Αντιπαράθεση για τα διόδια

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η λειτουργία των πρώτων πλευρικών σταθμών διοδίων της Κεντρικής Οδού, στον Μπράλο και τον Μώλο Φθιώτιδας, προκάλεσε πόλεμο ανακοινώσεων. Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, οι δήμαρχοι της περιοχής, ακόμα και τοπικοί ιεράρχες αντέδρασαν στη λειτουργία των σταθμών, υποστηρίζοντας ότι επιβαρύνουν τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων. Σε υψηλούς τόνους απάντησε το υπουργείο Υποδομών, υποστηρίζοντας ότι η κριτική αυτή δεν ευσταθεί.

Η λειτουργία των δύο σταθμών ξεκίνησε προχθές τα ξημερώματα. Οι σταθμοί χρεώνουν τους εισερχόμενους ή εξερχόμενους από την εθνική οδό και στις δύο κατευθύνσεις, για το τμήμα της διαδρομής που αντιστοιχεί από τον πλευρικό σταθμό μέχρι τα πλησιέστερα μετωπικά διόδια (ενδεικτικά, τα Ι.Χ. πληρώνουν στον πλευρικό σταθμό Μπράλου στις Θερμοπύλες 0,45 ευρώ και στον Μώλο 0,35 ευρώ).

Η λειτουργία των δύο πλευρικών σταθμών προβλεπόταν από τη σύμβαση (κυρώθηκε με τον ν.3507/97) να γίνει το 2009. Στην περιοχή θα προστεθεί μέχρι το τέλος του έτους ακόμα ένας μετωπικός σταθμός διοδίων, στην περιοχή της Αγίας Παρασκευής Φθιώτιδας, όταν δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Ραχών-Στυλίδας (ανακατασκευάζεται από το Δημόσιο). Υπενθυμίζεται ότι η εθνική οδός στον Μαλιακό Κόλπο αποφασίστηκε το 2007 να παραδοθεί στην Κεντρική Οδό προκειμένου να χρηματοδοτήσει μέσω διοδίων την κατασκευή του Ε65. Η προαναγγελία της λειτουργίας των διοδίων προκάλεσε, όπως ήταν αναμενόμενο, αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο. Ο νέος περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης χαρακτήρισε «μάστιγα» τη λειτουργία διοδίων στη Φθιώτιδα, εκτιμώντας ότι η λειτουργία των δύο μετωπικών σταθμών θα έχει δυσμενή επίδραση στην επισκεψιμότητα του μνημείου του Αθανασίου Διάκου στην Αλαμάνα και στον ιστορικό χώρο των Θερμοπυλών.

«Η περιφέρεια διερευνά νομικά το ζήτημα για να δει ποια είναι τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας», ανέφερε. Δηλώσεις ενάντια στη λειτουργία των διοδίων έκαναν ο δήμαρχος Λαμίας Νίκος Σταυρογιάννης, Στυλίδας Απόστολος Γκλέτσος, καθώς και η μητροπολίτης Φθιώτιδας.

Αργά προχθές το βράδυ, το υπουργείο Υποδομών απάντησε σε υψηλούς τόνους στην κριτική που δέχεται. Υπενθύμισε ότι η λειτουργία των διοδίων προβλέπεται από τις συμβάσεις, «τις οποίες ψήφισαν και ορισμένοι των διαμαρτυρομένων». Υποστηρίζει ότι επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας στο τοπικό οδικό δίκτυο (φορτηγών που θέλουν να αποφύγουν τα μετωπικά διόδια Αγίας Τριάδας), ενώ αναφέρει ότι οι κάτοικοι του Μώλου έχουν από το 2010 προμηθευτεί κάρτες δωρεάν διέλευσης από τα διόδια Αγίας Τριάδας, έως ότου ολοκληρωθεί η κατασκευή του υπολειπόμενου τμήματος του παραδρόμου στην περιοχή.

«Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι, αλλά τα χορτάρια», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο ξεκίνησε η λειτουργία πλευρικών διοδίων και στην Πελασγία Φθιώτιδας, αλλά από διαφορετικό παραχωρησιούχο (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή