Δυστύχημα με ελικόπτερο στα Σπάτα: Τα ερωτήματα μιας τραγωδίας

Δυστύχημα με ελικόπτερο στα Σπάτα: Τα ερωτήματα μιας τραγωδίας

Ελεύθεροι χωρίς ποινική δίωξη οι τρεις συλληφθέντες για τον θανάσιμο τραυματισμό του 22χρονου Βρετανού στα Σπάτα

3' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ελεύθερους δίχως να τους ασκήσει ποινική δίωξη άφησε ο εισαγγελέας τους τρεις συλληφθέντες για τον θανάσιμο τραυματισμό του 22χρονου Βρετανού Τζακ Φέντον από τον πίσω έλικα ιδιωτικού ελικοπτέρου, το απόγευμα της Δευτέρας σε ελικοδρόμιο στα Σπάτα. Πρόκειται για τον πιλότο του μοιραίου ελικοπτέρου και δύο τεχνικούς εδάφους, που όπως προβλέπεται από τις διαδικασίες είχαν την ευθύνη για την ασφάλεια των τεσσάρων επιβατών κατά την αποβίβασή τους από το ελικόπτερο.

Οι τρεις άνδρες συνελήφθησαν από τα στελέχη της Διεύθυνσης Αστυνομίας Βορειοανατολικής Αττικής με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια. Οδηγήθηκαν χθες ενώπιον του εισαγγελέα, ο οποίος ζήτησε να αφεθούν ελεύθεροι και διέταξε τη διενέργεια κατεπείγουσας προκαταρκτικής έρευνας. Το δυστύχημα έγινε λίγο μετά τις 6 το απόγευμα της Δευτέρας σε ελικοδρόμιο κοντά στο κτήμα Λώλου στα Σπάτα. Ο 22χρονος μαζί με φίλους του επέστρεφαν από τη Μύκονο με δύο μισθωμένα ελικόπτερα. Επρόκειτο να μεταβούν στο «Ελ. Βενιζέλος», απ’ όπου με ιδιωτικό αεροσκάφος θα επέστρεφαν στη Μ. Βρετανία. Κατά την αποβίβασή του ωστόσο στο ελικοδρόμιο, και κάτω από συνθήκες που θα αποσαφηνιστούν στο πλαίσιο της προκαταρκτικής, ο 22χρονος πλησίασε τον πίσω έλικα του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα.

Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, οι επιβάτες οφείλουν να αποβιβάζονται συνοδεία των τεχνικών εδάφους που έχουν την ευθύνη να τους συνοδεύσουν με ασφάλεια μακριά από τα στροφεία του ελικοπτέρου. Τι συνέβη λοιπόν προχθές στο ελικοδρόμιο στα Σπάτα; Τουλάχιστον ο ένας από τους συλληφθέντες φέρεται να κατέθεσε εξεταζόμενος από τους αστυνομικούς ότι ενώ οι επιβάτες είχαν αποβιβαστεί από το ελικόπτερο, ο άτυχος νεαρός αποκόπηκε από τους συνεπιβάτες και τους συνοδούς τους και πλησίασε το ελικόπτερο πιθανόν προκειμένου να βγάλει μια σέλφι με το κινητό του τηλέφωνο. Κάποιο άτομο από την παρέα του ωστόσο, που ήταν παρόν στον θανάσιμο τραυματισμό, διέψευσε μιλώντας στην εφημερίδα Daily Mail τον ισχυρισμό, καταγγέλλοντας μάλιστα ότι δεν τηρήθηκαν οι διαδικασίες ασφαλείας.

Ο βρετανικός Τύπος

Το πρωτόκολλο ασφαλούς αποβίβασης επιβάλλει στον χειριστή να καλέσει τους επιβάτες να παραμείνουν στην καμπίνα μέχρι ότου οι έλικες σταματήσουν να κινούνται.

Σοκ και δέος προκάλεσε στη βρετανική κοινή γνώμη η είδηση του τραγικού θανάτου του νεαρού. Ο βρετανικός Τύπος αφιέρωσε εκτενή δημοσιεύματα στο συμβάν αναζητώντας τόσο τις ακριβείς συνθήκες του θανατηφόρου δυστυχήματος όσο και τις πιθανές ευθύνες γι’ αυτό. Ο πατέρας του νεκρού είναι ο Μιγκουέλ Φέντον, επικεφαλής μάρκετινγκ, δημοσίων σχέσεων στο τουριστικό πάρκο Τhe Hop Farm στην κομητεία του Κεντ, που συνιστά πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες κάθε χρόνο, αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα της Daily Mail.

Στο μικροσκόπιο των Αρχών, περιγράφουν οι Times του Λονδίνου, βρίσκεται το κατά πόσον τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες ασφαλείας για την αποβίβαση από το πτητικό μέσο. Οι έλικες στον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου Bell 407 εξακολουθούν να περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα επί περίπου δύο λεπτά μετά το σβήσιμο του κινητήρα. Ο χειριστής, όμως, έχει τη δυνατότητα να σταματήσει την περιστροφή τους εντός 50 δευτερολέπτων με το πάτημα ενός κουμπιού. Το πρωτόκολλο ασφαλούς αποβίβασης επιβάλλει στον χειριστή να καλέσει τους επιβάτες να παραμείνουν στην καμπίνα μέχρι ότου οι έλικες σταματήσουν να κινούνται. Ομως, δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να «κλειδώνει την πόρτα», ούτε ιπτάμενο προσωπικό για να ελέγξει τις κινήσεις των επιβατών. Η ίδια εφημερίδα επικαλούμενη μαρτυρία Ελληνα αξιωματούχου αναφέρει ότι ο άτυχος νεαρός ήταν ο πρώτος που αποβιβάστηκε από το ελικόπτερο και για άγνωστο λόγο κινήθηκε προς το πίσω μέρος του ελικοπτέρου, με αποτέλεσμα να αποκεφαλιστεί από τον μικρό οπίσθιο έλικα.

Δυστύχημα με ελικόπτερο στα Σπάτα: Τα ερωτήματα μιας τραγωδίας-1
Οι ιδιωτικές πτήσεις έχουν ιδιαίτερα υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας. Σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, οι επιβάτες στο τέλος της πτήσης οφείλουν να αποβιβάζονται συνοδεία των τεχνικών εδάφους, που έχουν την ευθύνη να τους συνοδεύουν με ασφάλεια μακριά από τα στροφεία του ελικοπτέρου. Φωτ. Shutterstock

«Ηθελε να βγάλει σέλφι»

Η εφημερίδα Sun, εξάλλου, και πάλι επικαλούμενη αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ., αναφέρει ότι ο νεαρός παρασυρμένος από τον ενθουσιασμό του ενδέχεται να προσέγγισε το ελικόπτερο προκειμένου να βγάλει μια σέλφι. Αλλες μαρτυρίες αναφέρουν ότι μιλούσε στο κινητό του. Πάντως, ο Independent υπογραμμίζει πως το θύμα δεν γνώριζε, τη στιγμή που πλησίασε το ουραίο τμήμα του ελικοπτέρου, ότι οι έλικες εξακολουθούσαν να περιστρέφονται με μεγάλη ταχύτητα. Εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Βρετανίας αρκέστηκε να δηλώσει ότι παρέχεται υποστήριξη στην οικογένεια του νεκρού και ότι το υπουργείο βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τις ελληνικές αρχές. Ο Τζακ Φέντον είχε σπουδάσει Αθλητικές Επιστήμες (ένα πρόγραμμα που συνδυάζει στοιχεία Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, Πολιτικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας) στο Πανεπιστήμιο Μπρουκς της Οξφόρδης.

Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή