Πρώην παίκτες ριάλιτι στην κόψη του ξυραφιού

Πρώην παίκτες ριάλιτι στην κόψη του ξυραφιού

Πολλοί συμμετέχοντες σε παιχνίδια ριάλιτι, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, έχουν μιλήσει για το σοκ που βίωσαν μόλις έσβησαν τα φώτα της δημοσιότητας

3' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μια μέρα του 2015, ο Πάνος Αργιανίδης είχε καθίσει υπομονετικά ανάμεσα στο κοινό της εκπομπής του Star «Ενικός», με τον Νίκο Χατζηνικολάου. Καλεσμένος ο Απόστολος Τζιτζικώστας, που τότε διεκδικούσε την αρχηγία της Ν.Δ. Ο Αργιανίδης, με ευγένεια και στρωτά ελληνικά, είχε διατυπώσει και ερώτηση σχετικά με την ενότητα του κόμματος στην πιθανότητα εκλογής του κ. Τζιτζικώστα. Η βινιέτα κάτω από το όνομά του έγραφε «δημόσιος υπάλληλος, 34 χρόνων».

Ηταν όμως μια διαφορετική βινιέτα, μια άλλη τηλεοπτική «ταυτότητα» που θα τον καθόριζε – και ίσως κάποια στιγμή θα άρχιζε να τον κατατρύχει. Το 2017, ο Αργιανίδης εμφανίστηκε στο ρόστερ της πέμπτης σεζόν της ελληνικής έκδοσης του ριάλιτι σόου επιβίωσης «Survivor» με τον τίτλο του «μάνατζερ ράγκμπι». Με σήμα κατατεθέν μια μπλούζα με αστέρια, έμεινε γνωστός για τον σοβαρό τραυματισμό του ήδη από την πρώτη μέρα του παιχνιδιού, που του έδωσε τον ρόλο του εμψυχωτή της ομάδας των Μαχητών.

Αν υποθέσουμε ότι ο Αργιανίδης αποζητούσε με τη συμμετοχή του στο παιχνίδι την αναγνωρισιμότητα, μια νέα, τρίτη ταυτότητα («Συμμετέχει στο “Survivor” γιατί είναι ένα από τα όνειρά του», σημείωνε το βιογραφικό που έστειλε στην παραγωγή), υπήρξε άτυχος μέσα στην τύχη του. Ηταν το «Survivor» του Ντάνου, του Μάριου Πρίαμου, του Ορέστη Τσανγκ και του Γιάννη Σπαλιάρα, ήταν εν ολίγοις το πιο επιτυχημένο τηλεοπτικό πρόγραμμα των ’10s – πριν πάρει τη σκυτάλη το «MasterChef». Το να διατηρηθεί κάποιος σε αυτά τα επίπεδα «φήμης» ή να εξαργυρώσει την πρόσκαιρη επιτυχία έμοιαζε με ένα συνεχές, αγωνιώδες αγώνισμα επάθλου.

«Δείτε πώς είναι σήμερα», «Δεν θα τον αναγνωρίσετε», «Θυμάστε τον μάνατζερ ράγκμπι από το “Survivor”;» Από το 2019 μέχρι πριν από περίπου ένα μήνα, τέτοιου είδους δημοσιεύματα προέκυπταν από την αναζήτηση του ονόματός του στο Διαδίκτυο. Μια ανακύκλωση φωτογραφιών από το προσωπικό του Instagram, στις οποίες εμφανίζεται πολύ γυμνασμένος. Ποιος χρειάζεται την τηλεόραση σήμερα όταν υπάρχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Διατάραξη κοινής ησυχίας

Ο Πάνος Αργιανίδης, πάντως, δεν βρέθηκε ξανά στα φώτα της δημοσιότητας παρά μόλις χθες το πρωί, όταν συνελήφθη για διατάραξη κοινής ησυχίας. Οπως έγινε γνωστό, το προηγούμενο βράδυ είχε ταμπουρωθεί στα ΕΛΤΑ Κρυονερίου, όπου εργαζόταν ως υπεύθυνος ασφαλείας, και σε κατάσταση πανικού απειλούσε να βάλει τέλος στη ζωή του. Χρειάστηκαν ώρες διαπραγματεύσεων πριν ο πρώην παίκτης του «Survivor» βγει από το κτίριο. Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό τι τον έφερε σε αυτή την κατάσταση.

Είναι η δεύτερη φορά το τελευταίο διάστημα που πρώην παίκτης ριάλιτι απασχολεί το αστυνομικό δελτίο. Τον Αύγουστο, ο 34χρονος Β.Γ., πρώην παίκτης μουσικού ριάλιτι, εισέβαλε με το αυτοκίνητό του, μέσα στο οποίο υπήρχαν ναρκωτικά και μεγάλο χρηματικό ποσό, στο εφετείο. Εκτοτε κρατείται στο ψυχιατρείο των φυλακών Κορυδαλλού.

Είναι παρακινδυνευμένο κάποιος να επιχειρήσει να βγάλει κοινά συμπεράσματα από τις δύο αυτές υποθέσεις, ωστόσο πολλοί παίκτες ριάλιτι από την Ελλάδα και το εξωτερικό έχουν μιλήσει για το σοκ που βίωσαν μόλις έσβησαν τα φώτα της δημοσιότητας. Πριν από λίγα χρόνια, η Σπυρούλα Κάιζερ, πρώην παίκτρια του «GNTM», είχε πει (Open): «Είπα στη μαμά μου ότι ήθελα να πάω σε ψυχολόγο, είχα μάθει με συγκεκριμένα άτομα και όταν βγήκα έξω φοβόμουν. Ηταν σαν να είσαι σε μια φυλακή, αλλά δεν ήταν φυλακή, ήταν πάρα πολύ ωραία».

Ολοι θυμόμαστε, επίσης, τη σπουδαία Σούζαν Μπόιλ, που μια μέρα μετά τους τελικούς του «Britain’s Got Talent», το 2009, νοσηλεύθηκε για λίγες ημέρες σε ψυχιατρική κλινική. Δημοσιεύματα στη Βρετανία είχαν ανεβάσει τους παίκτες ριάλιτι που έχουν δώσει τέλος στη ζωή τους σε 38 παγκοσμίως. «Το παιχνίδι απαιτεί συχνά αφύσικες ικανότητες διαχείρισης στρες», λέει στην «Κ» η κλινική ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια Φαίδρα Λογοθέτη.

«Η παραγωγή απαιτεί υπακοή σε σκληρούς κανόνες, εγκλεισμό, απαγόρευση επικοινωνίας με αγαπημένα πρόσωπα, διαμάχες μεταξύ παικτών. Οι παίκτες δεν έχουν κανέναν έλεγχο σε όλη την πορεία του παιχνιδιού. Είναι μια εξαιρετικά στρεσογόνα διαδικασία για τους περισσότερους, που μπορεί να πυροδοτήσει υποβόσκουσες ψυχικές διαταραχές». Οπως τονίζει η ίδια, η παραγωγή συχνά επιλέγει ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να φερθούν ακραία, ακριβώς για να εκτιναχθούν τα νούμερα τηλεθέασης.

«Γιατί δεν είμαι διάσημος;»

Ακόμη και η μετάβαση, από το λαμπερό και «προστατευμένο» περιβάλλον μπροστά από την κάμερα, στην off camera ζωή μπορεί να αποτελέσει τραυματική εμπειρία. Η κ. Καλλιόπη Χαραλάμπους, το μακρινό 2002, δίδασκε υποκριτική στους παίκτες του πρώτου «Fame Story», εκπομπής που επίσης είχε κάνει τηλεοπτικό πάταγο. «Είσαι ξαφνικά τρομερά αναγνωρίσιμος παντού, αλλά σιγά σιγά αυτό φθίνει. Είναι περίεργη η αίσθηση, ακόμη και αν όλο αυτό συμβαίνει από επιλογή σου. Σε ενοχλεί», λέει στην «Κ».

«Αυτός που δεν έχει “έξω” μια δουλειά, κάτι όπου μπορεί να επιστρέψει, μένει έκθετος. Επιπλέον, σου δημιουργείται και η ψευδαίσθηση ότι η ζωή σου εξαρτάται από τις σωστές ή λάθος κινήσεις που θα κάνεις βγαίνοντας. Αν είσαι ηθοποιός ή τραγουδιστής, όλα αυτά είναι πράγματα που έχεις σκεφτεί. Αν όμως είσαι ένα παιδί που βγαίνεις από τη ζωή και μπαίνεις εκεί, δεν έχεις τα skills να το διαχειριστείς. Γίνεται ένα υπαρξιακό πρόβλημα, ένα διαρκές ερώτημα: “Γιατί δεν είμαι διάσημος;”»

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή