Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο

Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο

3' 53" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια εφαρμογή που αξιολογεί την καταλληλότητα των πεζοδρομίων για άτομα με αναπηρία. Ενα έξυπνο σύστημα που αναγνωρίζει τα σημάδια ασθενειών των φυτών και των λαχανικών. Ενα πληροφοριακό σύστημα που ενημερώνει για τα οφέλη της αιμοδοσίας και τις ανάγκες σε αίμα. Είναι μερικές μόνο από τις συμμετοχές στον φετινό, 2ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό του Generation Next, στον οποίο συμμετείχαν 85 ομάδες, αποτελούμενες από 300 μαθητές γυμνασίου και λυκείου από 22 νομούς της Ελλάδας. Το Generation Next είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα ανάπτυξης STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) δεξιοτήτων. Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας www.generationnext.vodafone.gr, που διατίθεται με ελεύθερη πρόσβαση σε όλους, μαθητές, εκπαιδευτικοί αλλά και το ευρύ κοινό έρχονται σε επαφή με τα επιστημονικά πεδία του STEM, διευρύνουν τις γνώσεις τους, καλλιεργούν τις δεξιότητές τους και μαθαίνουν, με διασκεδαστικό και διαδραστικό τρόπο.

Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο-1
1η θέση: Οι «LAB Web» με την εφαρμογή «e-Αιμοδότες». Tο πληροφοριακό σύστημα «e-Αιμοδότες» θα ενημερώνει για τα οφέλη της εθελοντικής αιμοδοσίας. Αποτελείται από τη διαδικτυακή εφαρμογή για την πληροφόρηση των χρηστών, το πληροφοριακό σύστημα για την καταχώριση των τρεχουσών αναγκών αίματος και τις αιμοδοσίες, καθώς και την android εφαρμογή για την ενημέρωση των χρηστών. Μαθητές: Βασίλης Ευτυχιάκος, Λέανδρος Κουρτίδης, Αγγελος-Μιχαήλ Χουβαρδάς, υπεύθυνη καθηγήτρια: Ανδρονίκη Βερρή, 3ο Γενικό Λύκειο Κομοτηνής.

Το 2016, ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, συνιδρυτής και γενικός διευθυντής της SciCo (Science Communication, ομάδα με αντικείμενο την επικοινωνία της επιστήμης στο ευρύ κοινό), επιστρέφει από ένα πρόγραμμα μετεκπαίδευσης στην κοινωνική επιχειρηματικότητα στο Στάνφορντ και μοιράζεται με την ομάδα την ιστορία μιας κοπέλας από την Αφρική, η οποία παρείχε τεχνική εκπαίδευση σε νεαρές γυναίκες, με σκοπό να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και παράλληλα να προσφέρουν βοήθεια στον τόπο τους, ένα πολύ φτωχό χωριό στη Νότιο Αφρική. «Εχοντας ήδη μια πολυετή δράση στον τομέα της Επικοινωνίας της Επιστήμης, η ομάδα κατάλαβε ότι η επικοινωνία είναι πολύ σημαντική από τη μία, αλλά για να επιτευχθεί συστημική αλλαγή χρειάζεται και κάτι πιο απτό, ένα στοιχείο ενδυνάμωσης», λέει η Ιφιγένεια Παγωμένου, μέλος της SciCo και Senior Project Manager του Generation Next. «Εχοντας κατά νουν ότι η σύνδεση των επιστημονικών και εκπαιδευτικών δράσεων με την τοπική κοινότητα είναι πολύ σημαντική για την εξέλιξη ενός τόπου, τέθηκε το ερώτημα σχετικά με το πώς μπορούμε να διδάξουμε συστηματικά την επιστήμη και την τεχνολογία σε περιοχές που έχουν ανάγκη, με σκοπό να λύσουν τοπικά τους προβλήματα. Ετσι, δημιουργήθηκε η ιδέα του STEM προγράμματος STEMPowering Youth, προκατόχου του Generation Next».

Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο-2
2η θέση: Οι Envi.Tech με το σύστημα «Newclear Vision». Eνα «έξυπνο» σύστημα αειφόρου γεωργίας, το οποίο με τη χρήση της μηχανικής όρασης και της τεχνητής νοημοσύνης, σε συνδυασμό με τη μηχανική μάθηση, αναγνωρίζει σημάδια ασθενειών των φυτών. Βασίζεται σε ανανεώσιμους πόρους, εξελίσσει την οικολογική καλλιέργεια και την αστική γεωπονία και συμβάλλει στη βιώσιμη διαχείριση των φυσικών πόρων. Μαθητές: Γιώργος Κρανιδιώτης, Παναγιώτα Τρελλοπούλου, υπεύθυνος καθηγητής: Κωνσταντίνος Γιανναράς, 3ο Γενικό Λύκειο Κερατσινίου.

Η SciCo μοιράστηκε αυτήν την ιδέα με το ίδρυμα Vodafone, που ανταποκρίθηκε θετικά και έτσι το 2017, με την ακαδημαϊκή συμβολή της Ελληνογερμανικής Αγωγής, άρχισε η υλοποίηση του προγράμματος σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, καθώς οι έφηβοι που ζουν σε αυτές έχουν λιγότερες ευκαιρίες εξωσχολικών δραστηριοτήτων STEM. Μέσα σε δυόμισι χρόνια επιμορφώθηκαν δεκάδες εκπαιδευτικοί και εκατοντάδες μαθητές από 42 απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, οι οποίοι ανέπτυξαν 180 καινοτόμες ιδέες για επίλυση τοπικών προβλημάτων. Ακολούθως, το πρόγραμμα επεκτάθηκε σε πανελλαδικό επίπεδο και δημιουργήθηκε η πλατφόρμα του Generation Next. Το Generation Next, μέσω των προσφερόμενων εργαλείων και των δράσεών του (εκπαιδευτική πλατφόρμα, STEM Labs σε απομακρυσμένες περιοχές, Virtual Classrooms για εκπαιδευτικούς, παροχή τεχνικού εξοπλισμού και επιστημονική υποστήριξη εκπαιδευτικών φορέων κ.ά.), επιμορφώνει εκπαιδευτικούς και φέρνει σε επαφή τη σχολική κοινότητα με την τοπική κοινωνία, καλλιεργώντας τις δεξιότητες και τη δημιουργική και κριτική σκέψη των μαθητών. «Το πρόγραμμα εισάγει νέες καινοτομίες, οι οποίες εμπλουτίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, έχοντας ως στόχο να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας ψηφιακής κοινωνίας στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι, πλήρως και ισότιμα», επισημαίνει η κ. Παγωμένου. Στο πλαίσιο του διαγωνισμού, που απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθητές γυμνασίου και λυκείου, οι συμμετέχουσες ομάδες (δύο έως τεσσάρων ατόμων υπό την επίβλεψη ενός καθηγητή ή ενηλίκου) καλούνται να εμπνευστούν από την καθημερινότητά τους και να δώσουν λύσεις σε πραγματικά προβλήματα της κοινωνίας.

Πώς η νέα γενιά διαμορφώνει το αύριο-3
3η θέση: Οι SmartPath με την εφαρμογή «SmartPath». Εφαρμογή που αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά των πεζοδρομίων, τα οποία διευκολύνουν τη μετακίνηση των ΑμεΑ. Παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να χαρακτηρίζουν τα πεζοδρόμια ως προς την καταλληλότητά τους, με βάση το πλάτος, την ποιότητα επιφάνειας του πεζοδρομίου και την ύπαρξη ή μη ράμπας. Μαθητές: Μαρία Κωστάκη, Αποστόλης Μηλιώτης, Κατερίνα Τεντολούρη, Βαγγέλης Τσίπρας, υπεύθυνος καθηγητής: Δημήτρης Μπάνος, 6ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων.

Μέχρι σήμερα, μέσα από τις ποικίλες δράσεις του προγράμματος έχουν επιμορφωθεί 84.000 άτομα, ενώ στον διαγωνισμό έχουν λάβει μέρος 118 σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί και έχουν γεννηθεί 374 ιδέες από 94 περιοχές της Ελλάδας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή