ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Καινοτόμα παγκάκια από μαθητές λυκείου

kainotoma-pagkakia-apo-mathites-lykeioy-561340084

«Το κίνητρο για τον μαθητή είναι η επαφή που έχει με το σχολείο, η σιγουριά που νιώθει ότι η προσπάθειά του θα βρει υποστήριξη». Αυτό δήλωσε χθες στην «Κ» ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης Πέτρος Ματζάκος, μιλώντας με ενθουσιασμό για τα κίνητρα των μαθητών του σχολείου του που, μαζί με τους καθηγητές τους, έφτιαξαν ένα καινοτόμο παγκάκι, δουλεύοντας ώρες εκτός σχολείου εν μέσω πανδημίας. Το παγκάκι έχει γίνει ανάρπαστο καθώς περισσότερα από 2.000 παγκάκια έχουν ήδη παραγγελθεί από δήμους και ξενοδοχεία.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Επιχειρηματικότητας Νέων με Προσανατολισμό στην Αειφόρο Ανάπτυξη, οι μαθητές της ομάδας RAISE (Reusable – Advanced – Innovative – Safe – Economical) του Γενικού Λυκείου Φιλοθέης σχεδίασαν ένα καινοτόμο παγκάκι, κατασκευασμένο από συμπιεσμένα ανακυκλωμένα υλικά (χαρτοπολτό και πριονίδι), προάγοντας την επαναχρησιμοποίηση υλικών μετά το πέρας του ορίου ζωής τους. 

kainotoma-pagkakia-apo-mathites-lykeioy0Σύμφωνα με την περιγραφή του σχολείου, το παγκάκι είναι βαμμένο με φωτοκαταλυτικά χρώματα, τα οποία απορροφούν ατμοσφαιρικούς ρύπους, ενώ ταυτόχρονα δεσμεύουν διοξείδιο του άνθρακα. Επιπλέον, παρέχει υποδοχές για τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών, δύο κάδους ανακύκλωσης, ηλιακά πάνελ, βιοδιασπώμενες σακούλες και φτυαράκια για τη συλλογή των απορριμμάτων των κατοικιδίων. Οι κάδοι ανακύκλωσης φέρουν αισθητήρες πληρότητας που ειδοποιούν τα απορριμματοφόρα λίγο πριν γεμίσουν, ελαχιστοποιώντας τα δρομολόγιά τους και εξοικονομώντας ορυκτούς πόρους, σύστημα κλειδώματος όταν γεμίσουν, ώστε να μη ρυπαίνεται ο περιβάλλων χώρος από την υπερχείλισή τους και αισθητήρες για ανέπαφη χρήση.

Ο σχεδιασμός έγινε από μαθητές και κατασκευάστηκε από μαραγκό, ενώ το εγχείρημα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας μέσω της πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης. Στην ομάδα RAISE μετέχουν 18 μαθητές, και όπως εξήγησε στην «Κ» ο κ. Ματζάκος εκτός από την ιδέα και την κατασκευή, οι μαθητές συνεργάστηκαν με το Πολυτεχνείο, ενημερώθηκαν για τα χρώματα, ενώ οργάνωσαν υποομάδες διαχείρισης του έργου, όπως μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων, τεχνολογικής υποστήριξης κ.ά.

Χθες, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επισκέφθηκε το Γενικό Λύκειο Φιλοθέης με αφορμή την 21η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Δημιουργικότητας και Καινοτομίας, και την 22η Απριλίου, Διεθνή Ημέρα Μητέρας Γης. «Εμπνευσή μας αποτέλεσαν οι καθηγητές μας και το σχολείο μας», είπαν οι μαθητές, καθώς ανέφεραν πως παρατήρησαν ότι ένα κοινό παγκάκι μπορεί να μετατραπεί σε οικολογικό. H υπουργός δήλωσε, μεταξύ άλλων, ότι «παρά τις δυσκολίες της πανδημίας, μαθητές οργανώθηκαν, συνεργάστηκαν, δημιούργησαν ένα πρωτοπόρο προϊόν, που κατάφεραν ήδη να προωθήσουν στην αγορά. Η βιωματική εκπαίδευση, η σφαιρική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση και η ενεργός συμμετοχή των παιδιών μας αποτελούν προτεραιότητα».