάζεται και στον συνεργατικό χώρο orange grove.

Σε πιο ρομαντικούς, ιστιοπλόους, ναυτικούς και κάθε λογής ταξιδευτές απευθύνεται σύστημα ναυσιπλοΐας που θα λειτουργεί μέσω κάμερας σε κινητό, tablets κ.ά. «Το poseadon θα δίνει κάθε πληροφορία πλοήγησης, όσο είμαστε εν πλω» καταλήγει ο Μιχάλης Συνοδινός, που συμμετέχει και στο orange grove.