Τα τρία «Κ» της κίνησης στην Αττική: Οι Βόρειοι, οι Νότιοι και το μποτιλιάρισμα

Τα τρία «Κ» της κίνησης στην Αττική: Οι Βόρειοι, οι Νότιοι και το μποτιλιάρισμα

Η αύξηση των κατοίκων στα προάστια της Αθήνας και η μετακίνηση προς τους τόπους εργασίας τους «κλείνουν» καθημερινά τα τρία «Κ»: Κηφισό, Κηφισίας, Κατεχάκη

2' 30" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κηφισός, Κηφισίας και Κατεχάκη. Αυτές είναι οι κεντρικές οδικές αρτηρίες –τα τρία «Κ», όπως λένε οι ειδικοί– της Αθήνας όπου παρατηρείται καθημερινά κυκλοφοριακό κομφούζιο, «δοκιμάζοντας» τις αντοχές των οδηγών αλλά και των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

«Παρατηρούνται προβλήματα σε κεντρικές οδικές αρτηρίες, όπου σημειώνεται αυξημένη και συντονισμένη μετακίνηση οχημάτων από τη μια πλευρά της Αττικής στην άλλη.

Για παράδειγμα, ο Κηφισός επιβαρύνεται νωρίς το πρωί γιατί μετακινούνται αρκετοί από τα βόρεια προάστια –όπου ο πληθυσμός έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια– προς το κέντρο και τον Πειραιά. Αντίστοιχα, η Κατεχάκη εξυπηρετεί όσους κινούνται από τα νότια προάστια, για παράδειγμα Ηλιούπολη, Γλυφάδα, Ελληνικό, Βούλα κ.λπ., προς το κέντρο και τα βόρεια προάστια.

Αυτές οι δύο μεγάλες μετακινήσεις δημιουργούν την αύξηση της κυκλοφορίας, η οποία συχνά ξεπερνάει την κυκλοφοριακή ικανότητα των δρόμων», λέει στην «Κ» ο Κίμων Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας και οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής.

Οπως αναφέρει, η Κατεχάκη διαθέτει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και σε κάποια σημεία δύο. Η κάθε μία από αυτές μπορεί να εξυπηρετήσει 1.600 οχήματα την ώρα. Το πρωί, όμως, οι ανάγκες είναι περισσότερες, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν 5.000-6.000 οχήματα. «Αυτό σημαίνει αυτόματα συμφόρηση», εξηγεί.

Η κίνηση στον Κηφισό βρίσκεται καθημερινά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, με τον κ. Λογοθέτη να επισημαίνει ότι «πρόκειται για ένα δρόμο που έχει κακή χάραξη. Είναι φτιαγμένος πάνω στο τεχνικό τμήμα του ποταμού. Από την κατασκευή του εμφανίζει κάποια σημεία μειωμένης οδικής ασφάλειας, τα οποία το επόμενο διάστημα πρέπει να βελτιωθούν», σημειώνει.

Οι μετακινήσεις στη λεωφόρο Κηφισού φαίνεται πως υπερβαίνουν καθημερινά τις δυνατότητές της, με αποτέλεσμα να μειώνεται η μέση ταχύτητα κυκλοφορίας και να δημιουργείται ουρά. Παράλληλα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση επιδεινώνεται όταν καταγράφονται και συμβάντα (ακινητοποιημένα οχήματα ή συγκρούσεις). «Στον Κηφισό σημειώνονται κατά μέσον όρο οκτώ συμβάντα την ημέρα», λέει ο κ. Λογοθέτης.

Τα τρία «Κ» της κίνησης στην Αττική: Οι Βόρειοι, οι Νότιοι και το μποτιλιάρισμα-1
Φωτ. ΙΝΤΙΜΕ.

Η παράνομη στάθμευση

Τεράστιο πρόβλημα στις κεντρικές οδικές αρτηρίες αποτελεί και η παράνομη στάση και στάθμευση. «Η ενίσχυση της αστυνόμευσης και της έντασης των ελέγχων αποτρέπει παραβατικές συμπεριφορές που δυσχεραίνουν την κυκλοφορία», υπογραμμίζει, χαρακτηρίζοντας ως τέτοιες την παραβίαση της Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης στον Κηφισό αλλά και την παράνομη στάθμευση.

Προσφάτως ανακοινώθηκαν μέτρα για την αποσυμφόρηση του Κηφισού, όπως η τοποθέτηση δύο γερανών της Τροχαίας κατά μήκος της λεωφόρου προκειμένου αυτοί να παρεμβαίνουν σε περιπτώσεις ακινητοποίησης ατυχημάτων. Ταυτόχρονα επιστρατεύονται μοτοσικλέτες για την επίλυση προβλημάτων στον κεντρικό οδικό άξονα.

«Αρκούν;», ρωτάμε τον κ. Γιώργο Γιαννή, συγκοινωνιολόγο, καθηγητή στο ΕΜΠ και συντονιστή της εκτελεστικής επιτροπής για την οδική ασφάλεια: «Δεν υπάρχει καμία λύση για να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός. Η κίνηση θα είναι συνέχεια επιβαρυμένη και θα χειροτερεύει», απαντάει, προσθέτοντας πως σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν αντίστοιχοι οδικοί άξονες στους οποίους παρουσιάζεται συμφόρηση εδώ και πολλά χρόνια. Κατά τον ίδιο, είναι αναγκαίο ένα οργανωμένο σχέδιο αποσυμφόρησης της κίνησης, όταν σημειώνεται κάποιο συμβάν.

«Χρειάζεται ένα σχέδιο αντιμετώπισης, όμοιο με της Αττικής Οδού, όπου υπάρχουν πολλοί γερανοί, τοποθετημένοι σε ειδικές θέσεις», σημειώνει, εκτιμώντας πως η ενίσχυση των μέσων μεταφοράς σε δρόμους όπως ο Κηφισός μπορεί να δώσει λύσεις. «Οι οδηγοί Ι.Χ. που παραπονιούνται, ας συνειδητοποιήσουν πως αυτοί είναι το πρόβλημα», εκτιμά.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή