Τραγωδία στα Τέμπη: Με μικρή εμπειρία στο πόστο του ο σταθμάρχης

Τραγωδία στα Τέμπη: Με μικρή εμπειρία στο πόστο του ο σταθμάρχης

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι, όπως όλα δείχνουν, ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των λαθών και παραλείψεων που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα αργά τη νύχτα της Τρίτης στα Τέμπη

2' 43" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ανθρώπινος παράγοντας είναι, όπως όλα δείχνουν, ο τελευταίος κρίκος στην αλυσίδα των λαθών και παραλείψεων που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα αργά τη νύχτα της Τρίτης στα Τέμπη. Ως βασικός υπαίτιος συνελήφθη ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, τον οποίο εξάλλου υπέδειξαν ως υπεύθυνο τρία στελέχη του ΟΣΕ και της Hellenic Train που κατέθεσαν σχετικά.

Ο 59χρονος συνελήφθη από αστυνομικούς του τμήματος Τροχαίας Λάρισας το οποίο έχει την ευθύνη της προανάκρισης και εις βάρος του σχηματίστηκε δικογραφία σε βαθμό πλημμελήματος για τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια και της πρόκλησης σωματικών βλαβών κατά συρροήν από αμέλεια.

Eίχε ήδη από τις πρώτες πρωινές ώρες προσαχθεί στην αστυνομική διεύθυνση Λάρισας και χθες και στις 10.30 π.μ. οδηγήθηκε ενώπιον του εισαγγελέα της πόλης Σταμάτη Δασκαλόπουλου και των αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. για την παροχή εξηγήσεων.

Σύμφωνα με την αρχική εκδοχή, ο σταθμάρχης ανακρινόμενος φέρεται να ισχυρίστηκε ότι κατά τη διάρκεια της βάρδιάς του έδωσε εντολή για την αλλαγή στις ράγες του σιδηροδρομικού δικτύου, ώστε τα δύο τρένα να μην κινηθούν στην ίδια γραμμή (όπως τελικά συνέβη), δίχως όμως να αντιληφθεί ότι το σύστημα δεν ανταποκρίθηκε.

Το βιβλίο κίνησης

Είχε μόλις προ μηνών τοποθετηθεί στη θέση έπειτα από σύντομη εκπαίδευση, καθώς στο παρελθόν εργαζόταν σε άλλα πόστα του οργανισμού.

Σε αυτή την εκδοχή των γεγονότων κατατείνει και φωτογραφία από το βιβλίο κίνησης του σταθμάρχη, που είδε χθες το φως της δημοσιότητας. Από αυτή προκύπτει ότι ο 59χρονος έδωσε εντολή στη μοιραία αμαξοστοιχία InterCity 62 να συνεχίσει το δρομολόγιό της έως και την είσοδο των Νέων Πόρων, προφανώς μη γνωρίζοντας ότι στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή κινείται –με αντίθετη όμως κατεύθυνση– το φορτηγό τρένο.

Το αποτέλεσμα ήταν το InterCity 62 που ταξίδευε προς Θεσσαλονίκη με 160 χιλιόμετρα την ώρα και η εμπορική αμαξοστοιχία που κινούνταν προς Αθήνα με 110 χιλιόμετρα την ώρα, να συγκρουστούν μετωπικά. Ταυτόχρονα, πάντως, πληροφορίες από αστυνομικές πηγές ανέφεραν ότι ο 59χρονος πριν από την έναρξη της επίσημης προανακριτικής του απολογίας παραδέχτηκε προφορικά στους αστυνομικούς ότι ο ίδιος υπέπεσε σε σφάλμα, ενώ και δικαστικές πηγές έκαναν λόγο για πλήρη παραδοχή του σφάλματος από τον 59χρονο.

Αλλαγές στις ράγες

Συνάδελφος του συλληφθέντα, εξάλλου, φέρεται να δήλωσε σε συνέντευξή του στα ΜΜΕ ότι πριν από το μοιραίο δυστύχημα ένας άλλος συρμός είχε ακινητοποιηθεί στο ύψος των Τεμπών. Και ότι προκειμένου το ακινητοποιημένο τρένο να οδηγηθεί στον πλησιέστερο σταθμό, υπήρξαν αλλαγές στις ράγες, δίχως όμως ο σταθμάρχης που είχε βάρδια την ώρα του δυστυχήματος να μεριμνήσει ώστε να επαναφέρει το δίκτυο στην προηγούμενη κατάσταση. Προκαλεί αίσθηση πάντως ότι ο συλληφθείς είχε μόλις προ μηνών τοποθετηθεί στη θέση σταθμάρχη, παρακολουθώντας σύντομο πρόγραμμα εκπαίδευσης, καθώς στο παρελθόν εργαζόταν σε άλλα πόστα του οργανισμού.

Από νωρίς χθες στο σημείο της τραγωδίας βρίσκονταν τέσσερις ομάδες αστυνομικών από τις Διευθύνσεις Εγκληματολογικών Ερευνών Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Λάρισας, με 20 αστυνομικούς και αποστολή την ταυτοποίηση των σορών που ανασύρονταν από τα συντρίμμια.

Εως αργά χθες οι αστυνομικοί είχαν πάρει δείγμα γενετικού υλικού από πάνω από 30 συγγενείς νεκρών και αγνοουμένων προκειμένου να προχωρήσουν σε αντιπαραβολή του με γενετικό υλικό που συλλεγόταν από το σημείο της σύγκρουσης. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες, με τα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη να εκφράζουν φόβους ότι ο τελικός αριθμός των νεκρών από το δυστύχημα θα υπερβεί τους 50.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή