Σεπόλια: Ένα δύσκολο έργο μέσα στον αστικό ιστό

Σεπόλια: Ένα δύσκολο έργο μέσα στον αστικό ιστό

H υπογειοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023

1' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκονται οι εργασίες υπογειοποίησης του σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια, που αφορά την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, συνολικού μήκους 2,36 χλμ., εκ των οποίων περίπου 1,5 χλμ. είναι πλήρως υπογειοποιημένο. Το αντικείμενο του έργου της ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνει δύο νέες διαβάσεις πεζών στην οδό Ξανθίππης και στην οδό Ξένου, καθώς και δύο κτίρια για εξυπηρέτηση των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων. Η κατασκευή ξεκινάει από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών προς Θεσσαλονίκη και καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες, στην περιοχή Σεπολίων του Δήμου Αθηναίων. Το έργο, προϋπολογισμού 66,58 εκατ. ευρώ, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2023. 

To πολυαναμενόμενο αυτό έργο που πρόκειται να μεταμορφώσει το συγκεκριμένο τμήμα του Δήμου Αθηναίων είναι τεχνικά δύσκολο, καθώς βρίσκεται μέσα στον αστικό ιστό, με τη γραμμή να παραμένει σε λειτουργία, ενώ περνάει από τη σήραγγα του μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική και τον κεντρικό αγωγό της ΕΥΔΑΠ. Το μέγιστο βάθος της σήραγγας είναι στα 19 μέτρα κάτω από το έδαφος, η σήραγγα ξεκινάει από την οδό Σεπολίων και καταλήγει στην οδό Σιώκου, με ενδιάμεση την οδό Αγίου Μελετίου. Εχει προβλεφθεί ειδική αντιστήριξη στο τμήμα που συναντά τη γραμμή 2 του μετρό στο τμήμα Σεπόλια – Αττική. Η σήραγγα θα περιλαμβάνει 4 γραμμές και κατά τη διάρκεια της κατασκευής η υφιστάμενη μονή γραμμή περιορίζεται σε μία προκειμένου να κατασκευαστεί το ανατολικό μέρος της σήραγγας.

Με την παράδοση του ανατολικού τμήματος στην κυκλοφορία, η επίγεια γραμμή θα καταργηθεί και θα ξεκινήσει η κατασκευή του δυτικού τμήματος της σήραγγας, ώστε στη συνέχεια να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το σύνολο του έργου. Η κατασκευή της σήραγγας Σεπολίων θα σημάνει και την πλήρη ανισοπεδοποίηση και υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Αθήνα μέχρι το ΣΚΑ, την αύξηση της χωρητικότητας και την άνετη διέλευση προαστιακών και υπεραστικών τρένων. Στη υφιστάμενη γραμμή το κέρδος θα είναι μεγάλο. Θα καταργηθούν οι επικίνδυνες ισόπεδες διαβάσεις και στη θέση των γραμμών θα δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο 30 στρεμμάτων, που θα περιλαμβάνει πεζόδρομο 1,8 μ., πράσινο και χώρους αναψυχής. Εκατέρωθεν θα λειτουργούν κανονικά οι υφιστάμενοι δρόμοι.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή