Εξεταστική για τα Τέμπη: Ερωτήματα για τον έλεγχο των μηχανοδηγών

Εξεταστική για τα Τέμπη: Ερωτήματα για τον έλεγχο των μηχανοδηγών

Τη συνεδρίαση μονοπώλησαν οι αποκαλύψεις για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Για σοβαρά ερωτήματα για τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τη Hellenic Train, που προέκυψαν στο πλαίσιο της χθεσινής κατάθεσης της προέδρου της ΡΑΣ Ιωάννας Τσιαπαρίκου, κάνει λόγο η πλειοψηφία της Εξεταστικής για τα Τέμπη. Τη συνεδρίαση μονοπώλησαν οι αποκαλύψεις για την κατάσταση της υγείας του μηχανοδηγού της μοιραίας αμαξοστοιχίας που ήρθαν χθες και προχθές στο φως της δημοσιότητας. Οι πληροφορίες λένε πως κατατέθηκαν έγγραφα που δείχνουν πως ο μηχανοδηγός είχε προϊστορία με δύο εγκεφαλικά με ιστορικό υποτροπής.

Η κ. Τσιαπαρίκου κατέθεσε ότι οι μηχανοδηγοί υποχρεούνται να περνούν από αυστηρές ιατρικές εξετάσεις και οι φάκελοί τους αποστέλλονται σφραγισμένοι στη ΡΑΣ, η οποία είναι επιφορτισμένη με την τήρηση του εθνικού μητρώου αδειών μηχανοδηγού. Παράλληλα, τηρεί μητρώο αναγνωρισμένων γιατρών, οι οποίοι συντάσσουν τις γνωματεύσεις και χορηγούν ιατρικές βεβαιώσεις που πιστοποιούν εάν ο μηχανοδηγός είναι ικανός να εκτελέσει τα καθήκοντά του. Πρόκειται για πιστοποιητικά απαραίτητα ώστε να δοθεί η άδεια του μηχανοδηγού, την οποία εκδίδει η ΡΑΣ.

Τις εξετάσεις διενεργούν καρδιολόγος, νευρολόγος – ψυχίατρος, οφθαλμίατρος, ωτορινολαρυγγολόγος, ενώ ο παθολόγος συγκεντρώνει τις γνωματεύσεις και εν συνεχεία εκδίδεται ένα πιστοποιητικό για την ικανότητα ή μη του μηχανοδηγού να εκτελέσει τα καθήκοντά του. Μέχρι στιγμής, στο μητρώο των αναγνωρισμένων γιατρών της ΡΑΣ περιλαμβάνονται περίπου 99 γιατροί. Ο συγκεκριμένος μηχανοδηγός, υποστήριξε η κ. Τσιαπαρίκου, είχε περάσει από όλες τις προβλεπόμενες εξετάσεις. Ωστόσο η γνωμάτευση που παρουσίασε χθες η κ. Τσιαπαρίκου δεν θεωρήθηκε από την επιτροπή πλήρης, καθώς, όπως σημειώθηκε κατά τη συνεδρίαση, «δεν φέρει ΑΜΚΑ ούτε αριθμό ταυτότητας».

Κατάθεση πιστοποιητικών

Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν πως η ΡΑΣ αναμένεται να καταθέσει στην επιτροπή τα επίσημα ιατρικά πιστοποιητικά ικανότητας του μηχανοδηγού για τα τρία τελευταία έτη. Από την πλευρά της, η Hellenic Train υποστηρίζει πως έχει καταθέσει στον ανακριτή από τις αρχές φθινοπώρου τον φάκελο του μηχανοδηγού, που περιλαμβάνει την ευρωπαϊκή αλλά και την εθνική άδεια μηχανοδήγησης.

Στο τέλος της συνεδρίασης, πάντως, ζητήθηκε από την πρόεδρο της ΡΑΣ ο πλήρης ιατρικός φάκελος του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Με το αίτημα συμφώνησε και ο εισηγητής της μειοψηφίας Βασίλης Κόκκαλης, σημειώνοντας ωστόσο πως η επιχειρηματολογία της πλειοψηφίας κατατείνει στο ότι φταίει η κ. Τσιαπαρίκου. Για τη Ν.Δ., πρόσθεσε, δεν φταίει ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση, φωτοσήμανση και ενδοεπικοινωνία, παρά μόνο φταίει ο σταθμάρχης ή ενδεχομένως και άλλοι. Σχεδόν σύσσωμη η αντιπολίτευση στηλίτευσε τη στάση της κυβέρνησης. Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Μιλένα Αποστολάκη κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι έχει το ανθρώπινο λάθος ως βασικό αφήγημα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή