Εκπαίδευση: Η διατύπωση που άναψε φωτιές

Εκπαίδευση: Η διατύπωση που άναψε φωτιές

Η φράση «προβληματικοί μαθητές» προκάλεσε τη διαμάχη Φίλη - Αντωνίου. Τι απαντά μέσω της «Κ» ο πρόεδρος του ΙΕΠ. Για δημιουργία μικροκομματικών εντυπώσεων μιλούν στελέχη του υπ. Παιδείας

2' 42" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την παραίτηση της ηγεσίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ζήτησε ο πρώην υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης και νυν τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Με αφορμή ερώτημα σε επιμορφωτικά κείμενα, ο κ. Φίλης ανέβασε τον τόνο της πολιτικής αντιπαράθεσης με την ηγεσία του υπ. Παιδείας κάνοντας λόγο για «ερώτημα, που μόνο σε χρυσαυγίτικες συνάξεις ταιριάζει». Είναι η δεύτερη φορά που ο ΣΥΡΙΖΑ ζητάει την παραίτηση της ηγεσίας του ΙΕΠ. Ο πρόεδρός του, Γιάννης Αντωνίου, απαντά μέσω της «Κ» με κείμενο για το σημαντικό έργο που έχει γίνει. Η κόντρα σοβεί από την εποχή της επιλογής του κ. Αντωνίου για το ΙΕΠ, ενώ πολιτικά στελέχη υπενθύμιζαν χθες στην «Κ» τη διαδρομή του κ. Αντωνίου στην Αριστερά –μεταξύ άλλων στον Συνασπισμό– και απέδιδαν τους τόνους του κ. Φίλη σε μικροκομματικές στοχεύσεις.

Ειδικότερα, αφορμή για τη νέα «μάχη» ήταν η διατύπωση ερωτήματος σε επιμορφωτικό κείμενο που έκανε λόγο για «προβληματικούς μαθητές» (να αναφερθεί ότι οι δύο λέξεις ήταν σε εισαγωγικά και έχουν πλέον αφαιρεθεί από το κείμενο) ενώ στα προσδοκώμενα αποτελέσματα του σεμιναρίου δηλώνεται «οι επιμορφούμενοι να είναι σε θέση να προσλαμβάνουν την κοινωνική γένεση των προβληματικών μαθητών, να χειρίζονται τις καταστάσεις όταν διαπιστώνουν ότι υπάρχουν στιγματισμένοι μαθητές, να προλαμβάνουν καταστάσεις που οδηγούν στον στιγματισμό των μαθητών τους, και να τον αντιμετωπίζουν».

Το θέμα έκανε τον γύρο του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ο τομεάρχης Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Φίλης, σχολιάζοντας δημοσίευμα της ιστοσελίδας alfavita.gr, δήλωσε «αυτό το ανήκουστο για δημοκρατική χώρα ερώτημα, που μόνο σε χρυσαυγίτικες συνάξεις ταιριάζει, ζητείται από το υπουργείο Παιδείας να απαντηθεί από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς. Πρόκειται για έσχατη κατάντια. Να πέσει πιο χαμηλά το υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ, πιστεύω είναι αδύνατο. Και δεν είναι το μόνο άθλιο ερώτημα “επιμόρφωσης” προς τους νεοδιόριστους. Σε ιστοσελίδες κυκλοφορούν πολλά ακόμη με πολιτικούς και ρατσιστικούς χαρακτηρισμούς για τους μαθητές. Με βάση αυτή την επιμόρφωση θα αξιολογήσουν στη συνέχεια τους εκπαιδευτικούς; Να τα ανακαλέσουν αμέσως. Να εξηγήσουν πώς βρήκαν βήμα χρυσαυγίτες να επιμορφώνουν εκπαιδευτικούς και ποιοι ενέκριναν τη “δουλειά” τους. Πόσο πληρώθηκαν και πώς θα ανακτηθούν τα χρήματα που δαπανήθηκαν. Κι αν νιώθει κανείς στο ΙΕΠ της κ. Κεραμέως, επιτέλους, την ανάγκη να παραιτηθεί».

Στελέχη του υπουργείου Παιδείας μιλούσαν χθες για στρέβλωση των κειμένων της επιμόρφωσης για δημιουργία μικροκομματικών εντυπώσεων. Ο πρόεδρος του ΙΕΠ σε κείμενο στην «Κ» παρουσίασε το έως τώρα έργο της επιμόρφωσης. «Μόνο κατά το προηγούμενο σχολικό έτος (2021-2022) επιμορφώθηκαν πάνω από 125.000 εκπαιδευτικοί σε, χρηματοδοτούμενα μέσω ΕΣΠΑ, προγράμματα σε ευρύ φάσμα θεμάτων. Ειδικά η Εισαγωγική Επιμόρφωση αποτελεί ένα εμβληματικό εγχείρημα, προκειμένου οι 15.280 νεοδιόριστοι και νεοδιόριστες εκπαιδευτικοί, μεταξύ άλλων, να εξοικειωθούν με τις αρχές, τη φιλοσοφία, τη μεθοδολογία και τις παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές της διδακτικής πράξης και της παιδαγωγικής σχέσης με τους μαθητές/τριές τους. Μέχρι στιγμής η επιμορφωτική διαδικασία διεξάγεται ομαλά και οι μικρής έκτασης τεχνικές δυσκολίες αντιμετωπίζονται άμεσα. Οι ελάχιστες αστοχίες που εντοπίστηκαν στις 5.500 σελίδες του πολυσχιδούς επιμορφωτικού υλικού, χάρη και στη συνεισφορά των συντελεστών και των συμμετεχόντων/ουσών, απομονώθηκαν και διορθώθηκαν άμεσα. Το επιστημονικό προσωπικό του φορέα βρίσκεται πάντοτε σε εγρήγορση για τη διασφάλιση τόσο της επιστημονικής εγκυρότητας και εκπαιδευτικής ορθότητας του υλικού όσο και της απρόσκοπτης διεξαγωγής και ολοκλήρωσης κάθε επιμορφωτικής διαδικασίας. Το ΙΕΠ συνεχίζει με αταλάντευτη προσήλωση και αμείωτο ρυθμό κατά τη διάρκεια του τρέχοντος και των επόμενων σχολικών ετών την παροχή νέων επιμορφωτικών κύκλων».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή