Χωρίς «υβριδικό» ενδιαφέρον ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία

Χωρίς «υβριδικό» ενδιαφέρον ο διαγωνισμός για τα λεωφορεία

Σε τροχιά εισέρχεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 770 λεωφορείων καθώς χθες, ύστερα από έξι παρατάσεις, άνοιξαν οι φάκελοι προσφορών που κατατέθηκαν πριν από λίγες ημέρες.

2' 20" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε τροχιά εισέρχεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια των 770 λεωφορείων καθώς χθες, ύστερα από έξι παρατάσεις, άνοιξαν οι φάκελοι προσφορών που κατατέθηκαν πριν από λίγες ημέρες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδιαφέρον επέδειξαν συνολικά τέσσερις εταιρείες, ενώ παραμένει η εκκρεμότητα σε τμήμα του διαγωνισμού για το οποίο το ΣτΕ έχει εκδώσει απόφαση προσωρινής διαταγής. Λόγω του όγκου του αντικειμένου του, ο διαγωνισμός είχε χωριστεί σε πέντε τμήματα. Ωστόσο, προσφυγή μίας εκ των ενδιαφερομένων εταιρειών οδήγησε στην απόφαση του ΣτΕ, η οποία πρακτικά «παγώνει» το τμήμα του διαγωνισμού που αφορά τα υβριδικά οχήματα. Το κομμάτι του διαγωνισμού που «πάγωσε» αφορά την προμήθεια 100 λεωφορείων 12 μέτρων υβριδικής τεχνολογίας EURO VI (προϋπολογισμός 38,4 εκατ. ευρώ). Πληροφορίες ωστόσο αναφέρουν ότι ανεξάρτητα από την απόφαση του ΣτΕ, ουδεμία εταιρεία φαίνεται να εκδήλωσε ενδιαφέρον για τα υβριδικά λεωφορεία.

Η υπόθεση αναμένεται να εκδικαστεί στο ΣτΕ στις 9 Μαΐου, ενώ η επιτροπή του διαγωνισμού φαίνεται ότι θα οδηγήσει στη ματαίωση του εν λόγω τμήματος. Ετσι, αντί 770 λεωφορείων ο διαγωνισμός θα αφορά πλέον 670, χωρίς να περιλαμβάνει τα υβριδικά. Πληροφορίες αναφέρουν ότι το κενό των 100 οχημάτων ενδέχεται να καλυφθεί μέσω leasing. Ως προς το μείγμα της χρηματοδότησης ο διαγωνισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, 230 πλήρως χρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε. ηλεκτρικά λεωφορεία και 350 οχήματα (ηλεκτρικά και CNG) τα οποία συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ.

Αναλυτικά, το δεύτερο τμήμα του διαγωνισμού περιλαμβάνει 200 αστικά λεωφορεία 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI (προϋπολογισμός 73,1 εκατ. ευρώ). Το τρίτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά την προμήθεια 100 αρθρωτών λεωφορείων 18 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ (53,3 εκατ. ευρώ). Το τέταρτο τμήμα περιλαμβάνει 100 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. (προϋπολογισμός 56,26 εκατ. ευρώ) και το πέμπτο τμήμα άλλα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. (154,6 εκατ. ευρώ).

Θα αφορά 670 οχήματα αντί 770, χωρίς να περιλαμβάνει τα υβριδικά, καθώς καμία εταιρεία δεν εκδήλωσε ενδιαφέρον, ενώ το συγκεκριμένο κομμάτι του διαγωνισμού έχει «παγώσει» από το ΣτΕ.

Η ποικιλία στην αυτονομία των οχημάτων κρίθηκε απαραίτητη καθώς η μικρότερη αυτονομία στην ηλεκτροκίνηση επέτρεπε την είσοδο ευρωπαϊκών εταιρειών στον διαγωνισμό, οι οποίες εξακολουθούν να υπολείπονται των κινεζικών σε επίπεδο τεχνολογίας στην ηλεκτροκίνηση.

Δύο από τις εταιρείες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό προχώρησαν στην κατάθεση προσφυγών στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών. Η μία προσφυγή είναι αυτή που ακύρωσε επί του πρακτέου το πρώτο τμήμα του διαγωνισμού, καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, η προσφεύγουσα εταιρεία επικαλέστηκε όρους σχετικούς με τις τεχνικές προδιαγραφές, που σχετίζονται με συγκεκριμένη μέθοδο υβριδισμού.

Βασικός στόχος παραμένει η υπογραφή των συμβάσεων μέχρι το επόμενο καλοκαίρι, ώστε τα πρώτα λεωφορεία να αρχίσουν να καταφθάνουν το πρώτο εξάμηνο του 2023 και η προμήθειά τους να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024. Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε αρχικώς τον περασμένο Οκτώβριο, με αρχική προθεσμία υποβολής των φακέλων στις 8 Νοεμβρίου 2021 και άνοιγμα αυτών στις 12 του ίδιου μήνα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή