ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα 10 πρώτα ΚΤΕΛ ενσωματώνονται στο δίκτυο των ΟΣΥ

ta-10-prota-ktel-ensomatonontai-sto-diktyo-ton-osy

Στους δρόμους της Αττικής θα κυκλοφορήσουν μεθαύριο τα πρώτα δέκα οχήματα ΚΤΕΛ προκειμένου να ενσωματωθούν στο δίκτυο δρομολογίων των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Ο αρχικός προγραμματισμός ήθελε την ενσωμάτωση των 200 συνολικά λεωφορείων ΚΤΕΛ στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας να ξεκινά στις αρχές Νοεμβρίου, ωστόσο οι εικόνες συνωστισμού που παρατηρούνται συστηματικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, επέσπευσαν τις διαδικασίες. Ετσι, την Πέμπτη θα κυκλοφορήσουν τα 10 πρώτα οχήματα, στη συνέχεια θα βγουν άλλα 40 και άλλα 50 και μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου θα έχουν προστεθεί τα συνολικά 200 λεωφορεία που προβλέπονται από τη σχετική συμφωνία με τα ΚΤΕΛ. 

Τα λεωφορεία αυτά θα καλύψουν κυρίως περιφερειακά δρομολόγια, ώστε να «απελευθερωθούν» αστικά λεωφορεία, που θα μετακινηθούν στις επιβαρυμένες γραμμές του κέντρου της Αθήνας που εμφανίζουν και μεγαλύτερη επιβατική κίνηση. Στην παρούσα φάση βέβαια οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ έχουν επιδοθεί σε ένα σαφάρι προσλήψεων οδηγών, καθώς φαίνεται ότι το υφιστάμενο προσωπικό τους δεν επαρκεί για την κάλυψη των αναγκών του ΟΑΣΑ. 

Στις παραπάνω ανακοινώσεις προέβη χθες ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, ο οποίος αποκάλυψε και το ακριβές κόστος σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ για το ελληνικό Δημόσιο. Σημείωσε ότι το κόστος ανά χιλιόμετρο για τον ΟΑΣΑ σήμερα στην Αθήνα ανέρχεται περίπου στα τρία ευρώ, ενώ το αντίστοιχο κόστος για το ΚΤΕΛ διαμορφώνεται στο 1,41 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων με leasing, που περιλαμβάνει περίπου 300 οχήματα ηλικίας έως 10 ετών τα οποία θα ξεκινήσουν να δρομολογούνται στις αρχές του νέου έτους. Η σύμβαση για τα leasing θα είναι τριετής με ετήσιο κόστος ανά λεωφορείο 33.800 ευρώ, δηλαδή συνολικά διαμορφώνεται περίπου στα 30 εκατ. ευρώ για 3 χρόνια. Εάν το Δημόσιο αγοράσει τα αντίστοιχα λεωφορεία, αστικού τύπου με 50 θέσεις, θα χρειαστεί τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, ενώ στην περίπτωση leasing περιλαμβάνονται και το κόστος ανταλλακτικών και η αποκατάσταση ζημιών. 

Ταυτόχρονα προγραμματίζεται η πρόσληψη 655 ατόμων (οδηγών και τεχνικών) σε ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες και ΟΣΥ) με ταχύτατες διαδικασίες αλλά με όρους ΑΣΕΠ. Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι μέσα σε τέσσερις μήνες ο στόλος θα έχει αυξηθεί κατά 80%.