Γιατί αγοράζω παλιά αεροπλάνα της Ολυμπιακής

Γιατί αγοράζω παλιά αεροπλάνα της Ολυμπιακής

Δύο παλιά αεροπλάνα της Ολυμπιακής βρίσκονται τοποθετημένα ως εκθέματα στο Λαύριο και το Ελληνικό κοντά στη στάση του μετρό. Ο νέος τους ιδιοκτήτης, Κύπριος επιχειρηματίας, Ανδρέας Χριστοδουλίδης σκοπεύει να τα βάψει και να τα αποκαταστήσει έτσι ώστε, όπως λέει στην «Κ», «να θυμούνται όλοι την ιστορία του Ελληνικού και της Ολυμπιακής»

4' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οποιος περνάει από τον κεντρικό δρόμο του Λαυρίου αιφνιδιάζεται. Σε ένα χωράφι στο πλάι του δρόμου, ένα παλιό αεροσκάφος της Ολυμπιακής μοιάζει να έχει κάνει αναγκαστική προσγείωση! Σίγουρα δεν θα είχε θέση στην πόλη του Λαυρίου αν ένας επιχειρηματίας από την Κύπρο δεν το είχε «σώσει» από την ανακύκλωση παίρνοντας την απόφαση να το αγοράσει και να το μετατρέψει σε έκθεμα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά και άλλο ένα αεροσκάφος της Ολυμπιακής το οποίο βρίσκεται στο Ελληνικό, κοντά στη στάση του μετρό. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Ο παλιός αεροδιάδρομος του Ελληνικού θυμίζει λίγο κάποιο ατακτοποίητο δωμάτιο, όπου ένα παιδί έχει αφήσει τα παιχνίδια του ασυναρμολόγητα. H ουρά ενός Boeing 727 είναι δεμένη με κίτρινα σχοινιά πάνω σε μια πράσινη πλατφόρμα με μαύρες ρόδες. Το ίδιο και η μακρόστενη μύτη του με το μπλε ράμφος, το λευκό σώμα. Στο πλάι δεξιά, στο ύψος του πιλοτηρίου, κάποτε έγραφε «Mount Olympus» – τώρα λείπει το τελευταίο «s». Στην ουρά, οι έξι κρίκοι υπάρχουν ακόμη, αν και δεν έχουν όλοι διατηρήσει τα χρώματά τους. Το λογότυπο όμως, κι ας έχουν περάσει περίπου 56 χρόνια από όταν το αεροπλάνο παραδόθηκε στον Αριστοτέλη Ωνάση, και 24 από όταν σταμάτησε να πετάει, είναι σαν να μην το άγγιξε ο χρόνος. «Olympic», γράφει.

Το «Mount Olympus» αποσυναρμολογήθηκε για να μπορέσει να μεταφερθεί στο νέο του σπίτι, στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, λίγα μέτρα πιο κάτω από τη στάση του μετρό «Ελληνικό». Αυτή ήταν η απόφαση του νέου του ιδιοκτήτη, του Κύπριου επιχειρηματία Ανδρέα Χριστοδουλίδη, ο οποίος το αγόρασε από τη Lamda Development, όπως και ένα ακόμη αεροπλάνο της Ολυμπιακής του Ωνάση –το οποίο είχε παραδοθεί στην εταιρεία τον Απρίλιο του 1966 και πλέον βρίσκεται στο Λαύριο– και τώρα ξεκινάει την αποκατάστασή τους.

Γιατί αγοράζω παλιά αεροπλάνα της Ολυμπιακής-1
«Εχω λατρεία και πάθος για τα αεροπλάνα από 6 χρόνων», δηλώνει στην «Κ» ο Κύπριος επιχειρηματίας Ανδρέας Χριστοδουλίδης, ο οποίος τα τελευταία 18 χρόνια είναι ιδιοκτήτης της Zela Aviation.

«Εχω λατρεία και πάθος για τα αεροπλάνα από 6 χρόνων», δηλώνει αποκλειστικά στην «Κ» ο Ανδρέας Χριστοδουλίδης, ο οποίος τα τελευταία 18 χρόνια είναι ιδιοκτήτης της εταιρείας Zela Aviation, ενώ πριν από περίπου δύο χρόνια, όταν επέστρεψε στην Ελλάδα από το Λονδίνο όπου πέρασε 38 χρόνια της ζωής του, ίδρυσε τη θυγατρική εταιρεία Zela Jet – εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων. Ο κ. Χριστοδουλίδης ήταν ο ιδρυτής της αεροπορικής εταιρείας Helios Airways, η οποία άλλαξε χέρια 7,5 μήνες πριν από το τραγικό δυστύχημα με αεροσκάφος της εταιρείας που έπεσε στο Γραμματικό, παρασύροντας στον θάνατο 121 επιβαίνοντες. «Ηταν πολύ δύσκολο, πολύ δύσκολο, πολύ δύσκολο», λέει όταν αναφερόμαστε στο δυστύχημα.

Το ένα βρίσκεται στο Ελληνικό και το άλλο στο Λαύριο και όπως λέει στην «Κ» ο επιχειρηματίας, «τα παραχωρώ στους δήμους για να τα βλέπει ο Ελληνισμός».

Η άλλη του μεγάλη λατρεία είναι η Ελλάδα. Στα αεροπλάνα της Ολυμπιακής, οι δυο του αγάπες συνδυάζονται. «Αυτά τα αεροπλάνα είναι ιστορικά για την Ελλάδα και τον Ελληνισμό, τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής θα πρέπει να τα θυμάται ο κόσμος και τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας», αναφέρει. Ο στόχος του ήταν να τα αγοράσει για να τα βλέπουν οι πολίτες και οι ξένοι επισκέπτες. Δεν θα μπορούν να μπουν μέσα, αλλά τα αεροπλάνα θα βρίσκονται στον δημόσιο χώρο για να τιμούν μια εποχή και έναν άνθρωπο. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν ένα από τα πρότυπα του κ. Χριστοδουλίδη. Τα αεροπλάνα τα αγόρασε «για να θυμάται ο κόσμος το Ελληνικό, την Ολυμπιακή και τον Ωνάση», σημειώνει στην «Κ». Για τον ίδιο, η Ολυμπιακή εκείνης της εποχής έχει τόση ιστορική αξία όση έχουν και τα πιο ένδοξα μνημεία της χώρας. «Νιώθω περηφάνια για την Ελλάδα», τονίζει.

Γιατί αγοράζω παλιά αεροπλάνα της Ολυμπιακής-2
Στο Λαύριο, σε ένα χωράφι στο πλάι του δρόμου, έχει μεταφερθεί ένα παλιό αεροσκάφος της Ολυμπιακής. Τα δύο αεροπλάνα που αγόρασε ο κ. Χριστοδουλίδης θα βαφτούν και θα αποκατασταθούν πλήρως. Δεν θα είναι επισκέψιμα στο κοινό, αλλά θα βρίσκονται στον δημόσιο χώρο για να τιμούν μια εποχή. [www.zelaaviation.com]

Δεν ήταν εύκολο να βρεθεί κατάλληλη τοποθεσία για την έκθεση των αεροπλάνων. «Εψαχνα κάπου να τα βάλω, χτυπούσα τις πόρτες των δημάρχων και δεν μου απαντούσαν», σημειώνει γελώντας. Γι’ αυτό είναι ευγνώμων, όχι μόνο στη Lamda Development και στο Πολιτιστικό Κέντρο Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας για την επίτευξη της συμφωνίας, που επέτρεψε την εξαγορά των αεροσκαφών, αλλά και στους δημάρχους της Λαυρεωτικής και του Ελληνικού-Αργυρούπολης (σ.σ. Δημήτρη Λουκά και Γιάννη Κωνσταντάτο). «Για την εμπιστοσύνη τους», λέει. «Δεν είναι δωρεά», συμπληρώνει στην «Κ», «τα παραχωρώ στους δήμους για να τα βλέπει ο Ελληνισμός».

«Υπάρχουν δύο ακόμη»

Ο κ. Χριστοδουλίδης τονίζει πως το εγχείρημά του δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Πρέπει να συναρμολογηθούν εκ νέου τα δύο αεροσκάφη, να βαφτούν, να αποκατασταθούν πλήρως. Αλλά μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορεί το κοινό να τα θαυμάσει. Τα δύο αεροπλάνα –το ένα 144 θέσεων και το άλλο 96– δεν είναι τα μόνα παλιά αεροσκάφη της Ολυμπιακής που υπάρχουν στο Ελληνικό. «Υπάρχουν δύο ακόμη», συμπληρώνει. Σκοπεύει να τα αγοράσει κι αυτά; «Εχουν γίνει κάποιες συζητήσεις», λέει στην «Κ» ο κ. Χριστοδουλίδης, «αλλά είναι ακόμη νωρίς».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή