Ο εκφυλισμός των σχολικών καταλήψεων

Ο εκφυλισμός των σχολικών καταλήψεων

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Οι ετήσιες μαθητικές καταλήψεις δεν είναι σοβαρός τρόπος πίεσης για την επίλυση των πολλών προβλημάτων που έχει το ελληνικό σχολείο. Μάλιστα, αποτελούν ένα ακόμη πρόβλημα του ελληνικού σχολείου» ανέφερε στην «Κ» έμπειρος καθηγητής που εργάζεται σε λύκειο της Αθήνας. Και, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, οι γονείς έχουν κατανοήσει ότι οι καταλήψεις είναι μία «παράδοση» από τη δεκαετία του ’90, η οποία φθίνει. Χωρίς δυναμική, άλλωστε, αποδείχθηκαν και οι φετινές καταλήψεις, οι οποίες ξεκίνησαν στις αρχές της περασμένης εβδομάδας, αλλά ο αριθμός τους έφθινε έως και την Παρασκευή. Παρ’ όλα αυτά, τα κόμματα της Αριστεράς, και ιδίως ο ΣΥΡΙΖΑ, φρόντισαν να προσφέρουν νομιμοποιητική βάση στις καταλήψεις. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρλέτης ανέφερε ότι οι κινητοποιήσεις στα σχολεία είναι υγιής αντίδραση σε επιλογές που θέτουν περισσότερους ταξικούς φραγμούς για την πλειονότητα των πολιτών. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε προσφέρει στήριξη και στις περυσινές μαθητικές καταλήψεις, οι οποίες τελικά είχαν μικρή διάρκεια, αλλά και στην αποτυχημένη απόπειρα της ΟΛΜΕ να απεργήσει κατά τη διάρκεια των πανελλαδικών εξετάσεων του 2013.

Ειδικότερα, οι φετινές καταλήψεις ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα σε 588 Γυμνάσια και Λύκεια από τα περίπου 3.500 όλης της χώρας. Ο αριθμός ακολούθησε πτωτική πορεία, και την Τρίτη τα υπό κατάληψη σχολεία ήταν 364, την Πέμπτη 253 και την Παρασκευή 233 (την Τετάρτη τα σχολεία δεν λειτούργησαν λόγω εκλογών των εκπαιδευτικών). Η έλλειψη δυναμικής των καταλήψεων αποδίδεται στη στάση των γονιών, των καθηγητών και της πολιτείας. «Το πώς θα εξελιχθεί η κατάληψη είναι συνάρτηση της στάσης των γονέων για το θέμα και της γραμμής άμυνας του διευθυντή απέναντι στην προοπτική να κλείσει το σχολείο. Εάν υπάρχει σύγκλιση ή αδιαφορία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, είναι εύκολο το σχολείο να οδηγηθεί σε κατάληψη. Για τον λόγο αυτό ο αριθμός των καταλήψεων διαφοροποιείται από περιοχή σε περιοχή» ανέφερε, μιλώντας στην «Κ», ο Βασίλης Κ. Γούναρης, καθηγητής Ιστορίας Νεοτέρων Χρόνων στο ΑΠΘ και πατέρας μαθητή σε δημόσιο λύκειο της Θεσσαλονίκης. Βέβαια, λειτούργησε και η εντολή που έδωσε η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ευτέρπη Κουτζαμάνη, προς τους εισαγγελείς της χώρας να παρεμβαίνουν προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των σχολείων.

«Είναι απορίας άξιον γιατί ορισμένοι επιχειρούν να δώσουν ιδεολογική και αγωνιστική υπόσταση στις καταλήψεις, όταν όλοι γνωρίζουμε ότι, ως μέσο διεκδίκησης, έχουν εκφυλιστεί. Εχουμε δει εκτεταμένες καταστροφές και παρουσία εξωσχολικών ατόμων στα κατειλημμένα σχολεία» ανέφερε στην «Κ» η αναπληρώτρια καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών (μετέχει στο Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας εκπροσωπώντας τη ΔΗΜΑΡ) Ευγενία Μπουρνόβα, η οποία θεωρεί επιτακτική την αντιμετώπιση των προβλημάτων της μέσης εκπαίδευσης, μεταξύ άλλων, με μεταρρύθμιση του λυκείου και αλλαγή στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.

Αλλωστε, ο εκφυλισμός των καταλήψεων σε σχολεία και πανεπιστήμια, σε συνδυασμό με την αδυναμία του συνδικαλιστικού κινήματος να εκφράσει τα κοινωνικά αιτήματα σε μία περίοδο που η Ελλάδα αλλάζει, αποτυπώνεται απτά από το γεγονός ότι το εκπαιδευτικό σύστημα έχει προβλήματα: έχει ελλείψεις εκπαιδευτικών, προσφέρει ελλιπώς βασικές δεξιότητες στους μαθητές, είναι «εξεταστικοκεντρικό», δεν είναι καθόλου δωρεάν καθώς τα φροντιστήρια ανθούν. Μόνο που τα προβλήματα δεν λύνονται με κλειστά σχολεία…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή