Ανδ. Μπουντουβής στην «Κ»: «Η σημερινή πρωτιά του ΕΜΠ είναι αποτέλεσμα χθεσινής σκληρής δουλειάς»

Ανδ. Μπουντουβής στην «Κ»: «Η σημερινή πρωτιά του ΕΜΠ είναι αποτέλεσμα χθεσινής σκληρής δουλειάς»

Στην κορυφή της κατάταξης των ελληνικών ΑΕΙ για το 2023 ανέβηκε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, «κλέβοντας» την πρωτιά από το ΕΚΠΑ

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κορυφή της κατάταξης των ελληνικών ΑΕΙ για το 2023 ανέβηκε το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, «κλέβοντας» την πρωτιά από το ΕΚΠΑ.

Ακολουθούν στην πρώτη πεντάδα το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ), το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την κατάταξη των ιδρυμάτων για το 2023, που γίνεται ετησίως από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και την οποία παρουσίασε χθες η «Κ».

Η κατάταξη γίνεται με βάση τη μοριοδότηση των ΑΕΙ, όχι μόνο με αντικειμενικά κριτήρια (π.χ. αριθμός φοιτητών και προσωπικό) αλλά με ποιοτικά.

Στη φετινή κατάταξη, το ΕΜΠ πέρασε με 2.947 μόρια στην πρώτη θέση, την οποία το 2022 και το 2021 κατείχε το ΕΚΠΑ (με 3.190 μόρια στην κατάταξη του 2022).

Σε δήλωσή του στην «Κ» για τα αποτελέσματα της κατάταξης, ο καθηγητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών και τέως Πρύτανης του ΕΜΠ, Ανδρέας Μπουντουβής (τον οποίο διαδέχθηκε στα τέλη του 2023 ο κ. Γιάννης Χατζηγεωργίου), αναφέρει τα εξής:

«Μια σημερινή πρωτιά είναι αποτέλεσμα «χτεσινής» σκληρής και πολύπλευρης δουλειάς. H 1η θέση του ΕΜΠ στην κατάταξη των Ελληνικών Πανεπιστημίων από την ΕΘΑΑΕ έχει κυρίως συμβολική αξία γιατί, έτσι κι αλλιώς, το ΕΜΠ ήταν πάντα στην οροφή των κατατάξεων εσωτερικού. Αυτή η κορυφαία, στον Ελληνικό πανεπιστημιακό στίβο, επίδοση είναι κατάκτηση του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΜΠ που αντλεί κυρίως από το υψηλό επίπεδο των φοιτητών και των νέων και ώριμων ερευνητών μας σε συνδυασμό με –βασικές αξίες — ποιοτική και στιβαρή προπτυχιακή εκπαίδευση και φιλόδοξη ερευνητική στόχευση και επιτεύγματα διεθνώς ανταγωνιστικών προδιαγραφών.  

Είναι σημαντικό να σημειωθεί η μεγάλη και αποτελεσματική προσπάθεια όλων των Ελληνικών πανεπιστημίων να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΘΑΑΕ των τελευταίων ετών. Και αυτό υπό αντίξοες συνθήκες, κυρίως της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας, αλλά και άλλες, διαχρονικές, όπως αυτές που είναι σε έξαρση την τρέχουσα περίοδο με τις καταλήψεις κτιρίων Σχολών και τη διακοπή της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας.  Είναι επίσης αξιοσημείωτη η συμβολή της ΕΘΑΑΕ στην οικοδόμηση κουλτούρας αξιολόγησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση – που όμως έχει ακόμη πολύ δρόμο για να γίνει όσο ουσιαστική χρειάζεται.

Η άοκνη προσπάθεια των τελευταίων χρόνων για την ενίσχυση και απελευθέρωση δυνάμεων στο ΕΜΠ, με ιεραρχημένη στοχοπροσήλωση και με έμφαση στην ουσιαστική εξωστρέφεια και τον παραμερισμό χρόνιων αγκυλώσεων απέδωσε καρπούς. Είναι ιδιαίτερα ελπιδοφόρο ότι οι φοιτητές μας εμφανίζουν όλο και περισσότερο ωριμότερη σύνδεση με τις σπουδές τους σε συνδυασμό με τον προσανατολισμό τους στην αγορά εργασίας, εγχώρια και διεθνή. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εργοδότες δίνουν στους αποφοίτους του ΕΜΠ υψηλό βαθμό στις αξιολογήσεις. Η ενίσχυση της στόχευσης σε πλεονεκτικά για μηχανικούς πεδία έρευνας και καινοτομίας — αυτά που άπτονται των μεγάλων παγκόσμιων προκλήσεων — απέφερε σημαντικούς οικονομικούς πόρους που αιμοδοτούν το Ίδρυμα, μέσα στην παρατεταμένη περίοδο των ισχνότατων αγελάδων της κρατικής χρηματοδότησης. 

Όμως, η πρωτιά στην εσωτερική κατάταξη δεν προσφέρεται για θριαμβολογία δεδομένης της θέσης του ΕΜΠ στις διεθνείς κατατάξεις, όπου παρά τη σταθερή άνοδο τα τελευταία χρόνια, δεν είναι αντίστοιχη με το πραγματικό δυναμικό του.  Απαιτείται μεγάλη προσπάθεια για να βρεθεί το ΕΜΠ στο club των διακεκριμένων  ομολόγων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, όπως TU Delft, DTU, TUM, ETHZ. 

Παρά τις πολύ διαφορετικές συνθήκες – οικονομικές, χρηματοδοτήσεων και άλλες – στις χώρες όπου ανήκουν τα παραπάνω ιδρύματα, η ενίσχυση της διεθνοποίησης του ΕΜΠ  μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση, δεδομένου ότι ως προς τη γλώσσα διδασκαλίας στην προπτυχιακή και μεταπτυχιακή εκπαίδευση υπάρχει σημαντική υστέρηση παρόλο τον «αγώνα δρόμου» της τελευταίας περιόδου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή