Μάθημα τεχνητής νοημοσύνης, αλλαγές σε Αρχαία, Λογοτεχνία

Μάθημα τεχνητής νοημοσύνης, αλλαγές σε Αρχαία, Λογοτεχνία

Τα λογοτεχνικά βιβλία θα μελετώνται στο σχολείο, η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών αλλάζει μορφή αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάθησης, ενώ θα αρχίσει να διδάσκεται και η τεχνητή νοημοσύνη

2' 2" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα λογοτεχνικά βιβλία θα μελετώνται στο σχολείο, η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών αλλάζει μορφή αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία μάθησης, ενώ θα αρχίσει να διδάσκεται και η τεχνητή νοημοσύνη. Αυτές τις αλλαγές θα προωθήσει η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι το επιστημονικό προφίλ του νέου προέδρου του ΙΕΠ, ύστερα από την παραίτηση του Γιάννη Αντωνίου, ταιριάζει με τη στόχευση των αλλαγών.

Ειδικότερα, οι αλλαγές σε 166 προγράμματα σπουδών που έγιναν επί υπουργίας Νίκης Κεραμέως θα συνεχιστούν προς την ίδια προωθητική κατεύθυνση. Γι’ αυτό θα δημιουργηθεί μηχανισμός διαρκών αλλαγών στα προγράμματα σπουδών. Μία εξ αυτών είναι η εισαγωγή του μαθήματος της τεχνητής νοημοσύνης. Την ίδια στιγμή, στη Λογοτεχνία θα μελετώνται από τους μαθητές πλήρη βιβλία, όχι απλώς αποσπάσματα. Στόχος είναι οι μαθητές να προσεγγίσουν τη λογοτεχνία όχι μόνο μέσα από το σχολικό εγχειρίδιο και τη μελέτη λογοτεχνικών αποσπασμάτων, αλλά βιωματικά. «Αρχικά θέλουμε οι μαθητές να ενδιαφερθούν για ένα βιβλίο επειδή τους αρέσει, να το μελετήσουν βιωματικά. Το ενδιαφέρον αυτό θα τους κινητοποιήσει να μάθουν τη γλώσσα. Πρέπει να αναζητήσουμε έξυπνες οδούς μέσω των οποίων ένας μαθητής θα ενδιαφερθεί για τη γνώση», παρατήρησε, μιλώντας χθες στην «Κ», υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου.

«Πρέπει να αναζητήσουμε έξυπνες οδούς μέσω των οποίων ένας μαθητής θα ενδιαφερθεί για τη γνώση», σημειώνει στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, θα υπάρξει μετατόπιση στους τρόπους διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, καθώς θεωρείται ότι οι μαθητές μένουν ουδέτεροι ή και αδιάφοροι με το μάθημα όταν αυτό τους υποχρεώνει να μαθαίνουν μόνο γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα. Για παράδειγμα, θα μπορούν να αξιοποιηθούν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν αυξομειώσεις της ύλης. «Η τεχνολογία θα δρα επικουρικά και όχι κυρίαρχα σε κάθε μάθημα, ενώ εγκαθιστούμε ρομποτικά εργαστήρια και διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία. Ο δυϊσμός αυτός είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε. Εχουμε ανάγκη τη λογοτεχνική σκέψη δίπλα στην αλγοριθμική σκέψη», ανέφερε στη Βουλή κατά τις προγραμματικές δηλώσεις ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης.

Τις αλλαγές θα υπηρετήσει η νέα ηγεσία του ΙΕΠ, μετά την παραίτηση του κ. Αντωνίου. «Ο πυρήνας του υπουργείου Παιδείας είναι το ΙΕΠ», φέρεται να έχει δηλώσει ο κ. Πιερρακάκης στον πανεπιστημιακό που προκρίνεται για νέος πρόεδρος του ινστιτούτου. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», είναι καθηγητής σε περιφερειακό ΑΕΙ με διδακτορικό στις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση με ενδιαφέροντα τη διδακτική πληροφορικής, τον μετασχηματισμό της γνώσης, την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση. 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή