Δυστύχημα στο Άδενδρο: Έτρεχε με 144,3 χιλιόμετρα με όριο τα 60

Δυστύχημα στο Άδενδρο: Έτρεχε με 144,3 χιλιόμετρα με όριο τα 60

Η υπερβολική ταχύτητα εκτροχίασε το τρένο τον Μάιο του 2017 στο Αδενδρο, έξω από τη Θεσσαλονίκη – Υπαίτιοι για το δυστύχημα θεωρήθηκαν ορισμένοι εκ των θανάσιμα τραυματισμένων υπαλλήλων της αμαξοστοιχίας

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Με βάση την επίσημη ανάλυση των στοιχείων του ταχογράφου που έγινε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κατά την ώρα της εκτροχίασης η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας ήταν 144,3 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ η επιτρεπόμενη ταχύτητα διέλευσης από την 1η γραμμή (παρακαμπτήριος) του σιδηροδρομικού σταθμού Αδενδρου ήταν 60 χιλιόμετρα».

Σε αυτό το συμπέρασμα είχε καταλήξει η τριμελής επιτροπή, αποτελούμενη από στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Εταιρείας Συντήρησης του Δικτύου (ΕΕΣΣΤΥ), για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος τον Μάιο του 2017 στο Αδενδρο, έξω από τη Θεσσαλονίκη. Στο δυστύχημα είχαν χάσει τη ζωή τους τρία άτομα, ο μηχανοδηγός και δύο μέλη του πληρώματος, ενώ είχαν τραυματιστεί δέκα επιβάτες.

Η προκαταρκτική έκθεση ολοκληρώθηκε μόλις έξι ημέρες μετά το δυστύχημα, με τα μέλη της επιτροπής να πραγματοποιούν αυτοψία στο σημείο του δυστυχήματος και να παίρνουν καταθέσεις από τους υπαλλήλους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία 58.

«Αφού έφτασα στην μπροστά καμπίνα κι ενώ μέσα σε αυτήν παρευρίσκοντο ο μηχανοδηγός και η ελεγκτής, άρχισε ο εκτροχιασμός. Ολα έγιναν γρήγορα και δεν θυμάμαι πολλά πράγματα. Μόνο το ότι από ένστικτο έπεσα στο πάτωμα του θαλάμου οδήγησης», κατέθεσε στα μέλη της επιτροπής ο δεύτερος μηχανοδηγός που επέβαινε στην αμαξοστοιχία.

Αδυναμία να ανακαλέσει στη μνήμη της τις λεπτομέρειες του δυστυχήματος επικαλέστηκε και μια από τις συνοδούς του επιβατικού τρένου: «Ημασταν μαζί με τον Αρη στις θέσεις επιβατών που βρίσκονται στο βαγόνι-κυλικείο. Κατάλαβα πως το τρένο έφυγε στο κλειδί. Επεσα δίπλα, πάνω σε ένα ζευγάρι και έχασα τις αισθήσεις μου. Με βρήκε ένας επιβάτης πριν φτάσει το ασθενοφόρο και βγήκα με τη σκάλα. Δεν θυμάμαι άλλες λεπτομέρειες».

Από το περιεχόμενο της απάντησης που έδωσε γυναίκα-ελεγκτής της αμαξοστοιχίας προκύπτει ότι τα μέλη της επιτροπής τής απηύθυναν ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση στην οποία βρισκόταν ο ένας από τους εργαζομένους στην αμαξοστοιχία. Υπήρχαν εξάλλου ορισμένες πληροφορίες που ανέφεραν ότι κάποιοι από τους υπαλλήλους του τρένου ήταν υπό την επήρεια αλκοόλ, δίχως πάντως στο πόρισμα να υπάρχει σχετική αναφορά. «Ηταν καθ’ όλα φυσιολογικός και δεν παρατήρησα καμία περίεργη συμπεριφορά», απάντησε η ελέγκτρια για συνάδελφό της. Ολοκληρώνοντας την κατάθεσή της διευκρίνισε ότι «στα χειριστήρια πάντα ήταν ο Μ…».

Στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας οι τρεις πραγματογνώμονες συγκέντρωσαν μια σειρά από πειστήρια, ανάμεσα στα οποία και ο ταχογράφος του τρένου. Από τις αναλύσεις προέκυψε μεταξύ άλλων ότι η αμαξοστοιχία μπήκε σε παρακαμπτήρια γραμμή που διέρχεται μέσα από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Αδενδρου με 144,3 χιλιόμετρα την ώρα, με το όριο ταχύτητας να μην υπερβαίνει τα 60.

Υπαίτιοι για το δυστύχημα θεωρήθηκαν ορισμένοι εκ των θανάσιμα τραυματισμένων υπαλλήλων της αμαξοστοιχίας. Ως εκ τούτου δεν υπήρξε άσκηση ποινικών διώξεων και η υπόθεση έκλεισε εξωδικαστικά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή