Χαμηλές «ταχύτητες» στην ηλεκτροκίνηση

Χαμηλές «ταχύτητες» στην ηλεκτροκίνηση

Περιορισμένη απορρόφηση των κονδυλίων του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά». Οι ελλείψεις στις υποδομές, μεγάλο εμπόδιο.

χαμηλές-ταχύτητες-στην-ηλεκτροκίν-561511126

Στην πρίζα μπαίνουν συνολικά 4.474 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα σε όλη τη χώρα, με την πλειονότητα αυτών να έχει ταξινομηθεί εντός του τρέχοντος έτους. Η προσπάθεια της κυβέρνησης για ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης δεν έχει φέρει μέχρι στιγμής τα επιθυμητά αποτελέσματα, καθώς τα στοιχεία του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά» κάνουν λόγο για περιορισμένη απορρόφηση των υφιστάμενων κονδυλίων (μόλις στο 31% έως τα μέσα Αυγούστου 2021), αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης του προγράμματος και μετά τη λήξη του τρέχοντος έτους. Σχεδόν βέβαιη θεωρείται η τροποποίηση των όρων του προγράμματος με στόχο την προσέλκυση περισσότερων ενδιαφερομένων. Οι αλλαγές θα αφορούν κυρίως, αν όχι μόνο, τον εταιρικό στόλο και τις διαδικασίες μίσθωσης μέσω leasing.

Στο μεταξύ, το μητρώο του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών περιλαμβάνει σήμερα 4.474 αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκ των οποίων τα 2.256 ταξινομήθηκαν φέτος, όπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος, στο συνέδριο Electric Vehicle Conference. «Πέρυσι, όλο το 2020, είχαν ταξινομηθεί 1.177 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και θεωρείται βέβαιο ότι έως το τέλος του έτους θα έχουμε υπερδιπλασιασμό των ταξινομήσεων σε σχέση με πέρυσι», συμπλήρωσε ο ίδιος.  

Χαμηλές «ταχύτητες» στην ηλεκτροκίνηση-1

Σημεία φόρτισης

Ακόμα πιο ενδεικτικός είναι ο δείκτης που αφορά την παρουσία σημείων φόρτισης ανά 100 χλμ. οδικού δικτύου (εθνικό, επαρχιακό, αστικό). Η χώρα μας βρίσκεται στην τελευταία θέση μαζί με τη Λιθουανία ως προς τον αριθμό φορτιστών ανά 100 χλμ. δρόμου. Ειδικότερα, η Ελλάδα και η Λιθουανία μετρούν μόλις 0,2 φορτιστές ανά 100 χλμ., σύμφωνα με τα στοιχεία του 2020 της ACEA. Ακολουθούν η Πολωνία με 0,4, η Λετονία και η Ρουμανία με 0,5 φορτιστές ανά 100 χλμ. εκάστη. Η μεγαλύτερη πυκνότητα φορτιστών συναντάται στην Ολλανδία (47,5 φορτιστές ανά 100 χλμ. δρόμου) και ακολουθούν το Λουξεμβούργο (34,5), η Γερμανία (19,4) και η Πορτογαλία (14,9).

Αναφερόμενος στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει το σύνολο της ηλεκτροκίνησης στη χώρα, ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι «πρόσφατα εκδόθηκε η ΚΥΑ που περιγράφει τους όρους και τις προϋποθέσεις αναγγελίας έναρξης λειτουργίας των συνεργείων που εκτελούν εργασίες επισκευής και συντήρησης σε οχήματα υψηλής τάσης (σ.σ. ηλεκτροκίνητα). Προωθείται, επίσης, η σχετική νομοθετική ρύθμιση που αφορά τους τεχνίτες, ώστε να είναι πλήρες το θεσμικό πλαίσιο που εξασφαλίζει την τεχνική υποστήριξη του ηλεκτροκίνητου οχήματος».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή