Στο τραπέζι η «διχοτόμηση» του οδικού έργου Πάτρας – Πύργου

Στο τραπέζι η «διχοτόμηση» του οδικού έργου Πάτρας – Πύργου

1' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σκέψεις για «διχοτόμηση» του διαγωνισμού για την ολοκλήρωση του οδικού τμήματος Πάτρας – Πύργου έχει η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Αποφάσεις δεν έχουν ακόμα ληφθεί, ωστόσο ο νέος υπουργός ζήτησε να πληροφορηθεί κατά πόσο είναι εφικτός και επωφελής για το Δημόσιο ο τεμαχισμός του έργου. Η διενέργεια του διαγωνισμού έχει προγραμματιστεί για τις 31 Μαρτίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο των ενημερωτικών συναντήσεων που πραγματοποιεί με τις υπηρεσίες για τα βασικά θέματα του υπουργείου, ζήτησε να πληροφορηθεί αν το οδικό έργο Πάτρας – Πύργου μπορεί να δημοπρατηθεί ως δύο έργα και όχι με έναν ενιαίο διαγωνισμό. Οι υπηρεσίες, πάντως, φέρονται να γνωμοδότησαν αρνητικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η απάντηση που έλαβε ο κ. Σπίρτζης είναι ότι η διχοτόμηση του έργου θα ήταν μεν εφικτή, ωστόσο θα οδηγούσε σε αύξηση του κόστους του έργου λόγω της τεχνικής υποδομής που θα πρέπει να δημιουργηθεί δύο φορές στην ίδια περιοχή (ο νέος δρόμος βρίσκεται στο μεγαλύτερο μέρος του σε επιχώσεις). Σε κάθε περίπτωση, απόφαση για αλλαγή του διαγωνισμού δεν έχει ληφθεί.

Η ολοκλήρωση των 75 χιλιομέτρων που θα ενώσουν τις πρωτεύουσες της Αχαΐας και της Ηλείας επαναδημοπρατήθηκε, αυτή τη φορά ως δημόσιο έργο, τον περασμένο Οκτώβριο, με ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών την 31η Μαρτίου. Αρχικά οδικό τμήμα ήταν κομμάτι της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό, αλλά «αποσπάστηκε» με τον ν. 4219/13 με τον οποίο επανεκκινήθηκαν τα «παγωμένα» έργα σε τέσσερις αυτοκινητόδρομους. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει δεχθεί κριτική για το ύψος του προϋπολογισμού του έργου, που ορίστηκε στα 443 εκατ. ευρώ, 103 εκατ. ευρώ περισσότερα από ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί (συν 32 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές εργασίες). Με δεδομένο ότι στον άξονα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί εργασίες ύψους 100 εκατ. ευρώ, συνεπάγεται ότι κάθε χιλιόμετρο δρόμου θα κοστίσει 7,2 εκατ. ευρώ και μάλιστα σε έναν δρόμο που το μεγαλύτερο μέρος του βρίσκεται σε πεδινή περιοχή (το μεγαλύτερο τεχνικό έργο είναι η γέφυρα του Πηνειού, που έχει ολοκληρωθεί).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή